Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Din suflet pentru suflet

Parteneriat școlar

Din suflet pentru suflet

În cadrul Strategiei Naționale de Acțiune Comunitară (S.N.A.C.), Școala cu clasele I-VIII nr. 11 și Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 2 au încheiat un parteneriat școlar, intitulat “Din suflet pentru suflet”, cu acțiuni lunare.

“În așteptarea lui Moș Crăciun”
Activitatea de luni (17 decembrie 2007) de la centrul școlar a purtat genericul “În așteptarea lui Moș Crăciun”. Gazdele (elevii clasei I - înv. Ana Marc și Viorica Bondar, și a IV-a – înv. Ileana Andrica și Ana Pantea) au întins masa și au pregătit bucatele în așteptarea colindătorilor (partenerilor de proiect), elevi din clasele a II-a C (înv. Domnica Popa), a III-a D (înv. Cornelia Șil) și a IV-a E (înv. Angela Nuță).
“Prin aceste acțiuni, urmărim pe de o parte să contribuim la integrarea socială a copiilor cu cerințe educative speciale (CES), antrenându-i în activități interesante și atractive, alături de elevii din învățământul public, iar pe de altă parte, pe elevii noștri dorim să-i convingem de necesitatea implicării în acțiuni de voluntariat (“din suflet pentru suflet”), pentru dezvoltarea spiritului de inițiativă și a devotamentului pentru o cauză umanitară”, ne-a spus inst. Angela Nuță.
În pregătirea pachetelor (cu dulciuri, suc, jucării și hăinuțe), dascălii au fost ajutați de sponsori generoși, precum: Dorbob, Matros (dna Ecaterina Fitero) și Fundația “Dumbrava minunată” (dna Ana Lăcătuș), care merită toate laudele pentru gestul lor și produsele oferite. (Ov. D.)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:13:28 Ora standard a Europei de Est