Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Un suflet pustiu este un suflet fără iubire...”

Un copil care lovește un câine are sufletul pustiu

„Un suflet pustiu este un suflet fără iubire...”

Zilele trecute, la o lecție de abecedar, i-am întrebat pe copiii mei ce părere au despre un copil care lovește un câine.

O fetiță mi-a răspuns că acel copil are sufletul pustiu. M-a impresionat profund răspunsul acestui copil de șapte ani și am rugat-o să-mi spună ce înseamnă pentru ea să ai sufletul pustiu... Răspunsul a fost: „Un suflet pustiu este un suflet fără iubire...” În clipa aceea am înțeles că de-a lungul timpului mi-am iubit atât de mult copiii, încât m-a durut...
Un dor fără nume m-a făcut apoi să mă întorc către acele vremuri fermecătoare când, copil fiind, săgeată voiam să fiu, să spintec nemărginirea... COPILĂRIA! Anotimpul spre care ne-ntoarcem mereu surâzători, cu dragostea dintâi, așa cum valul se-ntoarce mereu la țărm... uneori în zbatere lină, alteori zbuciumat și învolburat pentru a căuta alinare... COPILĂRIA! Anotimpul nemâniei, a iubirii necondiționate...
Din când în când, fiecare dintre noi ne-ntoarcem acolo, spre începuturile devenirii noastre. De la timiditatea primei zile de școală și până la punțile de comunicare pe care le-ntindem azi între noi, de la un „A” și până la exprimarea propriilor păreri, de la necunoștință și până la încrederea într-un om care să ne fie călăuză, am reușit mereu să ne-nvingem tristețea și să credem în noi, să ne privim viitorul nu ca pe un vis, ci cu credința că vom avea un nume, că nu vom fi doar „pasărea care nu e”...
Copilul caută modele
Suntem toți copii, scânteietori, și așteptăm să scoatem la lumină propriile culori, să deschidem larg aripile, să ne înălțăm în imensitatea albastră și să-i cântăm vieții...
Râsul sau plânsul unui copil dărâmă orice zid, sare orice prăpastie, vindecă orice rană, îmblânzește orice conștiință...
Copilul caută modele, copilul caută un liman liniștitor care să-i dea certitudini, certitudinea că se îndreaptă către un mâine luminos, certitudinea că drumul lui va fi drept, umbrit de plopi... Niciun copil nu întreabă ce diplomă ai, el se îndreaptă spre dascălul cu vocație, spre dascălul cu iubire pentru copii... Iubirea pentru copii alungă plictiseala, rutina, nerăbdarea de a trece ora... De noi depinde dacă el va izbândi sau va eșua în viață!
Și nu pot să nu mă întreb dacă noi, oamenii mari, am făcut sau facem suficient de mult pentru a ne crește copiii fără noduri, dacă am știut să le vedem mugurii de aripi, dacă le suntem aproape în visul lor spre împlinire... Poate până nu e prea târziu, ar trebui să ne privim adânc în suflet și să vedem ce, cum și cât dăruim copiilor noștri, la ce suntem dispuși să renunțăm pentru a le netezi calea cu folos, ce sacrificii suntem în stare să facem pentru a-i putea privi în ochi fără regretul că n-am fost acolo pentru a-i ajuta să FIE și mai ales să RĂMÂNĂ OAMENI!
Fiecare copil este o minune ce se vrea descoperită, fiecare copil este o floare, fiecare copil este un cântec și stă în puterea noastră să facem ca parfumul florilor să dăinuie prin vreme, iar acordurile fiecărui cântec să facă să vibreze sufletul celui ce ascultă...
E ziua lor! Să le urăm „La mulți ani!” și să le dorim tot ce este bun și frumos în lume...
Mi-am scos iar gândurile la lumină, vă încarc din nou cu gânduri ce mă cutreieră... Uneori mă gândesc la faptul că ar fi mai cuminte să le tac, dar în seara asta am simțit nevoia cumplită să-mi așez sufletul în genunchi rugă în fața frumuseții sufletului de copil... Mă doare ceea ce nu pot schimba, dar îmi spun că fiecare putem schimba ceva înlăuntrul nostru, acolo unde contează cu adevărat...
(Anna Cotro)

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 22:54:20 Ora de vară a Europei de Est