Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Observăm, acționăm, socializăm și mâncăm sănătos

Școala și grădinița… altfel

Observăm, acționăm, socializăm și mâncăm sănătos

În săptămâna „Școala altfel” (2–6 aprilie 2012), copiii grupei mijlocii – lb. engleză de la Grădinița nr. 55 (ed. Ghiuro Natalia/Ruzsa Natalia) au participat la o serie de activități menite să-i ajute să înțeleagă mai bine că atitudinea noastră, a celor mici și… a celor mari, față de mediul natural sau social este esențială.

Astfel, în prima zi, preșcolarii au participat la o activitate ecologică sub deviza „Reciclăm și câștigăm!”, unde, alături de colegii din grădiniță, au colectat o serie de materiale reciclabile.
Marți, copiii și-au verificat cunoștințele cu privire la regulile de circulație prin participarea la un joc-concurs de educație rutieră, iar miercuri și-au demonstrat priceperea în confecționarea de felicitări și cadouri specifice sărbătorii Paștelui în cadrul activității „Happy Easter!”
În cadrul programului S.N.A.C., copiii au desfășurat joi o activitate de socializare cu copiii grupei speciale de la Grădinița nr. 54, Oradea  - ed. Durne Etelca. Cele două grupe de copii s-au întâlnit în curtea Liceului „Don Orione”, unde s-au jucat împreună și au observat animăluțele din mica „grădină zoologică” amenajată în curtea instituției.

Alături de grupa mijlocie – lb.română (ed. Cardoș Mărioara/ Vidican Mihaela), preșcolarii au făcut vineri o vizită la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu”, dând curs invitației elevilor clasei a III-a – înv. Cozma Aurica. Activitatea practică „Să mâncăm sănătos!” în care copiii au realizat alături de educatoare gustări delicioase din fructe și legume a  reprezentat și finalul programului din cadrul săptămânii „Școala altfel”. (Natalia Ghiuro)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Observăm, acționăm, socializăm și mâncăm sănătos.

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 03:13:24 Ora standard a Europei de Est