Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lecții demonstrative pentru studenții anului I, specializarea Pedagogia învățământului primar și preșcolar

Joi, la C.N. „Iosif Vulcan”

Lecții demonstrative pentru studenții anului I, specializarea Pedagogia învățământului primar și preșcolar

O zi pe săptămână, studenții anului I de la Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea, specializarea Pedagogia învățământului primar și preșcolar, participă la practica pedagogică.

„Grupa este împărțită în două. 13 sunt prezenți astăzi (joi –n.n.) aici, la lecții demonstrative la clasele a IV-a A și a II-a B, iar ceilalți participă la Grădinița nr. 37, sub coordonarea dnei lector dr. Simona Laurian. După vacanța de Paști, echipele se rotesc. În anul I, ei au  programată practică de sensibilizare profesională în învățământul primar și preșcolar, patru ore săptămânal. În anul II și III vor preda la clasă”, ne-a explicat asistent univ. drd. Denisa Boroș.
La clasa a IV-a A, învățătoarea clasei, doamna profesor Angela Clonda, a susținut o lecție demonstativă la Geografie, iar la clasa a II-B, doamna învățătoare prof. Maria Duma a avut o lecție de Abilități practice. Ambele au fost lecții centrate pe elev, Măria sa participând activ în toate momentele lecției. În ambele cazuri, cadrul didactic a avut rol de îndrumător, de coordonator, iar munca a căzut pe umerii elevilor, ei activând în echipă și individual, potrivit sarcinilor de lucru.
La Geografie, verificarea cunoștințelor s-a făcut prin completarea (dezlegarea) unui aritmogrif în cadrul echipei, clasa fiind organizată din start pe grupe. S-a folosit material didactic bogat și variat în toate etapele lecției, iar tabla a rămas neagră până la final, fiind folosită, la final, pe post de suport pentru planșele (posterele) expuse. Chiar și schema lecției, în etapa de fixare și sistematizare a cunoștințelor, s-a completat individual, în tabelul pe care fiecare l-a avut în față. Doamna învățătoare avea modelul proiectat pe marele ecran. Tot prin intermediul prezentărilor în power point și al atlaselor zoologice de pe bănci, elevii au descoperit cunoștințele, îndrumați să observe și să facă conexiuni, să vadă legătura dintre floră și faună, interdependența dintre climă, vegetație și animale, dispunerea vegetației „pe etaje” în funcție de formele de relief și influența pe care o au factorii de mediu asupra plantelor și animalelor. Cunoștințele științifice s-au însușit astfel într-o strânsă interdependență, așa cum există ele în realitate în cadrul disciplinelor, ele fiind de fapt feliate doar din raționament pur didactic.
În cel de-al doilea caz, la ora de Abilități practice, interdisciplinaritatea a transpirat dintru început prin acel cântecel-joc (de rol) cu care s-a pornit la drum. Împărțiți pe grupe, elevii au lucrat individual în proporție de 95 la sută, cofecționând puișorul din carton, având în față două modele: modelul viu al unui puișor de găină, mascota pe bancă și modelul didactic pe tablă, prezentat în și pe etape de construcție. După scurtele indicații primite în efectuarea corectă a sarcinilor de lucru, fiecare a trecut la decupare și lipire, iar la final, la expunerea modelelor pe posterul grupei în aranjament creativ și original. În evaluarea muncii și lucrărilor s-a ținut cont de criteriile pe care ei le aveau expuse pe marele ecran prin săgeți distincte.
Lecțiile au bucurat deopotrivă ochiul, auzul și mintea asistenților, dar și pe protagoniștii „asediați” care nu au avut parte de momente de reverie ori pentru alte preocupări neortodoxe. În descoperirea și consolidarea cunoștințelor a fost folosit un arsenal de metode, tehnici și mijloace didactice, materiale suficiente pentru a sluji la eficientizarea lecției, la realizarea (și nu atingerea) scopului propus. Obiectivele au condus la obținerea produsului final în cazul Abilităților practice, respectiv la întocmirea schemei lecției la Geografie. Notele acordate de asistentul universitar și studenții practicanți învățătoarei și elevilor nu pot fi decât cele meritate unui dascăl care l-a transformat pe elev din obiect în subiect al propriei sale formări (instruiri și educări)!
Felicitări doamnelor învățătoare, dar și elevilor isteți și activi, care au dovedit cunoștințe, priceperi și deprinderi temeinice. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Lecții demonstrative pentru studenții anului I, specializarea Pedagogia învățământului primar și preșcolar.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 10:03:52 Ora de vară a Europei de Est