Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă în specializarea FORMATOR

Nou și ... tentant

Programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă în specializarea FORMATOR

Centrul de educație continuă și dezvoltare a resurselor umane, în colaborare cu Facultatea de Științe Economice organizează programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă în specializarea FORMATOR.

Programul este autorizat CNFPA din anul 2009, cu Autorizația nr. 213 / 2009.
Adresabilitate
Programul se adresează cadrelor didactice din cadrul Universității din Oradea, precum și altor categorii de profesioniști din diferite domenii, absolvenți ai învățământului superior, care doresc să se specializeze în domeniul formării de competențe profesionale: cadre didactice din învățământul preuniversitar, manageri, manageri de resurse umane, responsabili cu formarea într-o organizație, tuturor categoriilor de absolvenți cu diplomă de licență sau /și master, interesați de educația adulților, de dezvoltarea competențelor specifice derulării unor activități de formare.
Programul de formare și dezvoltare profesională continuă se adresează deopotrivă celor care doresc să devină traineri, instructori, asigurându-le atât instruirea necesară, cât și calificarea formală, dar și celor care doresc să se implice într-un parcurs de dezvoltare personală.
ADMITEREA se realizează prin depunerea dosarului candidatului cu următoarele documente:
*Copie legalizată după diploma de licență
*Copie legalizată după certificatul de naștere
*Copie legalizată după certificatul de căsătorie – după caz
*Copie xerox după cartea de identitate.
Pentru cadrele didactice angajate ale Universității din Oradea, copiile după actele menționate pot să fie și copii xerox.
COSTURI: Taxa de școlarizare este de 500 lei. Aceasta se achită la serviciul taxe al universității, iar chitanța se depune în Dosarul de înscriere.
Perioada și condițiile de formare  
Programul are o durată de 10 săptămâni, cele 100 de
ore aferente cursului fiind programate la sfârșitul săptămânii, câte 10 ore săptămânal, în zilele de vineri și sâmbătă, după un orar care va fi afișat pe pagina web a CECDRU.
ABSOLVIREA programului va permite fiecărui absolvent obținerea unui Certificat de atestare a competențelor profesionale în calificarea FORMATOR, eliberat sub egida Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și a Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale.
FINALIZAREA STUDIILOR va consta în întocmirea și susținerea unui proiect tematic și/ sau de cercetare la una dintre disciplinele din Planul de pregătire.
DETALII ORGANIZATORICE
Cursul se va desfășura la Universitatea din Oradea în intervalul 23 martie – 8 iunie, 2012 cu programarea activităților didactice la sfârșitul săptămânii.
Înscrierile se realizează în intervalul 12 - 20 martie, 2012 la secretariatul CECDRU, telefon 0259/ 408 184
Contact: Monica Hava – secretar, tel. 0259/ 408 184
conf. univ. dr. Cecilia Sas – director CECDRU, csas@uoradea.ro

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:33:37 Ora standard a Europei de Est