Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Copiilor recenzați li se asigură loc la școala din circumscripție!”

Marți, conferință de presă la I.S.J. Bihor

„Copiilor recenzați li se asigură loc la școala din circumscripție!”

La conferința de presă de marți (20 martie 2012), la ora încheierii primei etape de înscriere a copiilor în clasa I și clasa pregătitoare, generalul Inspectoratului Școlar, dl profesor Dorel Luca, a pregătit câteva date edificatoare.

Din start, domnia sa ține să asigure părinții de faptul că toți copiii recenzați au asigurate locurile la școala din circumscripție, dar și cei care optează pentru o altă școală pot să-și înscrie copiii la unitatea de învățământ preferată în limita locurilor libere rămase, dacă vor îndeplini cerințele (criteriile) general valabile (sau obligatorii), dar și cele specifice, instituite de școala respectivă.
Criteriile de departajare
Criteriile general valabile (obligatorii pentru toată lumea) sunt:
a).existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap
b).existența unui document care dovedește că elevul este orfan de ambii părinți sau provine de la o casă de copii
c).existența unui document care dovedește că este orfan de un părinte sau provine dintr-o familie monoparentală
d).existența unui document care dovedește că unul dintre părinți este cadru didactic/ cadru didactic auxiliar /angajat în învățământ
e).existența unui frate/ a unei surori a candidatului înmatriculat în unitatea de învățământ la care se solicită înscrierea.
Unitățile de învățământ pot stabili criterii specifice, pe lângă cele obligatorii, în cazul în care există mai mulți copii care nu pot fi departajați de criteriile obligatorii.
Școala Dacia” a beneficiat de o (contra)reclamă gratuită
Unii trag din greu să-și facă reclamă, altora li se face (contra)reclamă gratuit! Cum să nu beneficiezi de atenții speciale din partea I.S.J. când devii lider de piață, când ocupi primul loc în topul școlilor..., când părinții își fac flotant numai să poată să-și înscrie copiii la Școala „Dacia”?! Cum poți să privești cu alți ochi decât cu simpatie asemenea colective de dascăli, asemenea școli de elită?!
Domnule general, asemenea școli și asemenea dascăli fac cinste Inspectoratului și județului, nu probleme!
A început etapa a II-a de înscriere!
În etapa a II-a (20-27 martie 2012), vor fi înscriși copiii care solicită înscrierea la o altă unitate școlară decât școala de circumscripție, pe locurile rămase libere după repartizarea copiilor din circumscripția școlară a unității de învățământ solicitate;
În etapa a III-a (23-25 aprilie 2012), vor fi înscriși copiii care au solicitat înscrierea la o altă școală decât școala de circumscripție, dar nu au fost înmatriculați din lipsă de locuri sau cei care nu au participat până acum la nicio etapă și, în această etapă solicită înscrierea la școala de circumscripție;
În etapa a IV-a (2-9 mai 2012), este asigurată înscrierea copiilor care nu au participat la etapele anterioare sau nu au fost înmatriculați din diferite motive.
Director nu mai poate fi oricine!
Potrivit LEN (Legea Educației Naționale), vor putea ajunge directori de școală doar cei care sunt înscriși în corpul național de experți în managementul educațional sau au urmat module de management educațional.
Cu cei 520 de candidați înscriși spre a ajunge directori de școală, Bihorul e pe locul al doilea pe țară (după București).
Unii se plâng că nu au aflat despre Constituirea corpului național de experți în managementul educațional. Și totuși cum au aflat cei 520?
Noi am publicat, în serial, în revista „OviDan” nr. 53, 54 și 55 (din 6, 13 și 20 decembrie 2011), în pagina 5, articolele dnei jurist dr. Ramona Bacter – consilierul juridic al Inspectoratului Școlar Județean Bihor pe tema „Organizarea și desfășurarea concursului de selecție a cadrelor didactice pentru constituirea corpului național de experți în management educațional”, iar în nr. 59 (din 7 februarie 2012), găsiți Programul de perfecționare „managementul european educațional”... (Ovidiu DAN)

Trimite email
luni, 8 decembrie 2025 la 03:56:03 Ora standard a Europei de Est