Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Peste 90 de liceeni din Marghita au învățat pentru o zi despre profesii

Alături de 80 de profesioniști din companii și instituții

Peste 90 de liceeni din Marghita au învățat pentru o zi despre profesii

Marghita, 6 aprilie 2012.
25 de elevi din clasa a XII-a de la Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita au participat la programul internațional de orientare profesională Job Shadow 2012, program internațional derulat de 10 ani de organizația Junior Achievement România.

Programul Job Shadow facilitează accesul elevilor la lumea reală a locurilor de muncă într-o economie de piață și susține implicarea companiilor și a instituțiilor publice, de la manageri la profesioniștii din departamente, în educația pentru orientare profesională a tinerilor. Programul încearcă să ofere tinerilor răspunsuri la întrebările: „Ce vreau să devin după ce termin școala?”, „Care este cel mai potrivit loc de muncă pentru mine?”,  iar companiilor la întrebările: „Cum vor fi viitorii angajați?”, „Cu ce cunoștințe pleacă din școală?”, „Ce așteptări au tinerii de la viitoarea lor carieră?”
Elevii petrec o zi la locul de muncă al părintelui (elevii din clasele I-X) sau într-o companie/instituție locală (elevii din clasele XI-XII) pentru a înțelege responsabilitățile de la locul de muncă, abilitățile și competențele necesare pentru meseria respectivă și pentru a asista angajatul la îndeplinirea activităților specifice postului pe care îl ocupă.
25 de elevi din clasa a XII-a au stat pentru o zi „în umbra” unui profesionist dintr-un domeniu în care elevii și-ar dori să lucreze. Cele mai cerute meserii anul acesta au fost cele de: medic anestezist, medic chirurg, asistent medical, farmacist, laborant, programator IT, inginer constructor, arhitect, contabil, referent financiar.
Companiile și instituțiile din Marghita care au participat la acest program au fost: Spitalul Municipal Marghita, Banca Transilvania – Agenția Marghita, S.C.Farmastar S.R.L., S.C. Elfi Const. SRL și Prosoft Daniel Marghita.
„Proiectul din acest an a fost o reușită. Stau mărturie declarațiile elevilor implicați, ale reprezentanților firmelor participante, dar și ale părinților elevilor. Marea majoritate a firmelor contactate au răspuns pozitiv la proiectul JSD. Voluntarii implicați în proiect au fost dedicați trup și suflet reușitei acestei zile” - prof. Zenovia Mihuc.
„Această zi petrecută în umbra unui profesionist a fost o experiență interesantă pentru noi. Am învățat multe; ne-au fost prezentate diferitele departamente/secții ale spitalului. Fiecare medic ne-a prezentat domeniul său de activitate și ne-a ajutat să ne formăm o idee mai clară despre cum e să fii medic și să fii în permanență la dispozitia pacienților tăi” - Ciarnău Timea.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 00:38:29 Ora de vară a Europei de Est