Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

,,Cartea, fereastră deschisă spre lumea imaginară”

Proiect de parteneriat educațional

,,Cartea, fereastră deschisă spre lumea imaginară”

Proiectul „O carte pentru fiecare” derulat în școala noastră (Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea) are drept scop îmbogățirea fondului de carte deținut de școlile din mediul rural.

Ne-am gândit la un univers nou, pe care acești copii nu-l pot cunoaște și în care nu pot pătrunde decât prin intermediul cărților. Cartea dăruită de fiecare dintre noi poate deschide noi orizonturi în mintea și sufletul unui copil. Elevii și cadrele didactice au dăruit din suflet multe cărți sprijinind această acțiune și dorindu-și totodată ca și alți copii să poată cunoaște tainele ce se ascund în filele cărților.
Prin această acțiune am dorit ca generația tânără să deprindă un comportament social pozitiv și să dobândească un bagaj de cunoștințe de cultură generală adecvat cerințelor vremurilor pe care le trăim, deoarece numai cartea ne poate ajuta să înțelegem și să pătrundem în tainele lumii, a universului. Cartea ne face să fim mai buni, ne ajută să trecem mai ușor peste greutățile vieții, este uneori ceva mai mult decât un profesor, cu ajutorul ei putem să descoperim lucruri noi. Cartea, așa cum spunea marele nostru scriitor Mihail Sadoveanu „ne face să trăim în afară de minciună, nedreptate și prejudecăți”.          
Coordonatoarea proiectului, dna bibliotecar Roibu Florica, împreună cu dna director Tabacu Aurora, dna director adjunct Iova Ana-Maria, prof. Sălăgean Anne-Mari, prof. Lupău Mădălina, prof. Gale Monica, prof. Pop Elena, prof. ing. Petruț Virgil, care au renunțat bucuros la cărți din biblioteca personală oferind copiilor din mediul rural (care nu au acces atât de ușor la mijloacele moderne de documentare), posibilitatea de a cunoaște marile creații ale literaturii române și universale. De asemenea, un împătimit al lecturii, prof. Șușu Cătălin, a dăruit din suflet pe parcursul proiectului cărți din diverse domenii venind în sprijinul educării copiilor. Și elevii școlii noastre au dorit să participe la această acțiune dăruind fiecare câte o carte din cele citite de ei.
Prima școală spre care ne-am îndreptat pașii cu mari emoții a fost Școala cu clasele I-VIII din Zece Hotare. De ce spunem cu mari emoții, pentru că aici a învățat și dna bibliotecară care și-a amintit cu regret de anii copilăriei când dorindu-și să descifreze misterele ascunse din spatele filelor de carte, nu a găsit un fond literar necesar vârstei. Totul era depozitat într-o sală mică și prăfuită, iar cărțile erau în număr foarte mic.
Anul acesta ne-am gândit să venim în sprijinul altor elevi dornici de lectură și cu ajutorul dnei prof. Sălăgean Anne-Mari am aflat că o altă școală și anume structura Topa de Sus este la fel de sărăcăcioasă în ceea ce privește fondul de carte. De aceea ne-am propus ca înainte de Sfintele Sărbători de Paști să facem o bucurie elevilor de acolo și să dăruim din suflet cărțile donate de membrii echipei de proiect.
Ajunși la destinație am găsit elevii așteptându-ne entuziasmați și parcă dornici să descopere din tainele ascunse în filele cărților. Când au văzut mulțimea cărților pe fețele lor am putut vedea o imensă bucurie. Văzându-le reacțiile am plecat mulțumiți că am putut aduce o rază de fericire acestor copii care deși ar citi nu pot pătrunde atât de ușor în lumea imaginară a cărții.(Fl. R.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Cartea, fereastră deschisă spre lumea imaginară”.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:48:27 Ora standard a Europei de Est