Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

În lumea copiilor de la Avram Iancu

O săptămână rodnică și fericită

În lumea copiilor de la Avram Iancu

Moto: Eu sunt copilul,/ Tu ții în mâinile tale destinul meu,/ Tu determini, în cea mai mare măsură,/ dacă voi reuși sau voi eșua în viață!/ Dă-mi, te rog, acele lucruri care/ să mă îndrepte spre fericire,/ Educă-mă, te rog, ca să pot fi/ o binecuvântare pentru lume!”

Cine iubește copiii și pe Dumnezeu trebuie să facă tot ce îi stă în puteri să educe copilul nu pentru lumea de acum, pentru că atunci când va fi el mare, această lume nu va mai exista, iar noi, oricât de mult ne-am strădui, nu avem putința să știm de pe acum cum va fi acea lume... Suntem datori așadar să-l învățăm pe copil să se adapteze, să discearnă, să selecteze, să știe cum să învețe singur... din reușite sau din eșecuri, din căderi sau înălțări, din durere sau bucurie, din cuvinte sau din tăceri... A trăi cu adevărat nu înseamnă să te ferești de furtună, ci a învăța să dansezi în ploaie...
Fiecare început de vară aduce școlii și copilăriei bucurii și sărbători... este anotimpul în care învățăm să ne numărăm bobocii, roadele de peste an, anotimpul în care lăsăm cale să nască în noi speranța unui început mai bun decât cel pe care tocmai l-am încheiat...
Pentru copiii din localitatea Avram Iancu, săptămâna ce tocmai s-a încheiat a fost o săptămână de „foc”, cu multe activități ce-au prilejuit copiilor reale bucurii și satisfacții, rod al unei trude cu folos, atât din partea copiilor, cât și din partea unor dascăli inimoși care-au știut să le îndrume pașii.
Miercuri, 30 mai 2012, echipa de dansuri populare (elevii claselor a III-a și a IV-a), pregătită de doamnele învățătoare Șule Nicoleta și Blaj Doina, a participat la spectacolul de zâmbet, culoare și mișcare „Lumea dansului”, desfășurat la Era Park din Oradea. Dincolo de diplomele, cupa și medaliile cu care au fost răsplătiți pentru prestația lor (ei au prezentat un dans țigănesc), câștigători au fost voia bună, bucuria cu care-au trăit fiecare clipă și mulțumirea că s-au aflat alături de alți și alți copii frumoși și talentați cu care-au împărțit clipe de frumos și adevăr.
Și tot miercuri, echipajul de circulație al școlii, format din elevii Blaj Damaris și Faur Laurențiu, pregătiți de ani buni de doamna învățătoare Blaj Doina, a participat la etapa județeană a concursului „Educația rutieră - Educație pentru viață”, de unde s-au întors cu un merituos loc II și locul I obținut de Faur Laurențiu la poligon. Și chiar dacă mereu am fost doar locul II, acest lucru n-a știrbit cu nimic mândria că sunt elevi ai școlii noastre și bucuria că sunt între fruntași.
Joi, 31 mai, cei 100 de copii de la grădiniță și ciclul primar înscriși la Concursul Național „Piciul”, sub îndrumarea și atenta supraveghere a doamnelor educatoare Fodor Lucia, Viliga Livia, Dănceanu Monica și a doamnelor învățătoare Blaj Doina, Șule Nicoleta, Goina Ana și Cotro Ana, au participat la un interesant concurs de cultură generală și probe practice, unde fiecare copil, după puterea minții și dibăcia mâinilor, s-a străduit să rezolve cât mai bine sarcinile de lucru. Pentru sârguința lor, au fost răsplătiți cu diplome și jucării, acest lucru încântându-i peste măsură, ei încântându-ne la rândul lor cu gingășia și puritatea lor.
Vineri a fost sărbătoare! Ziua copiilor de pretudindeni. Copii mai mari sau mai mici, sau oameni mari cu suflet de copil... Și noi am sărbătorit această zi în felul nostru. Cei mai mari au plecat într-o excursie la Oradea, iar noi, cei mai mici, am recitat poezii, am desenat pe asfalt, am dansat, ne-am jucat, am cântat... am dat frâu liber copilului din noi și ne-am bucurat, închizând bucuria în căușul palmelor și-n suflete... A fost o zi frumoasă, pe măsura semnificației sale, așa cum ar trebui să fie pentru fiecare copil, de pretutindeni...
Această săptămână, cu atât de multe bucurii și împliniri, poate că s-a dorit o pregătire a sufletului pentru o mare sărbătoare creștină, Rusaliile. În numele tuturor copiilor aș vrea să urez fiecăruia dintre dumneavoastră sărbători cu tihnă și lumină în casa sufletelor, alături de toți cei dragi. (Ana Cotro)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: În lumea copiilor de la Avram Iancu.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:33:08 Ora standard a Europei de Est