Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevi de la „Bălcescu” au călcat pe urmele strămoșilor în mândra și dulcea noastră Bucovină

În cadrul săptămânii „Școala altfel”

Elevi de la „Bălcescu” au călcat pe urmele strămoșilor în mândra și dulcea noastră Bucovină

Convinsă de multiplele valențe instructiv-educative pe care le poate avea o excursie în mândra și dulcea noastră Bucovină, doamna profesor Stela Tăut și-a programat, în săptămâna „Școala altfel”, să calce cu elevii săi din clasa a IV-a B pe urmele strămoșilor, împreună cu un grup de colegi din a III-a B, însoțiți de învățătoarea lor, prof. Vasilica Ienei.

Încântați de tot ceea ce au văzut și aflat, fericiții excursioniști au ținut să-i impresioneze joi (26 aprilie 2012) și pe părinți, povestindu-le cum a fost în superba lor incursiune în ținuturile lui Ștefan cel Mare, Eminescu, Sadoveanu, Creangă și Ciprian Porumbescu...
„Unde mergem noi, răsare soarele!”
Au cântat la pianul lui Sadoveanu, au văzut Agapia pictată de Grigorescu, au coborât 262 de scări în Salina de la Praid, și-au donat laptele și cornul la Ciucea, au trecut pragul muzeului cu cele 3.000 de ouă, s-au rugat în mănăstirile Bucovinei, au ascultat vocea lui Ștefan cel Mare și Sfânt, au urcat la Cetatea Neamțului, au văzut bucătăria, dar și închisoarea, la Humulești, necunoscând ce hram poartă, mătușa Mărioara a ieșit cu mătura la ei...
Cei peste 40 de „trubaduri” au parcurs în patru zile peste 1.800 de kilometri, iar Stela și Crina Dobocan – prietena lor jurnalistă – aveau să-i asigure pe părinți de buna comportare a odraslelor lor, de cunoștințele pe care le dețin, cu care i-au impresionat pe localnici. Povestind pe baza imaginilor selectate (din cele peste 1.500 imortalizate), elevii ne-au cucerit cu condimentele furnizate legate de obiectivele vizitate. Văzându-i atât de curioși și înflăcărați, și Dumnezeu a ținut cu ei, așa încât doamna profesor Stela avea să cugete: „Niciodată nu a plouat. Unde mergem noi, răsare soarele!”
Pentru cei ce vor să priceapă, o excursie înseamnă înainte de bună dispoziție și relaxare totală, o recapitulare, o fixare și o evaluare a cunoștințelor de limba și literatura română, matematică, istorie, geografie, civică, muzică, științe, ecologie, religie și cultură, educație și simțire națională și europeană, bucurie și prietenie conjugate la persoana I, a II-a și a III-a singular și plural.
Nu e puțin lucru să parcurgi cu sufletul și mintea deschisă în patru zile volume întregi ale istoriei scrise și nescrise la Humuleștii lui Creangă, la Neamț, alături de Sadoveanu, la Agapia și Ciucea, împreună cu Vlahuță și Octavian Goga, la Tihuța, la castelul lui Dracula, la Cetatea Sucevei și a Neamțului, la Chilia lui Daniil Sihastru, la Cheile Bicazului și Lacul Roșu, la Salina de la Praid, vizitând mănăstirile Voroneț, Humor, Sucevița, Putna, Neamț,  Agapia, Văratec, Recea și Cămârzani; nu e puțin lucru să vezi la Suceava cel mai mare ou tradițional din lume; să vizitezi Muzeul oului de la Vama, să cânți la pianul lui Mihail Sadoveanu ori să-l asculți vorbind pe Marele Ștefan... în „Apus de soare”!
Să mai spunem că amintirile copiilor, așternute pe hârtie, vor fi transpuse pe „portativ” în revista „Școala altfel” pe care doamna profesor Stela Tăut intenționează să o scoată cu elevii săi în urma acestei inedite și binecuvântate experiențe. (Ovidiu DAN)     

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 11:23:44 Ora de vară a Europei de Est