Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Dublă activitate preventivă la „Oltea Doamna”

Joi, la „Școala altfel”

Dublă activitate preventivă la „Oltea Doamna”

Joi, 5 aprilie 2012, de la prima oră, elevii claselor a IV-a B și a IV-a D, conduși de învățătoarele Szilaghi Ileana și Ienei Laura, de la Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” din Oradea, au fost vizitați de agent principal Paina Alina și agent șef Bredău Gheorghe, din cadrul Biroului Poliției de Proximitate Oradea.

În cadrul proiectului de Security Marketing „Mai atent, mai în siguranță la școală!”, cei doi polițiști au desfășurat o dublă activitate preventiv-informativă. Prima parte a fost dedicată prevenirii evenimentelor în urma cărora elevii devin victime ale unor infracțiuni (accidente de circulație, vătămări corporale, furturi, tâlhării etc.) Cu ajutorul chestionarului-joc „Știu să mă feresc de pericole?”, realizat de polițiștii de proximitate, s-a verificat în ce măsură elevii cunosc principalele reguli de circulație rutieră, de conduită preventivă sau cum să acționeze în situații de potențial pericol. A fost organizat un concurs între cele două clase, iar elevii, prinși de spiritul competiției, s-au întrecut să dea răspunsurile corecte, dovedind că știu cum să se comporte pentru a nu deveni victime ale unor infracțiuni. Agentul șef Bredău Gheorghe le-a precizat, la sfârșitul concursului, că trebuie să și aplice aceste cunoștințe în viața de zi cu zi, pentru a fi în siguranță, pentru că, o greșeală la concurs nu este o tragedie, în schimb în viață poate avea urmări grave. Până la urmă nu a contat cine a adunat mai multe puncte, pentru că participanții au primit diplome și au fost asigurați că, prin cunoștințele pe care le-au dobândit, câștigă toți cei din jurul lor: părinți și cadre didactice, dar și polițiștii, care doresc să îi știe în siguranță.
Partea a doua a fost dedicată prevenirii și combaterii violenței, polițiștii prezentând un material intitulat „Violența în școală, fenomen vechi și nou”. Elevii au aflat care sunt formele de violență și care sunt cele mai frecvente între elevi, care sunt consecințele săvârșirii unor acte de violență, mai precis traumele provocate și răspunderea contravențională sau penală. S-a arătat cum poate fi evitată violența, subliniindu-se importanța dialogului, comunicării, în soluționarea unui conflict, stăpânirea impulsurilor de a reacționa violent în diverse situații, când se simt nedreptățiți, provocați etc. Fiecare elev a primit un pliant cu recomandări preventive, realizat de polițiștii de proximitate și tipărit cu sprijinul Primăriei Oradea. (G. B. & Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dublă activitate preventivă la „Oltea Doamna”.

               

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 19:03:40 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...