Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Marți, la Facultatea de Protecția Mediului au fost lansate 44 de cărți

La cea de-a III-a ediție a „Zilelor cărții”

Marți, la Facultatea de Protecția Mediului au fost lansate 44 de cărți

Anul trecut, la cea de-a II-a ediție au fost lansate 34 de cărți, 17 în cadrul manifestării de marți (1 februarie 2011), lucrări aparținând cadrelor didactice de la catedra „Controlul și expertiza produselor alimentare – tehnologia prelucrării produselor agricole”, și tot 17 și în cadrul manifestării de joi, 3 februarie, cărți publicate în cursul anului 2010 de cadre didactice de la alte patru catedre ale Facultății de Protecția Mediului: trei de la catedra de Agricultură, opt de la Ingineria mediului, patru de la catedra de Inginerie și management în alimentație publică și agroturism și două de la catedra de Silvicultură.

Așadar, ediția din acest an, desfășurată marți, 27 martie 2012, este mai bogată cu 10 cărți. Din cele 44 de cărți publicate în cursul anului 2011, Departamentul de Agricultură, Horticultură s-a prezentat cu patru lucrări (semnate de: Gheorghe Bandici-Ileana Ardelean, Gheorghe Ciobanu, Gheorghe Donca, respectiv Gabriela Popovici).
Este vorba despre unul dintre cele mai bine cotate departamente din cadrul Universității din Oradea, domeniu care deține categoria A în clasificarea universităților, după cum avea să sublinieze dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța - inițiatorul evenimentului.
Celelalte 40 de cărți aparțin cadrelor didactice de la Departamentul Ingineria Mediului (13), Departamentul de Ingineria Produselor Alimentare (7), Departamentul de Silvicultură (4) și Departamentul de Zootehnie și Agroturism (16).
„Cărțile ocupă o arie foarte largă: cursuri universitare și lucrări practice pentru studenții de la programele de studii de licență și master, cărți bazate pe rezultatele obținute în proiecte de cercetare științifică, lucrări bazate pe teze de doctorat, dar și alt gen de lucrări.
În anul 2011, din punct de vedere editorial, s-a înregistrat o premieră: cartea „Review Refinements and New Ideas in Face Recognition”, Ed. Intech Austria, Viena, cuprinde un capitol la care autori sunt Alin Cristian Teușdea și Gianina Adela Gabor”, a ținut să sublinieze dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța, moderatorul manifestării.
În cuvântul său, dl decan Ioan Mintaș a felicitat autorii celor 44 de lucrări, arătându-se încrezător în forțele și potențialul colectivului Facultății de Protecția Mediului, în puterea sa de mobilizare și dăruire pentru bunul mers al facultății, pentru a deveni ceea ce merită să fie: o facultate de top în rândul celor 15 facultăți ale Universității din Oradea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Marți, la Facultatea de Protecția Mediului au fost lansate 44 de cărți.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 22:38:06 Ora standard a Europei de Est