Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Șapte țări, șapte identități, în marea diversitate a familiei europene

Final de proiect Comenius

Șapte țări, șapte identități, în marea diversitate a familiei europene

Iată-ne împreună pentru ultima dată pentru a stabili concluziile unui proiect ce a reunit șapte țări, șapte identități, în marea diversitate a familiei europene.

Școala cu clasele I - VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea a avut  reuniunea finală de proiect la Jaca, în Spania, unde s-au tras concluziile finale la proiectul Comenius:  „Plurilingvism: Identitate și Diversitate”, desfășurat pe durata a doi ani, proiect ce a implicat munca a șapte comunități de elevi, profesori și părinți, având girul autorităților locale și europene. Þările partenere au fost: Spania – coordonator de proiect, România, Italia, Franța, Finlanda, Anglia și Turcia.
Pe parcursul celor doi ani, activitățile au fost diseminate în presa locală din fiecare țară, iar fotografiile și rezumatul întâlnirilor s-au regăsit ilustrate de fiecare dată și în presa orădeană.
Întâlnirea din 8-12 mai 2012 a fost programată la Jaca, localitate în care se află Colegiul „San Juan de la Pena”- coordonatoarea proiectului,  având ca obiectiv concluziile la final de proiect. Au participat cadre didactice și elevi din școlile partenere, iar programul a fost alcătuit pe segmente care să vizeze interesul fiecărei categorii.
Cuvântul de întâmpinare l-a avut doamna directoare Luisa Ferrer, coordonatoarea proiectului, care a avut ca invitați primarul orașului, alte oficialități locale, un membru al Agenției Naționale pentru Proiecte din Madrid, precum și mass-media locală. Munca desfășurată pe parcursul celor doi ani a fost prezentată într-un film, apoi fiecare reprezentant al școlilor partenere a vorbit despre impactul proiectului și beneficiile acestuia în comunitatea sa. Din partea școlii noastre a vorbit doamna profesoară Maria Popescu-Sturz, coordonatoare proiectului, care a transmis și salutul domnului director prof. Ioan Mocan; din delegația noastră au mai făcut parte Alina Deliman și Ioana Klein. Un moment deosebit, privit ca un omagiu adus în cinstea Zilei Europei, în 9 Mai, a avut loc la biblioteca școlii: lansarea cărții „Povestea în lanț și umor european”, ce îi are ca autori pe elevii școlilor din cele șapte țări partenere, conduși de profesorii lor. Povestea cuprinde o înșiruire de întâmplări imaginate de elevi având ca protagoniști copii din țara sa, fiecare poveste fiind o continuare firescă a celei precedente. Am avut ocazia de a munci altfel, de a crea un cadru nou, de a stimula imaginația și de a da curs ideilor novatoare și originale.
Gazdele ne-au prezentat școala, panoul Comenius, munca desfășurată în cadrul proiectului și ne-au invitat să asistăm la ore de curs, desfășurate în limba engleză, limba proiectului.
O altă activitate a vizat participarea noastră la atelierele de lucru împreună cu elevii și cadrele didactice.
Întâlnirile au avut și o latură de socializare, așa cum se cuvine unui proiect multicultural. Pentru a cunoaște monumentele ce marchează identitatea locului, am vizitat Cetatea San Juan ce cuprinde un muzeu cu soldați de plumb în miniatură, prezentând războaiele mondiale sau cele desfășurate de-a lungul istoriei pe teritoriul Spaniei. Am vizitat apoi Catedrala și Mănăstirea San Juan de la Pena.
La finalul întâlnirii, am avut parte de un program artistic, prezentat pe scena Casei de Cultură din oraș, care a cuprins dansuri populare și artistice, momente de divertisment, toate pregătite de către elevi și părinți.
Proiectul a fost o reușită! Așa au considerat toți participanții, autorităților spaniole, dar și mass-media. Pentru că în ziarele din Jaca, articolele elogioase ne-au umplut inimile de bucurie. Mai mult, gazdele ne-au spus că acest proiect este socotit un model și un exemplu de bune practici pentru Bruxelles, unde au fost chemate să împărtășească din experiența muncii la realizarea lui.
Ne-am întors acasă cu dorința de a continua... Vom încerca să păstrăm legăturile cu partenerii și să stabilim noi corespondențe, noi parteneriate, pentru a ridica prestigiul școlii noastre și pentru a simți cu toții că suntem o familie mare și unită! (Alina Deliman)

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 22:09:43 Ora de vară a Europei de Est