Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul „Copiii și drepturile lor” – etapa județeană (VI)

Miercuri, la Gr. Șc. „George Barițiu”

Concursul „Copiii și drepturile lor” – etapa județeană (VI)

Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, a organizat miercuri, 16 mai 2012, în sala festivă a Grupului Școlar „George Barițiu” din Oradea, etapa județeană a Concursului Național „Copiii și drepturile lor” . Competiția este cuprinsă în Calendarul Activităților Educative Naționale al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului pe anul 2012.

La etapa județeană au fost prezente 14 echipaje din 11 școli: Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, Liceul de Artă, Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida”, Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”, Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” Tinca, Liceul Tehnologic Dobrești, Liceul Teoretic „Petofi Sandor” Săcueni, Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” Ștei și Școala cu clasele I-VIII „Constantin Șerban” din Aleșd.
Concursul este structurat pe două secțiuni: gimnaziu și liceu, concurenții având de susținut două probe: o probă de creație (materialele fiind pregătită în avans: un pliant-afiș, un eseu și un set de fotografii) și o probă teoretică, susținută în direct, cuprinzând un test cu 10 întrebări (pentru liceu) și doar șase pentru gimnaziu; un studiu de caz (cu două întrebări, respectiv una), o probă de film ( cu două întrebări, respectiv o întrebare) și reconstituirea unei imagini din piesele jocului Puzzle.
De organizarea competiției s-au ocupat domnii inspectori școlari Florin Negruțiu și Doina Gyori, iar de jurizare, o comisie alcătuită din inspectorii școlari Elisaveta Roșu și Florina Făgădar, Olimpia Hexan (de la D.G.A.S.P.C.) și prof. Ștefana Mihuț, de la Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” din Ștei.
„Concursul Național „Copiii și drepturile lor” este inițiat de Inspectoratul Școlar Județean Bihor și promovează principiile Legii 272/2004, privind drepturile copilului, valorizând exemple de bune practici în perspectiva respectării drepturilor copilului.
Echipajele care vor obține cele mai mari punctaje de la fiecare categorie de vârstă se vor califica pentru etapa națională, care se va desfășura tot la Oradea, în luna iunie, fiind găzduită de Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”, ne-a declarat coordonatorul de proiect, pr. prof. inspector Florin Negruțiu.
Premianții  
La gimnaziu
Premiul I: Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” Oradea
Premiul al II-lea: Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” Ștei
Premiul al III-lea: Școala cu clasele I-VIII „Constantin Șerban”  Aleșd
Mențiune: Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea
Mențiune: Școala cu clasele I-VIII „Constantin Șerban” Aleșd
La liceu
Premiul I: Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea
Premiul al II-lea: Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea
Premiul al III-lea: Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea
Mențiune: Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” Tinca
Mențiune: Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” Oradea
Mențiune: Liceul Tehnologic Dobrești
Premii speciale
La gimnaziu 
Cel mai bun eseu: Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea
Cel mai bun afiș: Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea
 Cel mai bun afiș: Școala cu clasele I-VIII „Constantin Șerban” Aleșd
Cel mai bun pliant: Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea
Cele mai reușite fotografii: Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea
Cele mai reușite fotografii: Liceul Teoretic „Petofi Sandor” Săcueni
La liceu
Cel mai bun eseu: Liceul Tehnologic Dobrești
Cel mai bun eseu: Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” Tinca
Cel mai bun afiș: Liceul de Artă Oradea
Cel mai bun afiș: Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea
Cel mai bun pliant: Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea
Cel mai bun pliant: Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea
Cele mai reușite fotografii: Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul „Copiii și drepturile lor” – etapa județeană (VI).

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 05:18:05 Ora de vară a Europei de Est