Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Zi specială - Microsoft - la Re-creația de vară

Marți, la Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea

Zi specială - Microsoft - la Re-creația de vară

Potrivit programului anunțat de directorul general CG&GC Hitech Solutions SRL, dna ec. Adina Nicoleta Rada, marți, 10 iulie 2012, profesorii care au participat la Re-creația de vară au avut parte de o zi specială - Microsoft.

Specialiștii de la Microsoft România au prezentat avantajele unora dintre cele mai populare programe și aplicații utilizate și în mediul educațional, precum: SkyDrive, Microsoft®  Mathematics 4.0, Security Essentials, Microsoft® Academic Search, Math Worksheet Generator, Interactive Classroom sau Windows Live™ Movie Maker 2011...
În calitate de gazdă, directorul Școlii „Avram Iancu”, dna prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu, a salutat participanții la curs și specialiștii IT, după care a invitat-o pe doamna economist Adina Nicoleta Rada, director general CG&GC Oradea, cea care se face „vinovată” de prezența specialiștilor IT la „Re-creația de vară” să prezinte agenda zilei și specialiștii care vor avea intervenții în cadrul cursului. Pentru început, directorul general, dna economist Adina Nicoleta Rada, împreună cu Andrei Dascălu (Account Manager) ne-au prezentat cartea de vizită, un scurt istoric și câteva dintre cele mai importante proiecte ale CG&GC Hitech Solutions, referindu-se și la roadele colaborării cu HP, Microsoft și Intel.
Soluția pentru educație Windows MultiPoint Server 2011
Victor Chiriță, Microsoft Account Technology Specialist, a prezentat profesorilor soluția pentru educație Windows MultiPoint Server 2011, atât componentele hardware, deci dispozitivele, cât și aplicația creată de Microsoft. S-au făcut demonstrații practice pentru profesori, ca să înțeleagă mai bine cum se poate lucra cu elevii, „ce facilități de control și de interacțiune au profesorii, cum pot partaja și cum pot lucra colaborativ în cadrul unei ore de lucru”.
Aplicația Learning Suite
De asemenea, au fost prezentate și resursele educaționale puse la dispoziție profesorilor, resurse cuprinse în aplicația Learning Suite și modul în care profesorii pot descărca această suită de pe rețeaua pil-network a Microsoft. Partea aceasta a fost prezentată de dna Diana Gligor, Manager Programe Educaționale de la Fundația Eos Timișoara, parteneri de training ai Microsoft și ai Ministerului Educației.
Doamna Diana Gligor a prezentat profesorilor o serie de resurse educaționale pentru cadrele didactice. „Resurse care pot fi descărcate de pe rețeaua profesorilor inovativi pil-network, rețea care oferă cadrelor didactice posibilitatea de descărcare a unor activități de învățare, pe lângă aceste resurse gratuite și descărcarea unor activități de învățare pentru diferite discipline, proiectate de cadre didactice din alte țări ale lumii. Dar, în același timp, dă posibilitatea cadrelor didactice din România să-și încarce o activitate de învățare de succes. Din momentul în care se loghează la această rețea, pot să-și construiască profilul lor, ca și cadru didactic, dar, în același timp, pot să creeze și profilul unității de învățământ din care fac parte”, a ținut să sublinieze doamna Diana Gligor.       
Aplicație în laboratorul MultiPoint
În partea a II-a s-a făcut o pregătire pentru zilele următoare cu profesorii care vor dori până la sfârșitul săptămânii să lucreze cu elevii o aplicație sau un conținut educațional într-un astfel de laborator MultiPoint. Ei au exersat practic funcționalitățile aplicației pe infrastructura pusă la dispoziție de HP, Microsoft și partenerul local CG&GC Oradea.
În rețea au fost legate opt posturi de lucru (un post de lucru înseamnă un monitor, tastatură, mouse, plus un dispozitiv de acces sau conector) și un post pentru profesor. Astfel poate lucra un profesor cu opt elevi sau cu 16 elevi, dacă stau câte doi elevi la o masă. Postul profesorului este practic al nouălea post care este conectat direct la unitatea centrală. Posturile elevilor sunt conectate prin cele opt dispozitive de acces care permit utilizarea tastaturii, mouse-ului și monitorului ca și cum ar fi un calculator individual independent, obișnuit. „Profesorul are posibilități multiple. De exemplu, să vadă ce lucrează fiecare elev individual, îi poate face atenți pe elevi blocând sesiunile de lucru. Poate să lanseze sau să închidă o aplicație de pe stațiile elevilor, poate să limiteze accesul la internet, astfel încât ei să poată naviga doar pe anumite site-uri, dar să nu poată să intre pe jocuri. Practic, profesorul setează o listă doar cu site-urile permise. De asemenea, profesorul poate partaja documente, obiecte de lucru sau teme cu elevii pentru că există o zonă de documente publice unde fiecare elev are acces. Separat, fiecare elev are o zonă privată unde-și poate stoca informațiile sale personale, la care are acces doar el și profesorul”, a mai precizat dl Victor Chiriță.
La final de curs, specialiștii Microsoft au îndemnat gazdele, profesorii Școlii „Avram Iancu”, să se înscrie în programul „Școli inovative” pe care Microsoft îl derulează și să își demonstreze competențele ca școală inovativă pentru că au demonstrat acest fapt. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (85 de poze), accesați Galeria foto: Zi specială - Microsoft - la Re-creația de vară.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 16:04:17 Ora standard a Europei de Est