Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ferestre deschise spre noi orizonturi

Pentru elevii claselor a II-a B și a IV-a A

Ferestre deschise spre noi orizonturi

În cadrul săptămânii „Școala altfel”, elevii claselor a II-a B (prof. Maria Duma) și a IV-a A (prof. Angela Clonda) de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea, au vizitat frumoase meleaguri poloneze.

La 10 km depărtare de orașul polonez Cracovia se află Mina Wieliczka, o mină de sare atât de frumoasă încât UNESCO a luat-o în Patrimoniul Natural și Cultural încă din anul 1978.
Traseul turistic pornește de la 64 m adâncime până la 135 m și include 20 de camere. Pentru a ajunge la primul nivel este necesară coborârea a 378 de trepte din lemn. Acolo elevii au văzut cea mai mare catedrală salină din Polonia și numeroase altare ridicate de-a lungul secolelor de către mineri, un sanatoriu pentru cei cu boli respiratorii, săli de sport, săli pentru evenimente culturale, restaurante și lacuri sărate, precum și numeroase statuete sculptate în sare care reprezintă diferite personaje de importanță majoră în Polonia și nu numai. La sfârșitul turului ne-am recules pe băncile catedralei și am făcut o poză de grup, pe care am primit-o gata imprimată la ieșire. Din adâncuri am ieșit cu ajutorul unui lift care poate duce până la 36 de persoane în circa 30 de secunde.
În Cracovia, pe colina Wawel, situată deasupra Vistulei, am vizitat cel mai frumos complex arhitectonic, aparținând fostei reședințe regale: Castelul Wawel și catedrala fortificată Wawelska; în mijlocul orașului ne-am plimbat prin una dintre cele mai mari piețe medievale din lume, aflată în mijlocul orașului vechi – în Piața Principală. Dorind să vedem orașul de sus, am urcat în Turnul Primăriei, așa cum am făcut-o și acasă. Am colindat străzile pavate cu piatră cubică, am vizitat biserici și moschei, ajungând la Basilica ,,Sfânta Maria”. Vitraliile din naos și tavanul albastru înstelat, magnificul altar (care reprezintă Adormirea Maicii Domnului printre apostoli), ne-au lăsat fără grai. Sunetul cornului de vânătoare care răzbate din turn la fiecare oră ne-a trezit admirația.
În lagărul de la Auschwitz
Localitatea Auschwitz este situată la aproximativ 60 kilometri vest de Cracovia. Am vizitat Auschwitz I - lagărul care a fost locul execuțiilor a aproximativ 70.000 de oameni, majoritatea prizonieri de război polonezi și sovietici și Auschwitz II - (Birkenau), lagăr de exterminare, unde au fost uciși cel puțin 1,1 milioane de evrei, 75.000 de polonezi și circa 19.000 de romi. Citatul „Cei care nu-și amintesc istoria sunt condamnați să o repete”, de George Santayana, și tot ce am văzut acolo ne-au marcat profund, veselia dispărând de pe chipurile noastre, până atunci vesele.
În drum spre casă, ne-am oprit în stațiunea Zakopane, cunoscută drept un oraș al unei minorități denumite „munteni” care sunt descendenții valahilor care au emigrat aici între secolele XV-XVII. Mâncarea tradițională, cu gust ca cea de-acasă, a fost savurată cu multă plăcere.
Dornici de a deschide ferestre și spre alte orizonturi (Ungaria, Republica Cehă și Polonia au fost vizitate deja), am conturat un nou plan de „bătaie” (o nouă excursie), pentru anul școlar viitor, în Elveția.
Maria Duma &Angela Clonda
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ferestre deschise spre noi orizonturi.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 23:39:48 Ora de vară a Europei de Est