Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

8 Martie la Grădinița nr. 55

Un spectacol emoționant

8 Martie la Grădinița nr. 55

Data de 8 Martie – Ziua Internațională a Femeii – a fost prilej de sărbătoare și la Grădinița nr. 55 din Oradea, unde echipa de educatoare aflate sub coordonarea doamnei director Popu Angela a încercat să ofere un spectacol emoționant mămicilor și bunicilor.

Practic, manifestarea a cuprins patru activități distincte realizate de copiii de la patru grupe diferite. Activitățile au demarat începând cu ora 10.00 și s-au finalizat în jurul orei 17.00. Activitățile derulate la fiecare grupă au valorizat potențialul creativ și aptitudinile fiecărui copil, într-o manieră liberă, plăcută, relaxantă și flexibilă. Astfel, au fost folosite diferite tipuri de abordări, de la cele de interpretare până la cele de dezvoltare a aptitudinilor practice.
La grupa mijlocie (ed. Cardoș Mărioara și Vidican Mihaela) și la grupa mare (ed. Șipoș Natalia și Florescu Cornelia), cadrele didactice au adresat mamelor invitația de a participa la  o activitate demonstrativă, prilej cu care copiii nu doar că au arătat cunoștințele asimilate, ci au și demonstrat creativitatea și originalitatea în confecționarea unor  felicitări și atenții pentru mamele lor.
La grupa mijlocie – lb. engleză (ed.Ghiuro Natalia și Ruzsa Natalia), copiii și-au demonstrat talentul artistic într-o manieră autentică. Manifestarea prichindeilor a început printr-un scurt program de cântece și poezii – „Happy Mother’s Day!”, activitatea continuând cu preparea unui desert savuros (Raffaello) de către copii, alături de mamele lor. Programul a luat sfârșit cu invitația la dans adresată mamelor.
În grupa festiv împodobită, preșcolarii grupei mari pregătitoare – lb. engleză, coordonați de educatoarele Aldea Ioana și Filip Larisa le-au întâmpinat pe mame cu cântece și poezii.
La finalul programelor derulate, micuții s-au arătat mulțumiți de darurile oferite mamelor, iar în lacrimile de fericire din ochii invitatelor se putea citi aprecierea.
(Ghiuro  Natalia, Ruzsa Natalia)

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 03:15:25 Ora standard a Europei de Est