Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Ne-am întrecut pe noi înșine

La Școala „Nicolae Bălcescu”, clasa a II-a B

Ne-am întrecut pe noi înșine

Pe doamna învățătoare profesor Maria Bughiu de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea o cunosc de pe când se pregătea să devină dascăl, ca elevă a Liceului Pedagogic „Iosif Vulcan”.

Domnia sa face parte din categoria celor care tac și fac, în liniște, departe de lumea dezlănțuită și hrăpăreață, de valul care se tulbură când se lovește de mal. Dar văzând „moda” cu publicarea rezultatelor, a reflectat și a considerat să o facă pentru copii, pentru că ei sunt „vinovații” fără vină, ei sunt făuritorii propriei lor istorii, or palmaresul lor nu e deloc de neglijat.
Așadar, iată rezultatele obținute la concursurile școlare de către elevii clasei a II-a B în anul școlar 2011 – 2012, participând la nu mai puțin de zece concursuri: Evaluarea în educație – Limba română, Evaluarea în educație – Matematică, Cangurașul matematician, Poveștile Cangurului, Fii InteligenT... la Matematică, comunicare.ortografie.ro, Cu Europa... la joacă – Euroșcolarul, Cu Europa... la joacă – Micul Creștin, Media Kinder, concursul interdisciplinar EuroJunior.
Concursul Evaluarea în educație se desfășoară la nivel național, în patru etape. Punctajul total obținut în primele trei etape (minim 260 puncte) le asigură elevilor participarea în etapa a IV-a, competițională.
La concursul Evaluarea în educație – Limba română și Matematică, la primele trei etape, elevii clasei a II-a B au obținut 10 medalii de aur, o medalie de argint și două medalii de bronz:
Medalii de aur: Cefan Andrada 100 puncte, la Limba română, etapa I, etapa a II-a; Indrieș Diana 100 p., Limba română, etapa I; Neagu Georgiana 100 p., Limba română, etapa a III-a; Sebeșan Claus 100 p. Limba română, etapa I; Silaghi Maria 100 p. Limba română, etapa I; Somma Lavinia 100 p., Limba română, etapa I, etapa a II-a; Stoean Alexandra 100 p., Limba română, etapa I; Oros Cristian 100 p. Matematică, etapa a II-a
Medalie de argint: Sebeșan Claus 99 p., Matematică, etapa a II-a
Medalii de bronz: Mândru Iulia 98 p., Limba română, etapa I.; Neagu Georgiana 98 p., Limba română, etapa I
În urma punctajelor obținute la cele trei etape, la etapa a IV-a competițională (17 iunie 2012, la Limba română, 23 iunie – Matematică), s-au calificat următorii elevi:
La Limba română: Sebeșan Claus – 292 puncte, Silaghi Maria – 290 p., Somma Lavinia – 290 p., Cefan Andrada – 289 p., Neagu Georgiana – 288 p., Stoean Alexandra – 287 p., Chirilă Briana – 275 p., Indrieș Diana – 268 puncte
 La Matematică: Sebeșan Claus – 282 puncte, Chirilă Briana – 275 p., Silaghi Maria – 275 p., Oros Cristian – 273 p., Murvai Milan – 261 puncte.
La concursul Cangurașul matematician,  elevii sunt notați cu calificative (excelent: 20-24 puncte, foarte bine: 15-19 puncte, bine: 10-14 puncte). Pentru calificativul excelent se acordă premiul I, pentru calificativul foarte bine, premiul II, iar pentru calificativul bine, premiul III.
Din cei 17 participanți, 15 au fost câștigători. Rezultatele sunt:
 Calificativul excelent (premiul I): Sebeșan Claus – 24 puncte, Stoica David – 23 p., Silaghi Maria – 22 p., Indrieș Diana – 21 p., Murvai Milai – 21 p., Oros Cristian – 21 p., Stoean Alexandra – 21 p., Cefan Andrada – 20 p., Mândru Iulia – 20 p., Somma Lavinia – 20 puncte
Calificativul foarte bine (premiul II): Chirilă Briana – 19 puncte, Csora Andreea – 19 p., Neagu Georgiana – 18 p., Ursaciuc Theea – 18 p., Usca George – 16 puncte.
La concursul Poveștile Cangurului au participat șapte elevi. Toți au obținut calificativul excelent, premiul I. Aceștia sunt: Chirilă Briana – 24 puncte, Sebeșan Claus – 24 p., Neagu Georgiana – 23 p., Oros Cristian – 23 p., Silaghi Maria – 22 p., Stoica David – 21 p., Somma Lavinia – 20 puncte.
La concursul Fii InteligenT... la Matematică, premiile se acordă după următoarele punctaje:
premiul I – 9,8 - 10 puncte, premiul II – 9,5 - 9,79 p., premiul III – 9 - 9,49 p., mențiune –8,50 - 8,99 puncte. Dintre cei nouă elevi, selectați la etapa pe școală, au câștigat la etapa națională cinci elevi:
premiul I: Neagu Georgiana, Sebeșan Claus, Stoica David, fiecare cu câte 10 puncte
premiul II: Chirilă Briana – 9,6 puncte și Oros Cristian – 9,5 puncte.
La concursul național comunicare.ortografie.ro, rezultatele sunt:
premiul II: Chirilă Briana – 9,6 puncte
premiul III: Neagu Georgiana – 9,3 puncte, Indrieș Diana – 9,1 p., Somma Lavinia – 9 puncte
mențiune: Sebeșan Claus – 8,7 puncte, Oros Cristian – 8,6 puncte.
La concursurile Cu Europa... la joacă – Euroșcolarul și Cu Europa... la joacă – Micul creștin, fiecărui subiect i s-a acordat un anumit punctaj, de la două la șapte puncte. Proba de baraj a fost notată cu 10 puncte. Punctajul maxim acordat pentru premiul I este 100 puncte. Greșind doar rezolvarea unui singur subiect, elevul risca să piardă șapte puncte, dacă subiectul era notat cu acest punctaj.
Rezultatele obținute la concursul Euroșcolarul au fost: un premiu special, șase premii II, șase premii III și patru mențiuni.
 La concursul Micul creștin, cu subiecte din  toate ariile curriculare, au participat nouă elevi, toți premiați: un premiu I, șase premii II, două premii III.
Concursul Media Kinder se desfășoară pe echipe, compuse din câte trei elevi. Pot participa toți elevii clasei. La acest concurs sunt premiate echipele care realizează 100 puncte.
Echipa formată din elevii Neagu Georgiana, Sebeșan Claus, Silaghi Maria a obținut 96 puncte.
Concursurile au prilejuit evaluarea elevilor și în alt mod decât cel realizat la clasă. Elevii clasei a II-a B au căpătat încredere în propriile capacități, putând spune: Vreau, pot, știu mai mult! (Maria Bughiu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ne-am întrecut pe noi înșine.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:50:01 Ora standard a Europei de Est