Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

„Mânuțe întinse spre tine” (II)

Proiectul de parteneriat educațional

„Mânuțe întinse spre tine” (II)

Joi, 17 mai 2012, Grădinița nr. 27 – „Voinicel” din Oradea (în calitate de inițiator și coordonator de proiect) a găzduit activități speciale pe care copiii și educatoarele le-au derulat împreună cu partenerii de proiect.

Așa se face că la nivelul tuturor grupelor, efectivul s-a dublat, de la 150 la circa 300 de copii, plus vreo 20 de educatoare de la grădinițele partenere; au onorat reuniunea preșcolari și educatoare de la Grădinița nr. 30 („Mugurel”, director – Lucia Negrău), nr. 35 (prof. Voichița Vancu), nr. 37 (prof. Mariana Dragoș), nr. 46 (prof. Rodica Ștef), Liceul Teoretic German „Fr. Schiller” (reprezentat de prof. Vasi Krisztina și elevii clasei a IV-a A), plus circa 30 de liceeni și studenți, elevi din clasa a XI-a A de la Colegiul Național „Iosif Vulcan”, îndrumați de prof. Felicia Dima și studenți care își desfășoară practica pedagogică la această grădiniță.
„După cum vă spuneam, astăzi (joi – n.n.), circa 300 de preșcolari de la grădinița noastră și grădinițele partenere au socializat. În toate grupele s-au desfășurat activități în care s-a urmărit educația interculturală, promovându-se toleranța și respectul, acceptarea diversității și o atitudine prietenoasă. Activitățile desfășurate în cadrul parteneriatelor educaționale se pliază foarte bine pe cerințele celor patru piloni ai educației pentru viitor , promulgate de Comisia UNESCO pentru educație în secolul XXI: a învăța să cunoști, a învăța să înveți, a învăța să fii și a învăța să trăiești împreună.
Preșcolarii sunt diamantele care se prelucrează cel mai ușor dacă educatoarea nu are prejudecăți, îi îndrumă, se lipește de sufletul lor, le inspiră încredere, respect, convingere, dragoste și o preocupare permanentă de a pune în valoare tot ce are mai valoros un grup. Grădinița are datoria de a pune bazele învățării pluralității culturale, apreciind diversitatea culturală, egalând șansele educaționale ale tuturor copiilor...”, susține directorul Grădiniței nr. 27, doamna profesor Georgeta Druța.
Am trecut pe la toate grupele să luăm pulsul activităților. Copiii, organizați pe ateliere de lucru, au fost combinați pentru a facilita socializarea. Picturile, decupajele și colajele realizate au fost expuse pe postere, mai puțin măștile; doar la o singură grupă s-a pregătit salată mexicano-bulgărească, pe care tot ei aveau să o mănânce după evaluare. Se pare că noua formulă în care au acționat i-a motivat, i-a stimulat, așa încât oriunde priveai, puteai constata cu bucurie implicare generală, iar la final, fiecare avea să-și plaseze lucrarea, după caz, în copacul prieteniei, în trenulețul prieteniei sau pe continentul și globul prieteniei... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Mânuțe întinse spre tine” (II).

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

joi, 9 aprilie 2020