Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Polițiștii de prevenire au derulat activități educativ – preventive la Husasău de Criș

„Împreună pentru siguranță”

Polițiștii de prevenire au derulat activități educativ – preventive la Husasău de Criș

Miercuri, 13 iunie 2012, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității alături de coordonatorul Centrului Regional Oradea al Agenției Naționale Împotriva Traficului de Ființe Umane au organizat o serie de activități cu caracter preventiv la Școla cu clasele I-VIII din localitatea bihoreană Husasău de Criș.

Activitățile preventive, care au fost derulate sub sloganul „Împreună pentru siguranță”, au implicat participarea unor grupuri de elevi de gimnaziu, care au fost angrenați în discuții pe teme referitoare la siguranța pe internet, avantajele acestuia, pericolele și riscurile mediului virtual. De asemenea, elevilor le-au fost prezentate diferite situații de victimizare în care pot fi implicați și măsurile de prevenire pe care orice persoană le poate lua pentru a evita astfel de  situații de victimizare.
Un alt subiect abordat a fost violența școlară, elevilor prezentându-li-se consecințele acestui fenomen, dar și modalitățile în care aceștia se pot implica în activități de informare/prevenire pentru consolidarea siguranței școlară și extrașcolare. Le-au fost prezentate câteva cazuri de victimizare, factorii favorizanți și măsurile de prevenire a mai multe categorii de furturi: furturi din buzunare/clasă, din locuințe, din autoturisme, furturile de telefoane mobile.
În activitățile preventive au fost implicați 150 de elevi de gimnaziu, care au vizionat filme cu caracter educativ preventiv.
Educația rutieră, o altă temă intens dezbătută de polițiștii bihoreni, i-a angrenat pe elevi într-un joc prin care și-au demonstrat cunoștințele în materie de educație rutieră.
Câștigătorii au fost recompensați de organizatori cu diplome și premii.
Discuția referitoare la delincvența juvenilă și victimizarea minorilor a fost orientată spre pericolele pe care lumea reală le întinde tinerilor. Elevilor le-au fost prezentate capcanele spre care vârsta adolescenței îi poate conduce: teribilismul specific vârstei, influența anturajului/grupului de prieteni etc.
„Internetul și traficul de persoane”
Coordonatorul Centrului Regional Oradea al Agenției Naționale împotriva Traficului de Persoane a inițiat în rândul elevilor o dezbatere cu tema „Internetul și traficul de persoane”.
Prevenirea delincvenței juvenile și cea a victimizării minorilor reprezintă prioritate a poliției în domeniul prevenirii criminalității, structurile de prevenire fiind implicate în mod direct în inițierea, organizarea și derularea de activități, campanii și proiecte în acest domeniu. 
Delincvența juvenilă este un segment al criminalității care necesită o atenție deosebită, având în vedere faptul că tinerii pot cădea cu ușurință în capcana infracționalității, luând în considerare caracteristicile vârstei - teribilism în orice domeniu și dorința de a gusta noul, ușor de impresionat, ușor de convins, de cele mai multe ori cu un grad scăzut de vigilență, dar și cu o capacitate redusă de a anticipa consecințele anumitor acțiuni, copiii și adolescenții devin victime sigure ale persoanelor rău intenționate. Pe de altă parte este foarte important ca minorii să cunoască cât mai multe măsuri de prevenire a diferitelor tipuri de victimizare, pentru a evita implicarea lor în aceste situații. (Ioana Indrieș)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 04:42:07 Ora de vară a Europei de Est