Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Paul Lazăr, de la Eco Școala „Avram Iancu” a obținut cel mai mare punctaj din centrul de concurs

La Școala „Dacia”, Evaluarea în Educație la limba română

Paul Lazăr, de la Eco Școala „Avram Iancu” a obținut cel mai mare punctaj din centrul de concurs

Se spune că succesul naște succes, iar confruntările naționale pe obiecte de învățământ îi ambiționează pe unii, în ciuda faptului că se percep taxe de înscriere.

Evaluarea în Educație (la matematică și limba română) este una din competițiile naționale cu „priză” la elevii ciclului primar, dar nu numai.
Din vorbă-n vorbă, în cadrul Târgului de eco-mărțișoare desfășurat miercuri (29 februarie 2012) la Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea, doamna director, prof. dr. Gheorghina Bârlădeanu, avea să ne spună că un elev din clasa a IV-a A, Paul Lazăr, elevul doamnei profesor Elena Bejușca, a obținut 99 de puncte (din 100) la Evaluarea în Educație la limba română, cel mai mare punctaj pe centrul de concurs.
Evaluarea în Educație la limba română s-a ținut sâmbătă, 25 februarie, la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea.
De la Eco Școala „Avram Iancu”, la respectiva confruntare, au participat 29 de elevi: 12 din clasa a IV-a A (prof. Elena Bejușca): Paul Lazăr, Andreea Mihuța, Daria Șpan, Denisa Domocoș, Alexandra Tarce, Andreea Þicra, Georgiana Vidican, Rareș Tripe, Alexandra Torjoc, Cătălina Oșvat, Amalia Manea-Seica și Cătălin Anghel; 12 elevi din clasa a IV-a B (înv. Lovas Marta): Bianca Rațiu, Cristina Voiț, George Miheș, Oana Bondar, Sebastian Boroș, Alexandra Niță, Alex Silaghi-Tuduc, Cristian Vișoiu, Adrian Bușilă, Andrei Șuteu, Denisa Luncan și Florin Þărău; cinci elevi din clasa a IV-a C (prof. Ioana Demian): Sianca Hodișan, Antonia Șușman, Claudiu Tuleu, Giulia Turcuț și Ana Albiș. (Ov. D.)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:17 Ora standard a Europei de Est