Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Concursul Județean de Finanțe - Contabilitate „Pop Valer”

Miercuri, la C.E. „Partenie Cosma”

Concursul Județean de Finanțe - Contabilitate „Pop Valer”

Miercuri, 9 mai 2012, a avut loc pentru prima dată la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea, Concursul Județean de Finanțe – Contabilitate „Pop Valer”.

Aflat la prima ediție, acest concurs a  apărut în urma interesului constant manifestat pentru domeniul contabilității, adresându-se elevilor din liceele, cu filieră   „Tehnologică”, profil „Servicii”, clasele a X-a (domeniul pregătirii generale – economic), a XI-a – tehnician în activități economice, a  XII-a – tehnician în activități economice. La inițiativa directorului colegiului, prof. ec. dr. Răzvan Vonea, s-a desfășurat prima ediție a unui concurs profesional, axat în jurul tematicii contabilității și fiscalității practice. Scopul concursului este formarea inițială de priceperi și deprinderi practice pentru accederea la profesia contabilă de contabil autorizat sau expert contabil. „Noi, ca liceu economic, ne dorim să punem bazele teoretice și practice ale contabilității elevilor noștri, să pregătim viitorii absolvenți din învățământul preuniversitar economic pentru a deveni profesioniști contabili, care să poată accede cu ușurință în CECCAR”, susține directorul colegiului, prof. ec. dr. Răzvan Vonea, el însuși expert contabil. 
Contextul actual al vieții economice din România a reprezentat o rampă de lansare  pentru un astfel de concurs, unde elevii și-au putut dovedi cunoștințele, priceperile și deprinderile dobândite la orele de Contabilitate, Realizarea situațiilor  financiare, Finanțe-fiscalitate.
Invitației echipei de proiect (prof. ec. dr. Răzvan Vonea - director, Paul Delia – prof. coordonator, prof. Faur Monica, prof. Lukacs Nadia) au dat curs  următoarele școli de profil din județul Bihor: Colegiul Tehnic „Unirea” Ștei, Grup Școlar Agricol Salonta, Colegiul Tehnic Vadu Crișului, Grup Școlar Agricol „Horea” Marghita.
În urma evaluării lucrărilor de către comisia de concurs s-au evidențiat următorii elevi:
La clasa a X-a: locul I - Hasaș Ruben Alexandu, Colegiul Tehnic Vadu Crișului, profesor coordonator: Jolțe Adriana; locul II – Bărnuț Cătălin, Colegiul Economic „Partenie Cosma” Oradea, profesor coordonator: Paul Delia; locul III - Bogdan Patricia, Colegiul Tehnic „Unirea” Ștei, profesor coordonator:  Vieriu Cristian
La clasa a XI-a: locul I - Popuțe George Bogdan, Colegiul Economic „Partenie Cosma” Oradea, profesor coordonator: Vașadi Marioara; locul II – Blidar Cristina Florina, Colegiul Tehnic „Unirea” Ștei, profesor coordonator: Vieriu Cristian; locul III – Hora Alexandra Ioana, Colegiul Tehnic „Unirea” Ștei, profesor coordonator: Vieriu Cristian
La clasa a XII-a: locul I – Ungur Florina, Colegiul Economic „Partenie Cosma” Oradea, profesori coordonatori: Pașca Camelia, Moca Mihaela; locul II – Jurje  Alin, Colegiul Economic „Partenie Cosma” Oradea, profesori coordonatori: Pașca Camelia, Moca Mihaela.
Dorim să felicităm toți elevii participanți împreună cu profesorii coordonatori,  sperând că în următorii ani să organizăm   acest concurs și cu implicarea altor școli din țară. (Monica Faur)

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 09:48:36 Ora standard a Europei de Est