Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Rezultate meritorii la Concursul Național de Matematică Aplicată „Adolf Haimovici”

Lotul Bihorului - două premii și 11 mențiuni, la Iași

Rezultate meritorii la Concursul Național de Matematică Aplicată „Adolf Haimovici”

În data de 20 aprilie 2012 s-a desfășurat la Iași etapa națională a Concursului de Matematică Aplicată „Adolf Haimovici”.

Această competiție națională este, la ora actuală, cel mai mare concurs de matematică din țară, o veritabilă olimpiadă de matematică pentru elevii de la liceele tehnologice și de la liceele teoretice (profilul uman și științele naturii). Pentru cunoscători, acest concurs se adresează elevilor care studiază matematica după programele M2 și M3.
 Și în acest an, organizatorii s-au bucurat de o prezență numeroasă (637 de elevi din 38 de județe), ceea ce denotă interesul extrem de ridicat pentru concursul „Adolf Haimovici”. Inițiativa este cu atât mai lăudabilă, mai ales că MECTS nu se implică deloc în finanțarea concursului, aceasta fiind asigurată de către școli, comitete de părinți sau chiar individual, de către elevi.
Andreea – premiul I, Daniel – premiul al III-lea
Lotul județului Bihor a fost format din 21 de elevi, însoțiți de către profesorii: Igaș Gheorghe, Igaș Victoria, Lucan Mihaela (de la Colegiul Tehnic „Unirea” din Ștei) și Timar Iulius (de la Grupul Școlar Agricol „Horea” din Marghita). Munca asiduă a elevilor a fost încununată cu numeroase premii și mențiuni. Astfel, la clasa a X-a, secțiunea de concurs servicii, resurse și protecția mediului, eleva Mate Andreea de la Colegiul Tehnic „Unirea” din Ștei a obținut premiul I. La clasa a IX-a, secțiunea tehnic, elevul Pele Daniel, tot de la Colegiul Tehnic „Unirea” din Ștei, a luat premiul al III-lea. Reprezentanții județului nostru au fost recompensați cu încă 11 mențiuni, după cum urmează: Burta Andrei Marius (Colegiul Tehnic „Unirea” Ștei), Ioniță Carmen (Colegiul Economic „Partenie Cosma” Oradea), Popa Oana (Colegiul Tehnic „Unirea” Ștei), Feier Patricia (Colegiul Economic „Partenie Cosma” Oradea), Anton Radu (Colegiul Național „Emanuil Gojdu” Oradea), Mocanu Marius (Colegiul Economic „Partenie Cosma” Oradea), Plaștin Renata (Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș), Jurge Alin (Colegiul Economic „Partenie Cosma” Oradea), Varga Arpad (Grup Școlar Agricol „Horea” Marghita) și Panaitescu Paul (Colegiul Național „Emanuil Gojdu” Oradea). Premiul special al concursului a revenit tot județului Bihor, fiind decernat elevului Varga Arpad, pentru interesul și entuziasmul manifestat față de dotările tehnice și logistice ale Facultății de Construcții de Mașini și Management Industrial din cadrul Universității Tehnice ,,Gheorghe Asachi” din Iași.
Pe lângă activitățile școlare, elevii au avut oportunitatea să contemple frumusețile patriei noastre, mai ales locurile pitorești ale județului Iași. Aceștia au vizitat și anumite obiective turistice valoroase precum: Cheile Bicazului, Lacul Roșu, mănăstirea Voroneț, universitățile și liceele din Iași, Catedrala Mitropoliei sau Parcul Copou. De asemenea, în cadrul celor trei zile petrecute împreună, elevii și-au dezvoltat capacitățile de comunicare și relaționare, legându-se strânse prietenii. Ei au participat cu plăcere la toate activitățile extrașcolare organizate de către profesorii însoțitori.
Concursul Național de Matematică Aplicată ,,Adolf Haimovici” a constituit pentru elevii pasionați de tainele matematicii un bun prilej de a-și verifica vastele cunoștințe, dar și o șansă imensă având în vedere demersurile unor universități care intenționează să asigure locuri fără taxă (fără examen) pentru elevii premianți la diverse concursuri. (Victoria-Claudia Igaș)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Rezultate meritorii la Concursul Național de Matematică Aplicată „Adolf Haimovici”.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 16:20:35 Ora de vară a Europei de Est