Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Ședința comună a Senatului Universității din Oradea și a Consiliului de Administrație

Luni, 12 martie

Ședința comună a Senatului Universității din Oradea și a Consiliului de Administrație

Senatul Universității din Oradea (UO) și Consiliul de Administrație s-au întrunit luni, 12 martie 2012, în Aula Magna, într-o ședință comună în care rectorul Cornel Antal a vorbit despre ordinul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (MECTS) privind neconfirmarea în funcție.

Ședința a avut loc la inițiativa conducerii Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării la care au fost invitați și directorii departamentelor didactice din cadrul tuturor facultăților.
Argumentele invocate de către rector au fost cele prezentate în cadrul conferinței de presă susținută joi, 8 martie 2012.
Senatul UO a desemnat un ordonator de credite pe care îl va propune MECTS
După încheierea ședinței comune ambele structuri și-au continuat separat activitățile. Unul din punctele de pe ordinea de zi a Senatului UO a fost acela de a propune și alege un ordonator de credite.
Necesitatea propunerii unui ordonator de credite vine ca urmare a renunțării rectorului Cornel Antal de a-și exercita mandatul până la final (mandatul actual se încheie în 30 martie 2012), intenție exprimată în scris printr-o adresă trimisă Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului în care se specifică: „prin adresa 3161 din 9 martie 2012 trimisă Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului  și Sportului (MECTS) am renunțat la ducerea până la final a mandatului de rector în exercițiu, începând cu data numirii prin ordin de către MECTS a unui ordonator de credite la propunerea Senatului universitar. Ca urmare, rog Senatul universitar să propună ministerului un ordonator de credite până la alegerea și confirmarea noului rector”.
Prof. univ. dr. ing. Constantin Bungău - ordonator de credite
Rectorul Cornel Antal a luat această decizie motivând: „doresc și pe mai departe buna funcționare a Universității din Oradea astfel încât activitatea ei să decurgă în condiții optime. Ordonatorul de credite propus de către Senat va fi persoana care va îndeplini atribuțiile de rector, va reprezenta instituția și va lua decizii în numele universității”.
Senatorii au înaintat patru propuneri, prof.univ.dr. Sanda Filip, prof. univ. dr. ing. Constantin Bungău, prof. univ. dr. Barbu Ștefănescu și prof. univ. dr. Iacob Hanțiu, care au fost supuse votului. Prof. univ. dr. ing. Constantin Bungău a luat cele mai multe voturi, 35.
În zilele următoare președintele Senatului UO va înainta MECTS propunerea ca prof .univ. dr. ing. Constantin Bungău să fie ordonator de credite al Universității din Oradea, care necesită aprobarea ministrului. (Olimpia Popoviciu)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:34:19 Ora standard a Europei de Est