Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

În așteptarea lui Moș Crăciun

Proiectul școlar “Ne jucăm și învățăm împreună”

În așteptarea lui Moș Crăciun

Cea de-a doua acțiune din cadrul proiectului “Ne jucăm și învățăm împreună” pe care îl derulează clasa I de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 din Oradea, în parteneriat cu clasa I B de la Școala cu clasele I-VIII “Nicolae Bălcescu”, s-a desfășurat vineri (14 decembrie 2007), la C.S.E.I. nr. 2, sub genericul: „În așteptarea lui Moș Crăciun”.

De această dată, elevii învățătoarei ed. Viorica Bondar, în calitate de gazde, i-au așteptat cu mult drag  pe partenerii lor de proiect de la Școala „Nicolae Bălcescu”, elevii  învățătoarei Florica Pop, să confecționeze împreună ornamente pentru brăduțul clasei.
„În cadrul orei de terapie ocupațională, vom confecționa ornamente pentru bradul primit de la Moșul, ne vom juca și vom cânta colinde împreună cu partenerii noștri de proiect de la Școala „Nicolae Bălcescu”, iar la sfârșit îi vom servi cu dulciuri și răcoritoare, ne-a spus înv. ed. Viorica Bondar. Am creat acest proiect de parteneriat în scopul diversificării serviciilor de terapie acordate copiilor cu cerințe educative speciale, pentru relaționarea elevilor cu CES cu elevi de aceeași vârstă din învățământul public,în vederea diminuării frecvenței tulburărilor de comportament și familiarizării elevilor cu dizabilități cu mediul social din afara școlii”, a ținut să sublinieze învățătoarea Viorica Bondar.
Generozitate și iubire
Activitatea a fost plăcută și pentru unii și pentru alții, elevii confecționând și colorând împreună beteală, globulețe, om de zăpadă, steluțe și clopoței din hârtie glasată și creponată cu care au împodobit apoi bradul clasei în timp ce cântau colinde. Au muncit, au cântat, dar s-au și jucat, întrebându-se (doi câte doi): „Ce culoare are globul tău?”
Până să vină Moșul cu darurile, partenerii lor de proiect le-au adus dulciuri, jucării din pluș și din alte materiale, precum și hăinuțe. Mulțumindu-le pentru daruri și pentru bucuria de a fi desfășurat o nouă activitate împreună, gazdele i-au servit cu dulciuri și răcoritoare, urându-le ca Moș Crăciun să-i răsplătească pentru generozitatea și iubirea manifestate. (Ov. D.)

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 06:55:18 Ora standard a Europei de Est