Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Dragobetele în tradiția românească”

La „Miron Pompiliu” Ștei

„Dragobetele în tradiția românească”

La Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompliu” Ștei, s-a desfășurat vineri, 24 februarie 2012, activitatea „Dragobetele în tradiția românească”, în cadrul proiectului „Urmașii lui Pompiliu printre cărți”.

Scopul activității a fost acela de a descoperi și pune în valoare tradițiile și obiceiurile de altădat’ care în bună parte  au fost uitate, de a-l redescoperi pe „Cupidon” în versiunea românească și de a realiza o punte de legătură între trecut și prezent.
Organizatorii și echipa de proiect (prof. Georgeta Mușet - director, prof. Angela Vlaș - director adjunct, inst. Ileana Tomescu - bibliotecar, prof. documentarist Gabriel Vancea, prof. Georgeta Moș, prof. Adelina Mangra și prof. Rodica Haidu) au marcat ziua de Dragobete prin cântece, jocuri și multă voie bună, condimentate de cele șase  probe de concurs, ingenioase și interesante, după care dl prof. Cristian Bunta le-a trezit interesul cu câteva curiozități: diferențele dintre fete și băieți, secretele fetelor & secretele băieților...
Pata de culoare
Pata de culoare din cadrul manifestării au adus-o micii artiști plastici (îndrumați de prof. Carmen Stanciu) care și-au etalat desenele și felicitările.
Dar să revenim la palpitantul concurs. După sceneta umoristică interpretată de prof. Bogdan Baciu, concurenții au avut sarcina de a-și descrie colegul (calități și defecte) și de a compune cel mai frumos catren; legați la ochi, concurenții a avut de identificat produsele după gust: nuci, alune, portocale, rahat... Proba Labirint le-a cerut să descopere traseul cel mai scurt pe care trebuiau să-l urmeze personajele din poveste ca să se întâlnească. Proba cea mai așteptată a fost proba de karaoke.
Membrii juriului (prof. Sanda Merce, prof. Lia Moruț și prof. Romulus Fâșie) au hotărât: Cel mai simpatic echipaj – a VII-a A, Cel mai intuitiv echipaj – a VII-a B, Cel mai perspicace echipaj – a VII-a C .
Activitatea s-a încheiat cu un joc popular specific zonei, interpretat de dansatorii clasei a IV-a A, coordonați de înv. Alina Todor și prof. Daniela Rada.
Ultimul cuvânt l-a avut doamna director, prof. Georgeta Mușet, care a felicitat organizatorii și protagoniștii pentru reușita manifestării. (Ileana Tomescu)

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:29:30 Ora standard a Europei de Est