Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Polițiștii de prevenire au derulat activități educativ – preventive la Husasău de Criș

„Împreună pentru siguranță”

Polițiștii de prevenire au derulat activități educativ – preventive la Husasău de Criș

Miercuri, 13 iunie 2012, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității alături de coordonatorul Centrului Regional Oradea al Agenției Naționale Împotriva Traficului de Ființe Umane au organizat o serie de activități cu caracter preventiv la Școla cu clasele I-VIII din localitatea bihoreană Husasău de Criș.

Activitățile preventive, care au fost derulate sub sloganul „Împreună pentru siguranță”, au implicat participarea unor grupuri de elevi de gimnaziu, care au fost angrenați în discuții pe teme referitoare la siguranța pe internet, avantajele acestuia, pericolele și riscurile mediului virtual. De asemenea, elevilor le-au fost prezentate diferite situații de victimizare în care pot fi implicați și măsurile de prevenire pe care orice persoană le poate lua pentru a evita astfel de  situații de victimizare.
Un alt subiect abordat a fost violența școlară, elevilor prezentându-li-se consecințele acestui fenomen, dar și modalitățile în care aceștia se pot implica în activități de informare/prevenire pentru consolidarea siguranței școlară și extrașcolare. Le-au fost prezentate câteva cazuri de victimizare, factorii favorizanți și măsurile de prevenire a mai multe categorii de furturi: furturi din buzunare/clasă, din locuințe, din autoturisme, furturile de telefoane mobile.
În activitățile preventive au fost implicați 150 de elevi de gimnaziu, care au vizionat filme cu caracter educativ preventiv.
Educația rutieră, o altă temă intens dezbătută de polițiștii bihoreni, i-a angrenat pe elevi într-un joc prin care și-au demonstrat cunoștințele în materie de educație rutieră.
Câștigătorii au fost recompensați de organizatori cu diplome și premii.
Discuția referitoare la delincvența juvenilă și victimizarea minorilor a fost orientată spre pericolele pe care lumea reală le întinde tinerilor. Elevilor le-au fost prezentate capcanele spre care vârsta adolescenței îi poate conduce: teribilismul specific vârstei, influența anturajului/grupului de prieteni etc.
„Internetul și traficul de persoane”
Coordonatorul Centrului Regional Oradea al Agenției Naționale împotriva Traficului de Persoane a inițiat în rândul elevilor o dezbatere cu tema „Internetul și traficul de persoane”.
Prevenirea delincvenței juvenile și cea a victimizării minorilor reprezintă prioritate a poliției în domeniul prevenirii criminalității, structurile de prevenire fiind implicate în mod direct în inițierea, organizarea și derularea de activități, campanii și proiecte în acest domeniu. 
Delincvența juvenilă este un segment al criminalității care necesită o atenție deosebită, având în vedere faptul că tinerii pot cădea cu ușurință în capcana infracționalității, luând în considerare caracteristicile vârstei - teribilism în orice domeniu și dorința de a gusta noul, ușor de impresionat, ușor de convins, de cele mai multe ori cu un grad scăzut de vigilență, dar și cu o capacitate redusă de a anticipa consecințele anumitor acțiuni, copiii și adolescenții devin victime sigure ale persoanelor rău intenționate. Pe de altă parte este foarte important ca minorii să cunoască cât mai multe măsuri de prevenire a diferitelor tipuri de victimizare, pentru a evita implicarea lor în aceste situații. (Ioana Indrieș)

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 08:24:01 Ora standard a Europei de Est