Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Podul prieteniei”- etapa internațională

La Orizont...

„Podul prieteniei”- etapa internațională

În 28 mai 2012, la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont” din Oradea, s-a desfășurat etapa internațională a concursului de desene/colaje din cadrul proiectului concurs internațional „Podul prieteniei”, coordonat de directorul adjunct prof. Erdeli Elena.

Acest proiect este inclus în Calendarul activităților educative regionale și interjudețene al M.E.C.T.S. nr. 31765/29.02.2012, la poziția 136.
Proiectul a urmărit creșterea gradului de integrare și socializare a copiilor cu CES  în societate, precum și formarea deprinderilor de utilizare a noilor tehnologii, iar activitățile desfășurate au avut ca parteneri profesori și elevi din Anglia, Bulgaria, Polonia și România, în total un număr de 25 de instituții de învățământ.
În cadrul etapei internaționale au participat un număr de 87 de lucrări realizate de elevi din România, Bulgaria și Polonia, de la următoarele instituții de învățământ:  Zespol Szkol Numer 3 Gimnazjum Numer 3 „W. Zorach”, Polonia,  „St. Kliment Ohridski” Burgas, Bulgaria, CSEI „Orizont” Oradea, CSEI nr. 1 Oradea, CSEI Popești, CSEI Tileagd, Liceul de Artă Oradea, Școala cu clasele I-VIII nr. 11 Oradea, Școala Centrală Câmpina Prahova, Școala Gimnazială „Sf. Nicolae” Vânători Galați, Școala Gimnazială „Sf. Stelian” Rădăuți Suceava, Școala cu clasele I-VIII nr. 98 „Avram Iancu” București, Școala Gimnazială Malu Alb Galați, Școala cu clasele I-VIII „O. Voicu” Bacău.
Tema lucrărilor participante la concurs a fost  „Þara mea și Europa” și s-a realizat într-o tehnică la liberă alegere (tehnică acuarelă, creion grafic, creioane colorate etc, pe format A4). Desenele elevilor au fost evaluate și punctate diferențiat (locul I, II și III), pe ciclu de învățământ (primar, gimnazial) în funcție de următoarele criterii: încadrarea în tema concursului, creativitatea și originalitatea lucrării, folosirea unor tehnici diverse, calitatea artistică, realizarea doar de către elevi a lucrărilor.
Evaluarea elevilor s-a făcut prin punctaj de la 1 la 5, juriul fiind compus din directorul școlii coordonatoare prof. dr. Marușca Angela, prof. Erdeli Elena și trei specialiști în arte plastice: prof. Hălmăgean Denisa de la CSEI „Orizont” Oradea, prof. Broiezan Alina, de la Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu” Oradea, prof. Czirjak Eniko de la Liceul „Ady Endre” Oradea, de la întâlnire nu a lipsit nici inspectorul școlar de specialitate, prof. Doina Gyori. Membrii juriului au completat fiecare o fișă de punctaj și au realizat un clasament cu locurile I, II, III și mențiuni pentru ciclul primar și gimnazial după cum urmează:
La secțiunea desene – învățământ de masă
Locul I – Nagy Bella - Lic. de Artă, Oradea
Locul II – Corneliu Marina, Kumral Andra,  Dima Clara – toți trei de la Școala nr. 98 „A. Iancu”, București
Locul III – Lupea Miruna - Școala „Sf. Nicolae”, Galați
Mențiuni – Suian Ioana - Școala „Sf. Stelian”, Suceava, Ursulean Gabriel - Școala „Sf. Stelian”, Suceava, Macai Mercedes - Lic. de Artă, Oradea, Teglaș Daniela – Școala nr. 11, Oradea, Drăghiceanu Nadia – Școala Centrală Câmpina, Prahova
La secțiunea desene – învățământ special
Locul I – Murguli Marius – CSEI „Orizont”, Oradea
Locul II – Teglaș Melisa – CSEI nr. 1, Oradea
Locul III – Ardelean Andreea – CSEI Tileagd
Mențiuni – Farkaș Iuliana  –  CSEI „Orizont”, Oradea, Balogh Brigitta – CSEI „Orizont”, Oradea, Jiga Esperanța – CSEI Tileagd, Illes Jozsef –  CSEI nr. 1, Oradea, Groza Elec –  CSEI nr. 1, Oradea, Lupo Emilia –  CSEI Popești, Puczi Alexandru – CSEI Tg. Mureș
La secțiunea colaje
Locul I – Varadi Ronaldo – CSEI nr. 1, Oradea
Locul II – Lascu Marius – CSEI „Orizont”, Oradea
Locul III – Kopar Ramona – CSEI „Orizont”, Oradea, Forogosi Daniel – CSEI nr. 1, Oradea
Organizatorii mulțumesc pentru implicare tuturor partenerilor de proiect și le urează succes și pentru anul viitor! (Ungur Maria)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 13:24:52 Ora de vară a Europei de Est