Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Copiilor recenzați li se asigură loc la școala din circumscripție!”

Marți, conferință de presă la I.S.J. Bihor

„Copiilor recenzați li se asigură loc la școala din circumscripție!”

La conferința de presă de marți (20 martie 2012), la ora încheierii primei etape de înscriere a copiilor în clasa I și clasa pregătitoare, generalul Inspectoratului Școlar, dl profesor Dorel Luca, a pregătit câteva date edificatoare.

Din start, domnia sa ține să asigure părinții de faptul că toți copiii recenzați au asigurate locurile la școala din circumscripție, dar și cei care optează pentru o altă școală pot să-și înscrie copiii la unitatea de învățământ preferată în limita locurilor libere rămase, dacă vor îndeplini cerințele (criteriile) general valabile (sau obligatorii), dar și cele specifice, instituite de școala respectivă.
Criteriile de departajare
Criteriile general valabile (obligatorii pentru toată lumea) sunt:
a).existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap
b).existența unui document care dovedește că elevul este orfan de ambii părinți sau provine de la o casă de copii
c).existența unui document care dovedește că este orfan de un părinte sau provine dintr-o familie monoparentală
d).existența unui document care dovedește că unul dintre părinți este cadru didactic/ cadru didactic auxiliar /angajat în învățământ
e).existența unui frate/ a unei surori a candidatului înmatriculat în unitatea de învățământ la care se solicită înscrierea.
Unitățile de învățământ pot stabili criterii specifice, pe lângă cele obligatorii, în cazul în care există mai mulți copii care nu pot fi departajați de criteriile obligatorii.
Școala Dacia” a beneficiat de o (contra)reclamă gratuită
Unii trag din greu să-și facă reclamă, altora li se face (contra)reclamă gratuit! Cum să nu beneficiezi de atenții speciale din partea I.S.J. când devii lider de piață, când ocupi primul loc în topul școlilor..., când părinții își fac flotant numai să poată să-și înscrie copiii la Școala „Dacia”?! Cum poți să privești cu alți ochi decât cu simpatie asemenea colective de dascăli, asemenea școli de elită?!
Domnule general, asemenea școli și asemenea dascăli fac cinste Inspectoratului și județului, nu probleme!
A început etapa a II-a de înscriere!
În etapa a II-a (20-27 martie 2012), vor fi înscriși copiii care solicită înscrierea la o altă unitate școlară decât școala de circumscripție, pe locurile rămase libere după repartizarea copiilor din circumscripția școlară a unității de învățământ solicitate;
În etapa a III-a (23-25 aprilie 2012), vor fi înscriși copiii care au solicitat înscrierea la o altă școală decât școala de circumscripție, dar nu au fost înmatriculați din lipsă de locuri sau cei care nu au participat până acum la nicio etapă și, în această etapă solicită înscrierea la școala de circumscripție;
În etapa a IV-a (2-9 mai 2012), este asigurată înscrierea copiilor care nu au participat la etapele anterioare sau nu au fost înmatriculați din diferite motive.
Director nu mai poate fi oricine!
Potrivit LEN (Legea Educației Naționale), vor putea ajunge directori de școală doar cei care sunt înscriși în corpul național de experți în managementul educațional sau au urmat module de management educațional.
Cu cei 520 de candidați înscriși spre a ajunge directori de școală, Bihorul e pe locul al doilea pe țară (după București).
Unii se plâng că nu au aflat despre Constituirea corpului național de experți în managementul educațional. Și totuși cum au aflat cei 520?
Noi am publicat, în serial, în revista „OviDan” nr. 53, 54 și 55 (din 6, 13 și 20 decembrie 2011), în pagina 5, articolele dnei jurist dr. Ramona Bacter – consilierul juridic al Inspectoratului Școlar Județean Bihor pe tema „Organizarea și desfășurarea concursului de selecție a cadrelor didactice pentru constituirea corpului național de experți în management educațional”, iar în nr. 59 (din 7 februarie 2012), găsiți Programul de perfecționare „managementul european educațional”... (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 14:22:20 Ora de vară a Europei de Est