Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Evaluarea națională a elevilor din clasa a VIII-a, la limba și literatura română

Ieri, la „Dacia” și Oșorhei

Evaluarea națională a elevilor din clasa a VIII-a, la limba și literatura română

Elevii din clasa a VIII-a au susținut ieri (luni, 25 iunie 2012), prima probă din cadrul Evaluării naționale - Evaluarea națională la limba și literatura română. Astăzi (marți), este programată Evaluarea națională la limba maternă, iar miercuri, Evaluarea națională la matematică.

La Centrul de examen nr. 128, organizat la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, au susținut examenul cei 104 elevi de clasa a VIII-a de la Școala „Dacia”, repartizați în opt săli, câte 13 într-o sală. Comisia a fost constituită din președinte – prof. dr. Florian Hava (directorul unității) și patru membri: prof. Claudia Trifa (director adjunct), Petru Pasula, Niculina Mihuț și informaticianul Carmen Băican (persoană de contact); elevii au fost supravegheați de 20 de asistenți, repartizați câte doi într-o sală și pe coridoare, plus camere de supraveghere video în fiecare sală, dar și în sala de preluare și multiplicare a subiectelor, respectiv în sala de preluare a foilor de concurs de la asistenți.
În săli a fost asigurat aer condiționat și apă plată pentru candidați. Timpul de lucru a fost de 120 de minute, între orele 9 și 11.
„Cireșarii”, de Constantin Chiriță
La Școala din Oșorhei, candidații erau încântați de subiecte.
Adunați în curte, cu subiectele în față, câțiva candidați povesteau profesorilor (și doamnei director Camelia Adriana Indrie) ce și cum au scris în lucrare...
„Textul a fost din „Cireșarii”, de Constantin Chiriță. Mai întâi ni s-a cerut să răspundem la cinci cerințe: să scriem câte un sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor subliniate: leac, înfricoșătoare, crezuse; să explicăm rolul semnului exclamării în secvența: „Asta-i!” Să selectăm un epitet și o enumerație din text; să numim două moduri de expunere utilizate în textul dat; să prezentăm în 30-50 de cuvinte (3-5 rânduri) semnificația secvenței: „Cartea îl duse în Evul Mediu, printre dueluri și cavalcade; era o carte pe care o mai citise de câteva ori...”
La punctul B ni s-a cerut să redactăm o compunere de 80-150 de cuvinte (10-15 rânduri) în care să ne prezentăm opinia despre mesajul fragmentului din „Cireșarii”.
La cel de-al doilea subiect, ni s-a dat un text din „Kindle”, de Ion Vianu, publicat în revista „Dilemateca”; trebuia să răspundem la patru cerințe. La punctul B, ni s-a cerut să alcătuim o compunere de 80-150 de cuvinte în care să evidențiem trăsăturile unui coleg/ prieten pasionat de lectură”.
Așadar, elevilor din Oșorhei, „Cireșarii” și „Dilematica”, și toate cerințele subiectelor, le-au căzut cu tronc... Ei speră în reușită!
Așa să fie! (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Evaluarea națională a elevilor din clasa a VIII-a, la limba și literatura română.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

mari, 23 aprilie 2019