Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Vacanță plăcută, dragii mei elevi!

După fapte și răsplată!

Vacanță plăcută, dragii mei elevi!

Vineri, 22 iunie 2012, la întoarcerea din tabăra didactică de la Stâna de Vale, elevii clasei a II-a B de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” au participat la festivitatea de premiere.

Pentru rezultate foarte bune la clasă a fost felicitat întregul colectiv, fiecare elev primind câte o diplomă personalizată, un pachet cu cărți drept premii și un DVD cu 1.254 de fotografii, organizate în 14 foldere, cuprinzând momentele cele mai importante din cele 36 de săptămâni ale călătoriei prin „Þara Poveștilor” (clasa a II-a) .
Pentru rezultate deosebite la concursuri au fost evidențiați următorii elevi:
Nekita Cristina- Evaluare în educație –la română: două medalii de aur cu 100 de puncte; la matematică: o medalie de aur cu 100 de puncte, patru medalii la dans sportiv și două premii la tenis;
Clonda Celia - Evaluare în educație – la română: o medalie de aur cu 100 de puncte; o mențiune I cu 97 de puncte, Concursul Național ,,Iarna copilăriei mele” desen:  premiul I , desen premiu apărut în nr. 7/ februarie 2012 al revistei „În galop” publicație pentru copii;
Dragoș  Andreea - Evaluare în educație – la română: o medalie de aur cu 100 de puncte; Concursul Național „Iarna copilăriei mele” desen: premiul I;
Nuțiu Mihai - Evaluare în educație – la română: o medalie de aur cu 100 de puncte;
Badea Mălina– Evaluare în educație – la română: o medalie de argint cu 99 de puncte, o mențiune I cu 97 de puncte;
Judea Mihai - Evaluare în educație – la română: o medalie de argint cu 99 de puncte;
Rotariu Ștefan - Evaluare în educație – la română: o medalie de bronz cu 98 de puncte;
Bistran Alexandra- Evaluare în educație – la română: două mențiuni II cu 96 de puncte;
Muț George - Evaluare în educație – la română: o mențiune II cu 96 de puncte, locul III la probele de Kumite și Kata la Cupa „Crișul”, 16 iunie 2012;
Maior Roxana - premiul I la Concursul Național „Iarna copilăriei mele”;
Mara Băbțan - locul II  la Concursul de dans sportiv București 2011;
Miheș Daria - locul II la 300 m plat, locul III la 40 m plat și locul IV la săritura în lungime la „Cupa atletului mic” din cadrul competiției „Ziua Mondială a Atletismului”, mai 2012;
Peste 90 de puncte la Evaluare în educație au obținut și Mihuța Sevastiana și Bejușca Iulia.
Premiile surpriză:
Micul geograf: Þenghea Răzvan, Micul istoric: Muț George, Cea mai bună voce: Dume Ștefania, Magicianul cifrelor: Bistran Alexandra, Magicianul literelor: Bejușca Iulia, Cel mai pasionat cititor: Clonda Celia, Cel mai bun povestitor: Badea Mălina, Cel mai creativ elev: Pal Henrieta, Cel mai îndemânatic elev: Maior Roxana, Cel mai bun dansator: Hirțe Selena, Cel mai bun desenator: Bondar Cassandra, Cel mai prietenos coleg: Băbțan Mara, Cel mai vesel elev: Dărăban Alex, Cel mai curios coleg: Doboș Andreea, Prietenul naturii: Judea Mihai, Cel mai activ elev: Chindle Rareș, Cel mai bun sportiv: Daria Miheș, Nuțiu Tudor, Cel mai bun la limbi străine: Nuțiu Mihai, Cel mai bun excursionist: Ganea Octavian, Miheș Daria, Judea Mihai, Fetea Alexandra, Cea mai bună șefă de clasă (diplomă confecționată și semnată de elevii clasei): Dragoș Andreea.
Timpul de popas este de 87 de zile (VACANÞA MARE), timp suficient pentru a te scălda în apele Mării Negre, a te răcori la umbra brazilor din Carpați sau pentru a te odihni în primitoarea casă a bunicilor… Vacanță plăcută, dragii mei elevi! 
prof. Maria Duma
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Vacanță plăcută, dragii mei elevi!

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 11:37:08 Ora de vară a Europei de Est