Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Un „8 Martie ... altfel”

La Școala „Dimitrie Cantemir”

Un „8 Martie ... altfel”

În zilele de miercuri și joi (7 și 8 martie 2012), elevii Școlii cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir” au desfășurat o activitate dedicată mamelor ... „Gânduri pentru mama”.

 Participanți au fost elevii claselor a VI–a B și a III-a A.
Activitățile desfășurate au urmărit: facilitarea comunicării între copiii și părinți; cunoașterea și stimularea potențialului creativ al elevilor din învățământul primar și gimnazial; stimularea creativității și expresivității prin realizarea de creații literare; cultivarea dragostei și admirației pentru ființa cea mai iubită, mama.
În cadrul activităților elevii clasei a VI-a B și-au exprimat propriile gânduri despre mamă în creații literare în versuri și proză (scrise în timpul activității). Cei din clasa a III-a A au făcut o salată de fructe pentru ... mama. Totul s-a desfășurat pe un fond muzical, cu versuri dedicate mamei ... Anastasia Lazariuc, Mirabela Dauer, Savoy, Cătălin Crișan, Tudor Gheorghe etc.
Activitatea educativă s-a desfășurat  cu aportul conducerii unității de învățământ.
„Iubirea unei mame întrece adâncurile oceanului” (proverb rusesc)
 „Mama, nume sfânt al vieții-nceput,/ Mama, amintind de un dor de demult,/ Mama, glasul tău mereu îmi spunea/ Ascultă, copila mea …”
Mama! Ce cuvânt înălțător! Primul nostru cuvânt! Ce sentiment ne învăluie sufletul și ce chip sfânt ne apare în fața ochilor atunci când îl rostim …
Orice copil vede în mama lui o ființă măreață, puternică precum o stâncă în marea învolburată și totuși, în același timp, o fire blândă, o zână ce a coborât din tărâmul basmelor pentru a fi alături de el. Zi de zi, o mamă trăiește fericiri nenumărate lângă pruncii ei. Însă, nu toți copiii au acest noroc. Din dorința de a căuta soluții pentru a-și susține familia, pentru a oferi copiilor șanse în plus care să le permită o viață mai bună, multe mame și-au lăsat locurile natale, au renunțat la dorințele și visele lor. Ea, mama… o poză găsită la-ntâmplare. Þi-e dor și-ți dai seama cât de departe e... (Diana Nichita)

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:31:37 Ora standard a Europei de Est