Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Îmbunătățirea condițiilor de mediu...” – un nou proiect al liceenilor de la „Emanuel”, finanțat de Primăria Oradea

Joi, în vizită la primărie

„Îmbunătățirea condițiilor de mediu...” – un nou proiect al liceenilor de la „Emanuel”, finanțat de Primăria Oradea

Domnii profesori Ramona Iștoc și Florin Iștoc, de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, sunt printre cei mai activi dascăli din municipiu care derulează de ani buni cu elevii liceului proiecte de mediu.

Lansarea noului proiect, intitulat „Îmbunătățirea calității mediului în școală și în comunitate, prin implicarea elevilor în activități  extracurriculare”, finanțat de Primăria Oradea, în cadrul proiectelor cu finanțare nerambursabilă, a avut loc joi (3 mai 2012), în sala Traian Moșoiu a Primăriei Oradea
Elevii celor trei clase implicate în proiect (clasele a XI-a A, a XI-a B și a XII-a B), însoțiți de profesorii Ramona și Florin Iștoc, au fost primiți de doamna viceprimar Cherecheș Florica – prietena elevilor de la „Emanuel”, prezentă mereu și în anii trecuți în mijlocul elevilor de la „Emanuel” în calitate de consilier local.
Doamna viceprimar i-a felicitat pe liceeni pentru nenumăratele lor acțiuni și proiecte de mediu, îndemnându-i la responsabilitate și implicare și în continuare. Vorbindu-le despre organizarea și activitatea administrației locale, doamna viceprimar s-a adresat în mod expres elevilor din a XII-a, care pe 10 iunie vor vota pentru prima oară în viață. „Să mergeți la vot și să vă exercitați acest drept în mod responsabil. Tot ce se va întâmpla în viitor în municipiul nostru va depinde și de votul vostru!” Prezentându-le principalele proiecte ale municipalității aflate în derulare, doamna viceprimar s-a oprit asupra priorităților ce privesc dezvoltarea orașului, pentru atragerea investitorilor și a banilor europeni, îndemnându-i să se pregătească intens și să facă cele mai potrivite și înțelepte alegeri. „Să faceți ceea ce vă place în viață. Dincolo de profesie, competență și responsabilitate la locul de muncă, e important să fii Om, să dai dovadă de caracter. Să ai acel radar care să-ți spună când te îndepărtezi de la drumul drept. E foarte important să rămânem oameni de caracter!”
Respect și încredere
Dl prof. Florin Iștoc a mulțumit doamnei viceprimar pentru sfaturi și pentru tot sprijinul pe care îl acordă școlii, înmânându-i un buchet de flori. A mulțumit administrației locale pentru finanțarea proiectelor, iar elevilor pentru implicare. Domnia sa a stăruit apoi asupra a doi termeni: respect și încredere, pornind chiar de la J.J. Rousseau, de la „Teoria contractului social” și ajungând la relația ales-alegător (respectul pentru oameni, pentru cei care te-au votat).
La rândul său, doamna profesor Ramona Iștoc s-a referit la noul proiect finanțat de Primăria Oradea, care promovează un comportament ecologic responsabil, atât în școală, cât și în comunitate, cu accent pe participarea voluntară a elevilor în cadrul  activităților extracurriculare de protecție a mediului.
Agenda activităților cuprinde o gamă bogată și variată de acțiuni: concursuri și dezbateri pe teme ecologice, colectare de hârtie și peturi, acțiuni de ecologizare și realizarea unor produse finale tipărite, pliante, broșuri și ghid de ecologie...
„În anul energiei sustenabile (2012), dorim să dovedim implicare responsabilă în problemele de protecție a mediului, în promovarea unui mediu mai curat și mai sănătos”, a concluzionat doamna profesor Ramona Iștoc.
În mod cu totul surprinzător, doi liceeni (Marcu și Mădălina, din a XI-a) ne-au demonstrat cum se compactează flacoanele cu ajutorul unui aparat special...
După prezentarea clădirii primăriei de către doamna consilier Claudia Ardelean și răspunsurile date liceenilor de către doamna viceprimar Cherecheș Florica, elevii au pornit să viziteze Centrul de relații cu publicul și Turnul primăriei, de față fiind și Anca Sas, consilier al dlui primar Ilie Bolojan. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze,accesați Galeria foto: „Îmbunătățirea condițiilor de mediu...” – un nou proiect al liceenilor de la „Emanuel”, finanțat de Primăria Oradea.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 13:34:18 Ora standard a Europei de Est