Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prof. ing. Monica Gale – formator de olimpici naționali

C.T. „C-tin Brâncuși” – „școala care te face olimpic național”

Prof. ing. Monica Gale – formator de olimpici naționali

Raul Vasile Sarca și David Căpuș, elevii drei prof. ing. Monica Gale, de la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea, au luat 10 la proba practică a Olimpiadei naționale la disciplinele din aria curriculară „Tehnologii”, ocupând locul I, respectiv locul V pe țară, la confruntarea de la Zalău (din 1-5 aprilie 2012).

De când scriu despre Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea, cred că nu a fost an în care directorul colegiului, distinsul profesor Mihai Crețu, să nu ne anunțe cu bucurie: „Iar avem olimpici naționali. Te rog să vii să scrii despre ei!”
„Școala care te face olimpic național”
Anul acesta a venit rândul doamnei director inginer Aurora Tabacu să ne cheme să facem cunoștință cu cei doi olimpici naționali ai Colegiului Tehnic „Constantin Brâncuși”.
„Vă invităm cu drag să scrieți din nou despre noi, despre școala care te face olimpic național”, mi-a replicat, la telefon, doamna director ing. Aurora Tabacu.
Trecând pragul colegiului, doamna director ne-a întâmpinat cu tabelele care conțin rezultatele finale la etapa națională. La clasa a XI-a rută directă, a XII-a rută progresivă, pe primul loc – Sarca Raul Vasile. Bihorul în frunte, urmat, pe locurile II, III și IV, de: Suceava, Ialomița și Sălaj... Notele lui Raul: 9,30 la proba scrisă și 10 la proba practică, punctaj final – 9,65, premiul I pe țară. Pe celălalt tabel, Căpuș David apare în poziția a V-a, având înainte patru olimpici, din Bacău, Timiș, Cluj și Sălaj. Notele obținute de David: 7,90 la scris și 10 la practică, punctaj final – 8,95, mențiune. Aruncând ochii pe tabele, observăm că pe tabelul lui David doar doi olimpici au mai obținut 10 la practică (elevul Bejan Paul Marian, din Bacău, poziționat în fruntea clasamentului, și Chirică Ștefan, din Sibiu). Pe tabelul lui Raul, doar Sabou Flaviu Cătălin, din Sălaj, a mai obținut 10 la practică. La scris s-a înregistrat o singură notă de 10, obținută de Ivan Ionel, din Ialomița (clasat în poziția a III-a).
„Un profesor se identifică prin performanțele elevilor săi”
„Sunt foarte bucuroasă să văd realizările celor doi olimpici naționali ai colegiului nostru; un profesor se identifică prin performanțele elevilor săi. Un premiu te obligă să te depășești și să te menții. Uneori e mai greu să te menții în fruntea plutonului, păstrând ștacheta ridicată. În cazul nostru, al profesorilor, nu e de ajuns să ceri, mai întâi trebuie să dai și să te implici foarte mult”, susține dra prof. ing. Monica Gale; iar doamna director ing. Aurora Tabacu avea să adauge privindu-i în față pe cei doi olimpici: „Și eu o să mă mândresc cu voi, ca și cu Annamaria Bako”. Și scoate poza Annamariei din portofel, unde sta alături de pozele copiilor săi. „Să vă citesc ce mi-a scris Annamaria Bako pe poza sa de absolvire:
 „Doamna directoare,
În acești ani de liceu mi-am dat seama că nu sunt limite, limitele sunt cele care le stabilim noi. Vă mulțumesc pentru încrederea și susținerea din partea dumneavoastră. Sunt mândră că am avut ocazia să reprezint școala cu brio și să am parte de atâtea lucruri frumoase din partea școlii. N-am să vă uit și doresc să mă întorc profesoară, pe viitor, unde am studiat.”
Annamaria absolvă anul acesta Facultatea de Construcții.
Cu locul I cucerit la națională, la domeniul Construcții, instalații și lucrări publice, Raul are un loc rezervat oriunde în țară la o facultate de construcții, fără examen de admitere, dar Raul vrea două facultăți: arhitectură și construcții. Multe a învățat și știe Raul și din familie, unde lucrează cot la cot cu tatăl său, în agricultură. Fiind din Nojorid, Raul simte atracție și pentru agricultură. De câțiva ani conduce tractorul, dar îi place și tehnologia de prelucrare a metalelor, iar după excursia de la Cluj-Napoca i-a mai intrat un „cui” în talpă – mecatronica! Peste ani, noi îl vedem pe Raul chiar primar al Nojoridului, de ce nu?!
David Căpuș, ca absolvent de rută progresivă, are în portofoliu diploma de finisor (primul nivel, la absolvirea clasei a X-a), dar și cel de-al doilea nivel de calificare, la absolvirea clasei a XI-a, ca zugrav, vopsitor, ipsosar, tapetar; la absolvirea clasei a XIII-a va obține cel de-al treilea nivel de calificare – tehnician în construcții și lucrări publice.
Și David lucrează în agricultură, alături de tatăl său, face apicultură și construiește case, alături de tatăl său. La absolvire s-a gândit să urmeze Facultatea de Construcții, dar mai întâi vrea să acceseze fonduri europene pentru dezvoltarea apiculturii...
Conducerea colegiului, cu ajutorul unor sponsori generoși (S.C. Auto Bara, Emilia Com, Deniflor, consilier Ioan Bârsan - membru al Clubului Rotary) au recompensat olimpicii naționali cu o excursie la Cluj-Napoca, prilej de a asista (ca spectatori) la probele de concurs („Roboți mobili”) ale studenților calificați la etapa națională a Olimpiadei de mecatronică. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Prof. ing. Monica Gale – formator de olimpici naționali.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 15:16:49 Ora de vară a Europei de Est