Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Convergența pregătirii practice universitare pentru integrarea reușită a studenților pe piața muncii” – PractING”

Sesiunea de mediatizare a proiectului

„Convergența pregătirii practice universitare pentru integrarea reușită a studenților pe piața muncii” – PractING”

Sala de conferințe a bibliotecii Universității din Oradea a găzduit vineri, 9 martie 2012, sesiunea de mediatizare a proiectului „Convergența pregătirii practice universitare pentru integrarea reușită a studenților pe piața muncii” – PractING” în rândul agenților economici din Bihor.

La sesiune au participat 30 de agenți economici în domeniu printre care amintim: SC Stimin SA, Conectronics, Celestica, Plexus, Samsung, Hanil, Alien Concept, RCS&RDS, Neobyte Solutions, Ro&Co, Eta2U, Faist Mekatronic etc. Reuniunea s-a bucurat de o prezență numeroasă și din partea studenților Facultății de Inginerie Electrică și Tehnologia Informațiilor, peste 100, care au venit să se informeze despre avantajele stagiului de practică.
Lucrările întâlnirii au fost deschise de managerul proiectului, prof. univ. dr. ing. Cornelia Gyorodi care a specificat: „Firmele vor avea un rol de partener de practică și vor semna un acord cadru de parteneriat cu Universitatea din Oradea. Intenționăm să selectăm pe baza unor criterii clare maximum 22 de agenți economici în scopul pregătirii practice a studenților și totodată construirii unei cariere în domenii inginerești de vârf: Calculatoare și Tehnologia Informației, Inginerie Electronică și Telecomunicații, Inginerie Electrică”.
Partenerii proiectului, SC Romarketing SRL și Camera de Comerț și Industrie Bihor, reprezentați la eveniment de doamnele Sorina Bradea, respectiv Mina Giurea, au apreciat implicarea Universității din Oradea în sprijinirea studenților pentru a înțelege competențele profesionale pe piața forței de muncă, cu atât mai mult cu cât astfel de stagii sporesc șansele studentului de a obține un loc de muncă la finalizarea activității de practică.
Numărul total de studenți sprijiniți în tranziția de la școală la viața activă pe tot parcursul derulării acestuia este de 200, aceștia urmând să efectueze stagii de practică de câte 3 săptămâni în cadrul firmelor partenere. Dincolo de însușirea unor abilități practice aplicate în domenii specifice, proiectul își mai propune să susțină efectiv studenții în demersul de angajare într-o organizație prin realizarea unor servicii adiționale de consiliere în carieră pentru toți studenții implicați.
Proiectul se adresează studenților din anii II și III din domeniile: Calculatoare și Tehnologia Informației, Inginerie Electronică și Telecomunicații, Inginerie Electrică, având ca principal fundament dinamica deosebită din ultimii ani constatată la nivelul calificărilor și competențelor practice necesare pe piața muncii, dinamică reflectată cu atât mai pregnant în cadrul domeniilor tehnice de vârf. Activitățile se derulează în cadrul proiectului în valoare totală de 1.961.090,38 lei, din care finanțare nerambursabilă 1.862.141,88 lei, fiind cofinanțat din Fondul Social European și este derulat în parteneriat cu SC Romarketing S.R.L. și cu Camera de Comerț și Industrie Bihor. Perioada de derulare a proiectului este 01.01.2012- 31.12.2013.
Manager de proiect, prof. univ. dr. ing. Cornelia Gyorodi

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:31:45 Ora standard a Europei de Est