Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Zi specială - Microsoft - la Re-creația de vară

Marți, la Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea

Zi specială - Microsoft - la Re-creația de vară

Potrivit programului anunțat de directorul general CG&GC Hitech Solutions SRL, dna ec. Adina Nicoleta Rada, marți, 10 iulie 2012, profesorii care au participat la Re-creația de vară au avut parte de o zi specială - Microsoft.

Specialiștii de la Microsoft România au prezentat avantajele unora dintre cele mai populare programe și aplicații utilizate și în mediul educațional, precum: SkyDrive, Microsoft®  Mathematics 4.0, Security Essentials, Microsoft® Academic Search, Math Worksheet Generator, Interactive Classroom sau Windows Live™ Movie Maker 2011...
În calitate de gazdă, directorul Școlii „Avram Iancu”, dna prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu, a salutat participanții la curs și specialiștii IT, după care a invitat-o pe doamna economist Adina Nicoleta Rada, director general CG&GC Oradea, cea care se face „vinovată” de prezența specialiștilor IT la „Re-creația de vară” să prezinte agenda zilei și specialiștii care vor avea intervenții în cadrul cursului. Pentru început, directorul general, dna economist Adina Nicoleta Rada, împreună cu Andrei Dascălu (Account Manager) ne-au prezentat cartea de vizită, un scurt istoric și câteva dintre cele mai importante proiecte ale CG&GC Hitech Solutions, referindu-se și la roadele colaborării cu HP, Microsoft și Intel.
Soluția pentru educație Windows MultiPoint Server 2011
Victor Chiriță, Microsoft Account Technology Specialist, a prezentat profesorilor soluția pentru educație Windows MultiPoint Server 2011, atât componentele hardware, deci dispozitivele, cât și aplicația creată de Microsoft. S-au făcut demonstrații practice pentru profesori, ca să înțeleagă mai bine cum se poate lucra cu elevii, „ce facilități de control și de interacțiune au profesorii, cum pot partaja și cum pot lucra colaborativ în cadrul unei ore de lucru”.
Aplicația Learning Suite
De asemenea, au fost prezentate și resursele educaționale puse la dispoziție profesorilor, resurse cuprinse în aplicația Learning Suite și modul în care profesorii pot descărca această suită de pe rețeaua pil-network a Microsoft. Partea aceasta a fost prezentată de dna Diana Gligor, Manager Programe Educaționale de la Fundația Eos Timișoara, parteneri de training ai Microsoft și ai Ministerului Educației.
Doamna Diana Gligor a prezentat profesorilor o serie de resurse educaționale pentru cadrele didactice. „Resurse care pot fi descărcate de pe rețeaua profesorilor inovativi pil-network, rețea care oferă cadrelor didactice posibilitatea de descărcare a unor activități de învățare, pe lângă aceste resurse gratuite și descărcarea unor activități de învățare pentru diferite discipline, proiectate de cadre didactice din alte țări ale lumii. Dar, în același timp, dă posibilitatea cadrelor didactice din România să-și încarce o activitate de învățare de succes. Din momentul în care se loghează la această rețea, pot să-și construiască profilul lor, ca și cadru didactic, dar, în același timp, pot să creeze și profilul unității de învățământ din care fac parte”, a ținut să sublinieze doamna Diana Gligor.       
Aplicație în laboratorul MultiPoint
În partea a II-a s-a făcut o pregătire pentru zilele următoare cu profesorii care vor dori până la sfârșitul săptămânii să lucreze cu elevii o aplicație sau un conținut educațional într-un astfel de laborator MultiPoint. Ei au exersat practic funcționalitățile aplicației pe infrastructura pusă la dispoziție de HP, Microsoft și partenerul local CG&GC Oradea.
În rețea au fost legate opt posturi de lucru (un post de lucru înseamnă un monitor, tastatură, mouse, plus un dispozitiv de acces sau conector) și un post pentru profesor. Astfel poate lucra un profesor cu opt elevi sau cu 16 elevi, dacă stau câte doi elevi la o masă. Postul profesorului este practic al nouălea post care este conectat direct la unitatea centrală. Posturile elevilor sunt conectate prin cele opt dispozitive de acces care permit utilizarea tastaturii, mouse-ului și monitorului ca și cum ar fi un calculator individual independent, obișnuit. „Profesorul are posibilități multiple. De exemplu, să vadă ce lucrează fiecare elev individual, îi poate face atenți pe elevi blocând sesiunile de lucru. Poate să lanseze sau să închidă o aplicație de pe stațiile elevilor, poate să limiteze accesul la internet, astfel încât ei să poată naviga doar pe anumite site-uri, dar să nu poată să intre pe jocuri. Practic, profesorul setează o listă doar cu site-urile permise. De asemenea, profesorul poate partaja documente, obiecte de lucru sau teme cu elevii pentru că există o zonă de documente publice unde fiecare elev are acces. Separat, fiecare elev are o zonă privată unde-și poate stoca informațiile sale personale, la care are acces doar el și profesorul”, a mai precizat dl Victor Chiriță.
La final de curs, specialiștii Microsoft au îndemnat gazdele, profesorii Școlii „Avram Iancu”, să se înscrie în programul „Școli inovative” pe care Microsoft îl derulează și să își demonstreze competențele ca școală inovativă pentru că au demonstrat acest fapt. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (85 de poze), accesați Galeria foto: Zi specială - Microsoft - la Re-creația de vară.

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 12:30:18 Ora de vară a Europei de Est