Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

În vizită la Banca Transilvania

Joi, în cadrul proiectului „CONTează pe educație”

În vizită la Banca Transilvania

Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea (director, prof. dr. Florian Hava) și Banca Transilvania (director executiv - dna Lucia-Ana Pojoca) derulează, în premieră națională, proiectul „CONTează pe educație”.

Acest proiect este unul de educație financiară și antreprenorială pentru elevi și este finanțat de Fundația BURCASH, în parteneriat cu Banca Transilvania și Școala Internațională Cluj. Echipa de proiect are următoarea componență: prof. dr. Florian Hava – manager de proiect, prof. Diana Zlibuț și prof. Nicolina Mihuț – marketing, prof. Elena Platona – bancher, prof. Carmen Băican – secretar.
Cele patru case implicate în derularea proiectului – Casa bufnițelor și Casa vulturilor (de la ciclul primar – clasa a III-a B, prof. Diana Zlibuț) și cele două case de la gimnaziu: Casa All Stars și Casa New Generation, constituite la nivelul claselor a VII-a A și B, coordonate de prof. Nicolina Mihuț și Elena Platona, și-au propus joi (5 aprilie 2012) să viziteze sediul Băncii Transilvania de pe Bulevardul Dacia nr. 38-40.
În prima rundă au venit cei mici; ei au fost primiți de Eduard David (șef serviciu vânzări RETAIL) și conduși în sala de protocol, unde i-a așteptat cu mare drag directorul adjunct Melinda Birinyi, care s-a înteținut cu ei preț de câteva zeci de minute, timp în care a relaționat cu micii „bancheri” puși pe fapte mari, foarte ageri și bine informați, care s-au dovedit vrednici a dialoga cu un director de bancă. Doamna director Melinda i-a testat în fel și chip, dar a realizat că are în față niște parteneri demni de luat în seamă.
După ce s-au îndulcit și încărcat cu premii (dulciuri și pixuri), Edi i-a condus să viziteze departamentele instituției; cel mai „fierbinte” și mai mediatizat departament a fost cel al valutelor, unde copiii au zăbovit cel mai mult dorind să li se prezinte cât mai multe valute.
De la bancă, elevii dnei profesor Diana Zlibuț au pornit să viziteze Biroul Notarial Chindlea, situat alături.
În cea de-a doua rundă, Edi și doamna director Melinda Birinyi i-au primit pe gimnaziștii din a VII-a A și a VII-a B, însoțiți de prof. Nicolina Mihuț și Elena Platona. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (66 de poze), accesați Galeria foto: În vizită la Banca Transilvania.    

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 14:32:06 Ora standard a Europei de Est