Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Suntem școala cu cei mai mulți copii înscriși din municipiul Oradea!”

„Avem înscriși 240 de copii”

„Suntem școala cu cei mai mulți copii înscriși din municipiul Oradea!”

„Ispitiți” de reclama pe care i-a făcut-o, marți, inspectorul școlar general, dl prof. Dorel Luca, Școlii „Dacia”, vineri (23 martie 2012), am trecut pe la câteva școli orădene să luăm pulsul înscrierilor pentru clasa I și clasa pregătitoare.

Să recunoaștem că generalul Inspectoratului Școlar ar fi dorit să-i facă Școlii „Dacia” contrareclamă, numai că imaginea unei școli nu se poate păta la o conferință de presă, ea este de-acum un brand recunoscut, apreciat și stimat!
Faptul că la Școala „Dacia” s-a ajuns, precum la unele școli bucureștene, ca părinții să recurgă la flotant numai să-și poată înscrie copiii la această școală de top, nu e un lucru de ocară, ci o mândrie, o onoare! Iar domnul inspector general avea să sublinieze că doar la „Dacia” s-a întâmplat acest lucru, răspunzând astfel ziariștilor care au întrebat și de alte școli, precum „Oltea Doamna”, Școala nr. 16, „Pedagogic” (actualul Colegiu Național „Iosif Vulcan”...).
„Rugăm părinții să fie punctuali...”
La ora 11.32, ne-am înființat la Școala „Oltea Doamna”. Potrivit datelor furnizate de dl director Mircea Mitran și secretariatul școlii, la sfârșitul primei etape, se înscriseseră 50 la clasa I și 24 în clasa pregătitoare; locuri rămase – 75, respectiv 51, având în vedere că au fost solicitate, inițial, cinci clase I și trei pregătitoare. „Ulterior, am revenit și am mai solicitat o clasa I, deci, în total șase. Până la această oră (11.37 – n.n.), avem înscriși 91 la clasa I și 23 la clasa pregătitoare, dar înscrierile continuă. Rugăm părinții să fie punctuali și să-și înscrie copiii la timp,” a ținut să sublinieze dl director.
La ora 11.58, în biroul directorului de la Școala „Dacia”, prof. dr. Florian Hava, erau mai multe persoane, dar nu părinți, ci profesori și personal administrativ.
Aflând despre „reclama” pe care generalul I.S.J. a făcut-o școlii în cadrul conferinței de presă, dascălii s-au arătat bucuroși și încântați de o asemenea onoare. Inițial, conducerea școlii a cerut inspectoratului patru clase I și patru pregătitoare, ca să se ajungă la cinci clase I și trei pregătitoare.
„La sfârșitul primei etape de înscriere, aveam înscriși 115 copii pentru clasa I și 64 pentru clasa pregătitoare. Ne mai rămăseseră 10 respectiv 11 locuri neocupate. În această a doua etapă s-au ocupat și aceste locuri”, ne-a precizat dl director.
La Școala nr. 11, s-au cerut cinci clase I la secția română și o clasă la secția maghiară, iar la pregătitoare trei și una.
La încheierea etapei întâi erau înscriși 93 și 18, respectiv 55 și 10.
„Până la această oră (12.31- n.n.), în cea de-a doua etapă s-au înscris 29 de copii la clasa I, secția română și un copil la secția maghiară, iar la pregătitoare 5, respectiv 2”, ne-a precizat doamna director, prof. drd. Adelina Iacob.
La școala fără nume, dar cu renume, vorba dlui director Mircea Gârba, la Școala nr. 16, s-a înregistrat o cifră record: 240 de copii înscriși. „Avem înscriși 240 de copii. Suntem școala cu cei mai mulți copii înscriși din municipiul Oradea”, ne-a declarat directorul școlii, dl profesor Mircea Gârba. La sfârșitul primei etape aveam 101 la clasa I, secția română și 21 la secția maghiară; 60, respectiv 13 la clasa pregătitoare. În această etapă s-au înscris, până la această oră (13.09), 23, respectiv 5 la clasa I, 19, respectiv 3, la clasa pregătitoare”.
La Lic. T. „Lucian Blaga” s-au cerut câte două clase I și pregătitoare, dar s-au aprobat... culmea: 3-3! La sfârșitul primei etape erau înscriși 39 la clasa I și 31 la clasa pregătitoare; în etapa a II-a s-au mai înscris până la ora vizitei noastre (vineri, ora 13.26), 19, respectiv 7... dar mai e mult până la realizarea efectivelor a șase clase (3-3)!
„Realizăm atâtea clase câte ne-am propus!”
La Lic. Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu”, situația era următoarea (la ora 13.41): S-au cerut cinci clase, patru clase I (două de învățământ tradițional, una step by step și una maghiară) și o clasă pregătitoare la secția română. „La sfârșitul etapei I, aveam înscriși 48 la secția română, 14 la secția maghiară, 19 la step by step, iar la clasa pregătitoare – 26. Am avut solicitări și pentru clasă pregătitoare la secția maghiară – 2. În etapa a II-a, am mai primit 6 la secția română clasa I, respectiv 3 la pregătitoare, plus încă unul la clasa I secția maghiară. Realizăm atâtea clase câte ne-am propus,” a concluzionat dl director, prof. dr. Gheorghe Lazăr Erdei.
La C.N. „Mihai Eminescu” (la ora 14.05), secretariatul ne-a comunicat următoarea situație: 29 înscriși la clasa I, step by step și 4 la clasa pregătitoare, la sfârșitul primei etape. De atunci s-au mai înscris doar 2 la clasa I. Să mai spunem că din toamnă, clasele primare și gimnaziale de la actualul Liceu Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” vor trece la C.N. „Mihai Eminescu”, dacă nu cumva la toamnă vom avea un alt guvern, și o altă politică... de comasare! (Ovidiu DAN)

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 12:10:07 Ora de vară a Europei de Est