Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ultima reuniune din cadrul proiectului Grundtvig

În perioada 21- 25 mai, la „Ioan Bococi”

Ultima reuniune din cadrul proiectului Grundtvig

În perioada 21- 25 mai 2012 la Grupul Școlar „Ioan Bococi” din Oradea s-a desfășurat ultima reuniune din cadrul proiectului Grundtvig „Developing a multicultural virtual classroom”.

Programul Grundtvig oferă alternative educaționale și îmbunătățește accesul celor care, indiferent de vârstă, doresc să dobândească noi competențe prin forme de educație a adulților. Tema proiectului este sistemul de învățare E-learning, metode moderne și inovative și de învățare, dezvoltarea materialelor necesare educației adulților într-un cadru multicultural și care vor contribui la dezvoltarea profesională și personală a celor implicați. Sistemul Moodle este un pachet software destinat să sprijine un cadru social construcționist de educație, iar participanții în proiect au creat și implementat lecții virtuale.
 Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin A.N.P.C.D.E.F.P - Programul Sectorial Grundtvig - Programul de învățare pe tot parcursul vieții.  Parteneri în cadrul proiectului sunt: Instituto de Enseñanza Secundaria La Puebla – Spania - Vicar (coordonator de proiect),Cankaya Ilce Milli Egitim Mudurlugu – Turcia - Ankara, Ipsia Ristorazione „Ezio Aletti”-Italia-Trebisacce, Grupul Școlar „Ioan Bococi”, Oradea și Asociația de studii sociale, Craiova. La activitățile care s-au desfășurat pe parcursul săptămânii s-au implicat profesorii: Lorincz Anca, Raica Anca, Șandor Mariana, Bolojan Diana, Olar Aurel și Popovici Mihaela - director adjunct și coordonator al proiectului, alături de întregul personal al școlii.
Reuniunea a constat în sesiuni de lucru conform temelor stabilite, dar și prezentări finale ale partenerilor în vederea evaluării finale a proiectului. Oaspeții din cele trei țări (Spania,Turcia și Italia) au făcut o vizită la I.S.J. Bihor, unde au fost primiți și salutați de dl inspector general adjunct Nicolae Ungur, de inspectorii de specialitate Florin Negruțiu și Doina Gyori. Deoarece tema întâlnirii din România a fost „Castele și legende”, pentru realizarea obiectivelor stabilite s-a efectuat o vizita de documentare în Transilvania. Oaspetii au fost impresionați de salina Turda, de Sighișoara, castelul Peleș și castelul Bran, Sibiu, Alba Iulia și castelul Corvineștilor de la Hunedoara. De asemenea au fost vizitate fabrica de cosmetice „Farmec” din Cluj - Napoca, fabrica de porțelan „Apulum” din Alba Iulia, dar și fabrica „Plastor” din Oradea și modernele sere din Livada - Bihor.
Reuniunea s-a încheiat într-o atmosferă de prietenie prin acordarea certificatelor de participare la mobilitate. (Mihaela Popovici)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ultima reuniune din cadrul proiectului Grundtvig.

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 07:09:19 Ora standard a Europei de Est