Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Fiți bucuria părinților voștri, și atunci veți fi și mândria noastră”...

Eminescienii au sărbătorit la Teatrul „Regina Maria”

„Fiți bucuria părinților voștri, și atunci veți fi și mândria noastră”...

Cei 287 de absolvenți eminescieni și-au prezentat bilanțul celor patru ani de liceu, joi (31 mai 2012), la Teatrul „Regina Maria”.

Directorul colegiului, doamna profesor Maria Onița, a deschis festivitățile după ce în superba sală a răsunat Gaudeamusul, cu toți sărbătoriții claselor a XII-a pe scenă, cu dascălii diriginți și conducerea în primul rând și cu cei dragi în sală.
„În acest moment de sărbătoare, prilejuit de absolvirea unei noi generații de liceeni ai Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea, doresc să vă aduc aminte de ceea ce spunea Confucius: „Natura ne aseamănă, Educația ne deosebește”- pentru că este un adevăr vechi și totuși foarte actual.
Spun actual, în condițiile în care educația tinerei generații a fost o preocupare esențială a societății omenești în toate timpurile, dar și în prezent, iar școala a fost și a rămas locul unde copiii și tinerii își dobândesc cunoștințe, aptitudini și competențe de bază, precum și multe dintre normele și valorile fundamentale care îi vor călăuzi în viață.
În școala voastră dragă, Colegiul Național „Mihai Eminescu”, dragi absolvenți, ați avut privilegiul pe parcursul celor patru ani de liceu, să vă formați deprinderea de a învăța, de a vă valorifica la maximum potențialul intelectual, de a asimila cunoștințe, de a vă manifesta competențele și aptitudinile necesare pentru o viață de succes într-o societate bazată pe cunoaștere. Și toate acestea se datorează profesorilor voștri, un corp profesoral de excepție, care printr-un efort susținut zi de zi, oră de oră, cu răbdare și dăruire, au contribuit la dezvoltarea personalității voastre, a talentelor voastre, v-au susținut în demersul vostru de a vă pune în valoare potențialul de progres personal, intelectual și emoțional. Scopul nostru final este întotdeauna acela de a vă ghida în direcția învățării pe toată durata vieții voastre, pentru că noi, profesorii voștri, dorim să continuați ceea ce ați început în liceu: să deveniți specialiști în meseria pe care vi-o doriți dar, în același timp, să fiți cetățeni cu spirit critic, în sens pozitiv, și cu o atitudine civică într-o societate guvernată de solidaritate și democrație participativă.
Voi, dragi absolvenți, prin cunoștințele acumulate în liceu, ne dorim să vă asumați rolul de cetățeni responsabili și activi, să vă implicați în tot ceea ce înseamnă viață în plan personal, intelectual și comunitar. Întotdeauna să apreciați valorile și să le susțineți și, mai ales, nu uitați să fiți oameni – în adevăratul sens al cuvântului...
Doar o colaborare reală între școală și familie vă determină să fiți azi ceea ce sunteți...
Fiți bucuria părinților voștri, și atunci veți fi și mândria noastră, a profesorilor de la Colegiul Național „Mihai Eminescu”.
La rândul său, directorul adjunct al colegiului, doamna profesor Hochhauser Eniko, a emoționat adresându-se în limba maghiară părinților și elevilor de la secția maghiară. În rezumat, domnia sa s-a referit la momentul absolvirii care „este un moment al amintirilor, al clipelor petrecute împreună, chiar și în sala Teatrului, dar și un moment de reflecție asupra a ceea ce ne așteaptă în viitor.
Se încheie cea mai frumoasă perioadă din viața voastră. Vă doresc îndrăzneală, să visați lucruri mărețe și curajul și voința să le realizați.
Părinților și colegilor le mulțumesc pentru sprijinul acordat, dorindu-le multă putere de muncă în continuare”.
Au luat cuvântul apoi cei doi șefi de promoție, Biro Arpad Levente (din a XII-a H), cu media 10 și Lisa Crăiuț (din a XII-a D), cu 9,99.
În continuarea festivităților i-am cunoscut pe titrații colegiului dintre cei sărbătoriți la ora adevărului, olimpici naționali, laureați ai unor concursuri naționale și de voluntariat: Ghenț Lavinia Roxana (XII B): premii I , III și I la religie, psihologie, respectiv la concursul național cu trupa de teatru „Magne”; Pop Adina (XII D): I la Evaluarea în Educație la limba română; Porumb Maria Loriana (XII C): I cu echipa la Olimpiada de română și mențiune specială la aceeași olimpiadă; Georgies Annamaria (XII G): mențiune la Olimpiada de astronomie și astrofizică, menține la conc. de cultură și civilizație în România; Șandor Sebastian (XII G): III la Olimpiada de TIC; Duma Alexandra (XII E): mențiune la Olimpiada de logică și argumentare, I și III la concursul de matematică „Adolf Haimovici”; Biro Arpad Levente (XII H): I la Olimpiada internațională de limba maghiară, numeroase premii la olimpiade și concursuri naționale; Pârcălab Bogdan (XII E): III și mențiune la conc. de mate „A. Haimovici”; Diamant Andra (XII F): pr. special la Olimpiada de română și premiul I pe echipe la aceeași olimpiadă, mențiune la Olimpiada de TIC; Lazăr Laurențiu (XII F): mențiune la Olimpiada de info, mențiune la conc. de mate și info „Grigore Moisil”; Suciu Alexandru (XII C): I la Olimpiada sportului școlar; Cirtea Sergiu (XII G): mențiune la conc. de comunicări științifice la istorie; Marinău Radu Florin (XII G): II la concursul AIESEC; Bochiș Alina Ioana (XII D): mențiune la conc. de cultură și civilizație; Lucaci Andreea și Varodi Otilia (XII A): II la conc. de creație „Domn, Domn să-nălțăm”; Banciu Vlad (XII A): III la campionatul național de sport juniori; Halasz Hajnalka (XII I): mențiune la conc. internațional de istorie, mențiune la conc. de mate; Gyorgy Szabolcs (XII I): mențiune la conc. de mate „Gordiussz”; 11 elevi din XII E, C, I și H (Bonca, Corodeanu, Szel, Zlibuț, Bocșan, El Andolousi, Certezeanu, Perțe, Culic, Nyiri și Fabian – activități de voluntariat cu Smurd Oradea; Samasca Nemeș George (XII A): II, Cel mai bun rol masculin cu trupa „Magne”; Oprea Ruxandra (XII A): avocatul elevilor din cadrul CJE Bihor; Kasa Laszlo Levente (XII I): în CE, secția maghiară; Beleuța Tudor (XII F), Brânda Tamas, Naghi Mădălina și Rește Andrada (toți trei din XII B): premii cu trupa de teatru „Magne”.
Să mai spunem că 25 de absolvenți au mediile generale cuprinse între 9.50 și 10. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Fiți bucuria părinților voștri, și atunci veți fi și mândria noastră”...   

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 12:53:48 Ora standard a Europei de Est