Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Paradisul copilăriei”

În parteneriat cu Școala „Georgiu Popa” din Câmpani

„Paradisul copilăriei”

În intervalul decembrie 2011 - iunie 2012, Școala cu clasele I-VIII Rieni (structurile Școala cu clasele I-IV Sudrigiu, respectiv Grădinița Sudrigiu) și Școala cu clasele I-VIII „Georgiu Popa” din Câmpani (structurile Școala cu clasele I-IV Sighiștel, Grădinița Sighiștel, respectiv Grădinița Fânațe) au derulat proiectul educațional „Paradisul copilăriei”.

 Proiectul a creat oportunități de cooperare, consultare, comunicare, conlucrare în vederea atingerii unui scop comun: familiarizarea copiilor cu munca școlarilor, cu relațiile ce se stabilesc între învățător și elevi, elevi-elevi, pentru ca reprezentările copiilor despre școală să fie mai clare, mai coerente și mai apropiate de realitate, acest lucru conducând la un debut școlar optim.
Scopul proiectului a vizat găsirea unor modalități viabile de colaborare între educatoare și învățătoare pentru integrarea școlară a copiilor și pregătirea părinților pentru integrarea copiilor în activitatea școlară. Proiectul a fost coordonat de prof. Chiorean Maria-Ioana (de la Școala din Sudrigiu), ed. Manole Corina (de la Grădinița Sudrigiu) și prof. Tempeleu Cristina (de la Grădinița Sighiștel), prof.  Violeta Fofiu (de la Școala Sighiștel), prof. Bocșe Cristina (de la Grădinița Fânațe), cu sprijinul directorilor instituțiilor partenere, dna prof. Balint Liliana și dl prof. Moza Ioan.
De-a lungul proiectului s-au desfășurat mai multe activități: „În așteptarea lui Moș Crăciun”, „O floare pentru mama”, „Sărbătorile Pascale”, desfășurate în perioada decembrie 2011 - aprilie 2012,  când elevii din instituțiile partenere au  făcut schimb de poze, felicitări, mărțișoare și de obiecte specifice Crăciunului și Paștelui.
Activitatea care a finalizat proiectul, în 7 iunie 2012, s-a intitulat „O lume minunată”, în cadrul căreia coordonatorii de proiect și copiii implicați s-au întâlnit la Școala cu clasele I-IV Sighiștel, pentru a împărtăși din rodul muncii elevilor de la instituțiile partenere, constând în materiale artistico-plastice, lucrări în versuri, dar și specifice Zilei Copilului și anotimpului vara. Mulțumim pe această cale directorilor celor două instituții pentru implicarea activă în finalizarea cu succes a acestui proiect de parteneriat.
Acum la încheierea proiectului, putem afirma că profesorii au avut posibilitatea să-și valorifice experiența acumulată la clasă, să-și lărgească sfera preocupărilor în ceea ce privește succesul școlar al copiilor, reușindu-se și implicarea familiei și familiarizarea acesteia cu diverse aspecte ale școlarității mici. (Ioana Chiorean)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Paradisul copilăriei”.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:11 Ora standard a Europei de Est