Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Carte frumoasă, cinste cui te-a scris!

Școala altfel

Carte frumoasă, cinste cui te-a scris!

Moto: „Un cuvânt este un arbore. Că s-a născut pe pământul țării, ori a căzut ca o sămânță din lumea altora, un cuvânt este până la urmă o făptură”.

Am început azi un... altfel de școală! Alt conținut, altă atitudine, alte forme de activități, altă atmosferă, alt liant școală – elevi - părinți... Cât de bogate vor fi roadele, vom realiza fiecare dintre noi la sfârșitul acestei săptămâni și...în timp!
Împreună cu micuții mei am deschis această săptămână cu o activitate dedicată „Zilei internaționale a cărții pentru copii și tineret”. De ce-am ales o astfel de activitate? Pentru a sensibiliza iar și iară copiii asupra importanței lecturii în viața fiecăruia dintre noi, cartea fiind un nesecat tezaur al spiritului călător peste timp, ea pregătind de fapt viitorul, îndemnând semințele să rodească...
Ce ne-am face fără poveștile copilăriei? Am fi mai săraci, de bună seamă, iar sufletul ne-ar fi pustiu și gol... Apoi, cartea este cea care ne învață să vorbim, care deschide calea către o curgere lină de ape prin rostirea frumoasă și corectă a dulcelui grai românesc... Cuvântul ne duce de mână spre cel dintâi cântec de leagăn, spre primul pas până la pragul casei părintești, primul pom înflorit... Creștem împreună cu el și fără el, cum am putea cânta copilăriei, pământului străbun...? Fără el, nu l-am fi cunoscut pe Nică și ale sale năzdrăvănii pe ulițele Humuleștilor, nu l-am fi știut nici pe copilul visător rătăcind pe potecile codrilor de la Ipotești, nici vioara celui ce avea să devină peste ani marele Enescu, nici coloana lui Brâncuși, albastrul de Voroneț și atâtea alte minuni... de la noi sau de pretutindeni...
Dimineață, m-am îndreptat cu sufletul strâns spre școală la gândul că vor fi 4 ore lungi, pe care nu voi găsi cu ce să le umplu, că poate interesul copiilor va fi scăzut și doar ne vom chinui într-o lungă așteptare a sosirii clipei când ne vom îndrepta spre casă... Doamne, cât m-am înșelat! Și cât de crud s-a dovedit a fi încă o dată timpul, trecând foarte repede, înainte ca noi să terminăm tot ce-aveam de spus...
Am început cu o mini expoziție de carte, la amenajarea căreia copiii și-au adus contribuția prin prezentarea volumelor din biblioteca proprie și toți au fost nerăbdători să răsfoiască cărțile colegilor, să savureze noutățile... Am continuat apoi cu un concurs intitulat: „În lumea basmelor”, concurs la care au participat toți, având de recunoscut personaje, povești, la sfârșitul căruia, cei cu punctajul cel mai mare au fost răsplătiți cu o diplomă... Șirul activităților acestei zile a continuat cu recitări, concurs de ghicitori, desenarea de scene din povești cunoscute sau colorarea unor personaje îndrăgite...
N-am uitat să și citim povești! Sigur, cătinel, cătinel, cu poticneli, cu sudoare, dar cu o ambiție de care nu-i credeam în stare! Sfârșitul zilei ne-a lăsat deopotrivă în suflet, bucurie și regret. Bucurie - că pentru o zi am călătorit într-o lume minunată, plină de farmec, și regret - că până la urmă timpul „a fugit” pur și simplu! Copiii mei mi-au dat azi încă o dată certitudinea faptului că abia în situații deosebite putem cunoaște puterea omului de a-și depăși limitele...
Sper din suflet ca zilele următoare să fie la fel de împlinite ca ziua de azi (luni, 2 aprilie 2012), iar activitățile pe care de comun acord le-am ales, să fie o pregătire a sufletului pentru sfinte și dragi sărbători, așteptate de fiecare dintre noi cu nerăbdare, cu bucurie, cu tihnă în casa sufletului...cu credința că aripa clipei va face să înflorească emoția ce leagănă bobocul spre înflorirea ramurii... (Cotro Ana)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 08:22:06 Ora de vară a Europei de Est