Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Festivalul cultural internațional „Special Kids” (ediția a V-a)

„Suntem îndrăgostiți de povești”

Festivalul cultural internațional „Special Kids” (ediția a V-a)

Festivalul cultural internațional „Special Kids” a avut loc pe scena Teatrului de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia” din Oradea, luni, 7 mai 2012.

Aflat la cea de-a V-a ediție, festivalul-concurs, s-a derulat anul acesta în cadrul parteneriatului școlar multilateral Comenius „Suntem îndrăgostiți de povești”, fiind introdus cu sprijinul Inspectoratului Școlar Județean Bihor în calendarul Săptămânii Comenius 2012.
„Special Kids” nu înseamnă exclusiv elevi cu nevoi speciale. Special Kids înseamnă copii speciali, care se reunesc sub sigla parteneriatelor Comenius. Acest festival, devenit o tradiție, vrea să demonstreze faptul că elevii cu CES pot crea lucruri magice și se pot autodepăși cu îndrumarea potrivită. Dacă în trecut, festivalul nostru se adresa elevilor cu CES din învățământul special și elevilor cu CES integrați, pentru a facilita participarea partenerilor de proiect din Lituania, Polonia, Grecia și Turcia, anul acesta am extins grupul țintă și la elevii din învățământul de masă. Tot pornind de la contextul proiectului am ales și tema de anul acesta: „Poveștile în Europa”.
Secțiunile concursului
Secțiunea 1: Muzică și dans, dramă și joc – momente artistice prezentate pe scenă, pentru învățământul special, integrat și de masă
Secțiunea 2: Muzică și dans, dramă și joc – momente artistice prezentate pe DVD pentru învățământul special, integrat și de masă
Secțiunea 3: Artă și meșteșuguri – expoziție cu lucrările copiilor pentru învățământul special, integrat și de masă
S-au înscris în concurs la cele trei secțiuni un număr de 72 de echipaje din România (Bihor, Arad, Cluj, Sălaj, Bistrița, București), Lituania, Grecia, Turcia, Polonia, Spania. Au urcat pe scena festivalului 247 de copii și tineri, în calitate de concurenți și invitați speciali, dar numărul lor, consideând și secțiunea de DVD și expoziție, este mult mai mare. Copii, elevi, tineri, ei au adus în fața juriului povești în toate formele: jucate, cântate, dansate, mimate, desenate, pictate sau confecționate.
Invitați speciali: Centrul de zi Iedera, cu „Turtița”; echipa SNAC - Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1/Colegiul Național „Mihai Eminescu” - dans popular; Grupul Școlar Agricol „Horea” Marghita/ Ansamblul „Barcăul” - dans popular; moment folcloric pregătit pentru participanții din școlile partenere și dedicat regretatei Doamne a cântecului bihorean - Florica Ungur; soliști vocali: Cornel Borza și Viorica Bulzan Marc.
Juriul evenimentului a fost alcătuit din: prof. Doina Gyori, inspector de specialitate al I.S.J. Bihor, prof. Lucia Popa, director al Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 Oradea, Crăciun Parasca, inspector DJCCPCN Bihor, Karla Peter, Universitatea din Oradea, Catedra de Științe ale Educației, Cornel Borza, solist vocal al Ansamblului artistic profesionist „Crișana”, Olimpia Mintaș, președinte Club Lyons 22; prezentatorii manifestării - prof. Teodora Pantazi, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 Oradea și actorul Rin Tripa, de la Teatru de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia”.
Organizatorii (Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 Oradea și Asociația CES - Colaborăm Educăm Sprijinim) mulțumesc colaboratorilor și sponsorilor pentru sprijinul acordat: Consiliul Județean Bihor, Palatul Copiilor și Elevilor Bihor, Direcția Județeană pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Național Bihor, soliștilor vocali Cornel Borza și Viorica Bulzan Marc, Club Lyons 22, Restaurant „Vandana” și în mod special Teatrului de Stat “Regina Maria” Oradea și Teatrului de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia”, Oradea, care ne-au pus la dispoziție locația pentru eveniment. (Teodora Pantazi & Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivalul cultural internațional „Special Kids” (ediția a V-a).

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 06:24:31 Ora de vară a Europei de Est