Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Festivalul primăverii la Grădinița nr. 44

„Dans, mișcare, bucurie!”

Festivalul primăverii la Grădinița nr. 44

După Festivalul clătitelor și după confruntarea sută la sută cu alde „Curățenia – mama sănătății”, copiii și educatoarele Grădiniței nr. 44 din Oradea și-au dat întâlnire ieri dimineață (joi, 29 martie 2012) în cadrul unui festival al primăverii, al frumuseții și bucuriei.

Costumele lor atât de frumos colorate au adus în scenă toată paleta de culori a primăverii, doar invitații lor speciali, școlarii dnei profesor Stelieana Cârciumaru (de la Școala „Avram Iancu”), instruiți de Florin Culda, au „defilat” în frumoasele lor uniforme.
Manifestarea s-a desfășurat în cadrul proiectului național Kalokagathia, dar și al activităților extrașcolare, potrivit informațiilor primite de la directorul unității de învățământ, dna profesor Mariana Vereș.
Regalul dansant a fost coordonat de prof. Viorica Toia și Mihaela Bistran, împreună cu instructorul de suflet și de dans al copiilor, prof. Oana Veszi (de la Clubul campionilor „Exclusive”), fiind sponsorizat de S.C. Azoldo, prin magazinul Verbena și S.C. Olida.
Doamna prof. Viorica Toia avea să motiveze astfel derularea festivalului: „Copiii iubesc mișcarea, muzica, jocul, pantomima, iar elementul emoțional implicat în acest gen de activități oferă mișcării atractivitate și motivație, mobilizează forțele copilului și-i produce bucurie, mulțumire.
Prin dans, copiii își lărgesc orizontul de cunoaștere, se familiarizează cu arta, cultura, tradițiile specifice poporului nostru și ale altor popoare...”
Timp de aproape două ore, preșcolarii celor opt grupe și invitații lor (dansatorii clasei a II-a C, precum și o pereche de campioni ai Clubului „Exclusive” – Pentek Timea și Lorinczi Alexandru) ne-au încântat cu gingășia, sinceritatea și priceperea lor în a emoționa într-un chip special prin felurite dansuri, de la vals, la hip hop, twist, polcă, Macarena, dans țigănesc și dans popular specific Bihorului, în ținute și costume demne de un festival internațional.
Am avut parte și de o paradă a modei, cu ținute și măști inspirate din lumea basmelor și a necuvântătoarelor care se trezesc la viață.
La Festivalul primăverii și-au dat concursul:
1.Grupa mică A, cu inițiere în pași de dans și „Macarena”; educatoare prof. Lenath Mariana, Cornea Anca
2.Grupa mică B, cu inițiere în pași de dans; ed. prof. Bodea Floare
3.Grupa mijlocie, cu twist; ed. prof. Copăcean Dorina, Balint Mihaela
4.Grupa mare A, cu polcă; ed. prof. Todoca Anca, Gaja Sabina Alexandra
5.Grupa mare B, cu vals lent și vienez; ed. prof. Zergha Felicia, Vereș Mariana
6.Grupa pregătitoare A, cu dans țigănesc și dans popular; ed. prof. Toia Viorica, Bistran Mihaela
7.Grupa pregătitoare B, cu hip hop; ed. prof. Mărcuț Ana, Caciora Lucia
8.Grupa mixtă, cu parada costumelor; ed. prof. Furtos Adela
9.Clasa a II-a C, cu un colaj de dansuri; prof. Cârciumaru Stelieana și Florin Culda
10.Dansatori campioni ai Clubului „Exclusive” – Lorinczi Alexandru și Pentek Timea; prof. Veszi Oana.
„Copiii dispun de o uimitoare energie care trebuie canalizată, folosită creator, în scopul creșterii și dezvoltării lor armonioase, iar dansul ne oferă în chip strălucit acest prilej”, a ținut să concluzioneze doamna director Mariana Vereș.
Cotăm Festivalul bucurie de la Grădinița nr. 44 cu nota maximă, cu felicitări pentru minunații copii și invitați, pentru educatoare și instructorii lor de dans, admirabilii Oana și Florin de la Clubul de campioni „Exclusive”. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (91 de poze), accesați Galeria foto: Festivalul primăverii la Grădinița nr. 44.  

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 10:35:54 Ora standard a Europei de Est