Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Din nou la Spitalul Clinic Municipal „dr. Gavril Curteanu”

Iar și iară, cu daruri și zâmbete...

Din nou la Spitalul Clinic Municipal „dr. Gavril Curteanu”

De patru ani, de pe când erau „boboci” (în clasa a IX-a), elevii doamnei profesor Nicoleta Pop, de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, și-au făcut un obicei, ca în preajma marilor praznice împărătești (de Crăciun și de Paști), dar uneori și de 1 Iunie, să dăruiască din puținul lor copiilor internați la Spitalul de copii.

Luni, 2 aprilie 2012, Gavra Georgiana, Bronț Mădălina, Carțiș Dragoș, Chișe Denisa, Drimbău Ionuț, Gomboș George, Iuhas Alina, Omuț Andreea, Oșvald Bernadett, Păunescu Gabriel, Păunescu Grațian, Pop Claudia, Pop Paula, Sărăcuț Florina și Þic Sergiu au revenit cu bucurie la Spitalul Clinic Municipal „dr. Gavril Curteanu”, însoțiți de dirigintele lor, doamna profesor Nicoleta Pop, pentru a face bucurie copiilor.
„Acum în preajma Sfintelor Florii și a marelui praznic al Crăciunului, am venit cu bucurie să aduce puțină fericire în sufletele acestor copii. Am creat o tradiție a clasei: ca de două ori pe an, dar nu numai, să ne facem prezența cu mici atenții la Spitalul de copii...
Aflând cât de multe cazuri speciale sunt aici și știind că și acești copii își doresc să-și aducă aminte și de ei cineva, măcar de Moș Nicolae sau de Paști... am făcut acest exercițiu de suflet. Cu fiecare ieșire, ne-am dovedit că suntem o clasă cu adevărat unită, cu sufletul deschis nevoilor altora. Luni, timp de câteva zeci de minute, am împărțit și am „furat” copiilor zâmbete, dăruindu-le hăinuțe, jucării, fructe și dulciuri. Copiii au fost atât de entuziasmați încât ne-au îmbrățișat. Se putea citi fericirea în ochii și zâmbetul
lor. Și de această dată, am adunat hăinuțe, jucării și bani, am cumpărat fructe și dulciuri pe care le-am dăruit cu mare drag copiilor în numele Iepurașului. Cu siguranță, și alții ne vor urma exemplul. Căci, ce poate fi mai înălțător decât să dăruiești lumină și căldură, dragoste și zâmbete celor din jur prin acte de caritate, care stau la îndemăna fiecăruia. Puțin câte puțin, din suflet celor aflați în nevoi. Să ne bucurăm că putem dărui...”, e de părere Georgiana Gavra.
Elevii din a XII-a C sunt convinși că după plecarea lor de la „Mihai Viteazul”, alți „boboci” le vor prelua ștafeta tradiției bunelor rânduieli!
Fiți convinși dragilor, iar noi o să vi-i prezentăm pe cei care vă vor urma exemplul, doamna profesor Nicoleta Pop fiind garanția că flacăra olimpică aprinsă de voi va continua să ardă! (Georgiana GAVRA & Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:05:33 Ora standard a Europei de Est