Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Zi specială - Microsoft - la Re-creația de vară

Marți, la Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea

Zi specială - Microsoft - la Re-creația de vară

Potrivit programului anunțat de directorul general CG&GC Hitech Solutions SRL, dna ec. Adina Nicoleta Rada, marți, 10 iulie 2012, profesorii care au participat la Re-creația de vară au avut parte de o zi specială - Microsoft.

Specialiștii de la Microsoft România au prezentat avantajele unora dintre cele mai populare programe și aplicații utilizate și în mediul educațional, precum: SkyDrive, Microsoft®  Mathematics 4.0, Security Essentials, Microsoft® Academic Search, Math Worksheet Generator, Interactive Classroom sau Windows Live™ Movie Maker 2011...
În calitate de gazdă, directorul Școlii „Avram Iancu”, dna prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu, a salutat participanții la curs și specialiștii IT, după care a invitat-o pe doamna economist Adina Nicoleta Rada, director general CG&GC Oradea, cea care se face „vinovată” de prezența specialiștilor IT la „Re-creația de vară” să prezinte agenda zilei și specialiștii care vor avea intervenții în cadrul cursului. Pentru început, directorul general, dna economist Adina Nicoleta Rada, împreună cu Andrei Dascălu (Account Manager) ne-au prezentat cartea de vizită, un scurt istoric și câteva dintre cele mai importante proiecte ale CG&GC Hitech Solutions, referindu-se și la roadele colaborării cu HP, Microsoft și Intel.
Soluția pentru educație Windows MultiPoint Server 2011
Victor Chiriță, Microsoft Account Technology Specialist, a prezentat profesorilor soluția pentru educație Windows MultiPoint Server 2011, atât componentele hardware, deci dispozitivele, cât și aplicația creată de Microsoft. S-au făcut demonstrații practice pentru profesori, ca să înțeleagă mai bine cum se poate lucra cu elevii, „ce facilități de control și de interacțiune au profesorii, cum pot partaja și cum pot lucra colaborativ în cadrul unei ore de lucru”.
Aplicația Learning Suite
De asemenea, au fost prezentate și resursele educaționale puse la dispoziție profesorilor, resurse cuprinse în aplicația Learning Suite și modul în care profesorii pot descărca această suită de pe rețeaua pil-network a Microsoft. Partea aceasta a fost prezentată de dna Diana Gligor, Manager Programe Educaționale de la Fundația Eos Timișoara, parteneri de training ai Microsoft și ai Ministerului Educației.
Doamna Diana Gligor a prezentat profesorilor o serie de resurse educaționale pentru cadrele didactice. „Resurse care pot fi descărcate de pe rețeaua profesorilor inovativi pil-network, rețea care oferă cadrelor didactice posibilitatea de descărcare a unor activități de învățare, pe lângă aceste resurse gratuite și descărcarea unor activități de învățare pentru diferite discipline, proiectate de cadre didactice din alte țări ale lumii. Dar, în același timp, dă posibilitatea cadrelor didactice din România să-și încarce o activitate de învățare de succes. Din momentul în care se loghează la această rețea, pot să-și construiască profilul lor, ca și cadru didactic, dar, în același timp, pot să creeze și profilul unității de învățământ din care fac parte”, a ținut să sublinieze doamna Diana Gligor.       
Aplicație în laboratorul MultiPoint
În partea a II-a s-a făcut o pregătire pentru zilele următoare cu profesorii care vor dori până la sfârșitul săptămânii să lucreze cu elevii o aplicație sau un conținut educațional într-un astfel de laborator MultiPoint. Ei au exersat practic funcționalitățile aplicației pe infrastructura pusă la dispoziție de HP, Microsoft și partenerul local CG&GC Oradea.
În rețea au fost legate opt posturi de lucru (un post de lucru înseamnă un monitor, tastatură, mouse, plus un dispozitiv de acces sau conector) și un post pentru profesor. Astfel poate lucra un profesor cu opt elevi sau cu 16 elevi, dacă stau câte doi elevi la o masă. Postul profesorului este practic al nouălea post care este conectat direct la unitatea centrală. Posturile elevilor sunt conectate prin cele opt dispozitive de acces care permit utilizarea tastaturii, mouse-ului și monitorului ca și cum ar fi un calculator individual independent, obișnuit. „Profesorul are posibilități multiple. De exemplu, să vadă ce lucrează fiecare elev individual, îi poate face atenți pe elevi blocând sesiunile de lucru. Poate să lanseze sau să închidă o aplicație de pe stațiile elevilor, poate să limiteze accesul la internet, astfel încât ei să poată naviga doar pe anumite site-uri, dar să nu poată să intre pe jocuri. Practic, profesorul setează o listă doar cu site-urile permise. De asemenea, profesorul poate partaja documente, obiecte de lucru sau teme cu elevii pentru că există o zonă de documente publice unde fiecare elev are acces. Separat, fiecare elev are o zonă privată unde-și poate stoca informațiile sale personale, la care are acces doar el și profesorul”, a mai precizat dl Victor Chiriță.
La final de curs, specialiștii Microsoft au îndemnat gazdele, profesorii Școlii „Avram Iancu”, să se înscrie în programul „Școli inovative” pe care Microsoft îl derulează și să își demonstreze competențele ca școală inovativă pentru că au demonstrat acest fapt. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (85 de poze), accesați Galeria foto: Zi specială - Microsoft - la Re-creația de vară.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:19:08 Ora standard a Europei de Est