Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Avem mai multe unități de învățământ cu personalitate juridică

Când Primăria Oradea și Inspectoratul Școlar vorbesc aceeași limbă

Avem mai multe unități de învățământ cu personalitate juridică

Viceprimarul municipiului Oradea Ovidiu Moldovan și inspectorul școlar general Daniel Negrean au susținut, ieri (marți, 17 iulie 2012), o conferință de presă în sala mică a Primăriei Oradea.

Generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor și viceprimarul municipiului au prezentat rețeaua școlară a unităților de învățământ de stat (și privat), situația unităților de învățământ pentru care municipalitatea plătește chirie, precum și stadiul lucrărilor de construcție sau reabilitare, după caz, la unitățile de învățământ de stat.
De la 45 la 49 de unități de învățământ cu personalitate juridică
Pentru început dl inspector școlar general, prof. Daniel Dumitru Negrean, s-a referit la rețeaua școlară a unităților de învățământ.
Ca urmare a modificările făcute de conducerea Primăriei Oradea și avizate de conducerea I.S.J. Bihor, numărul unităților de învățământ cu personalitate juridică a crescut de la 45 la 49.
Și-au câștigat personalitate juridică: Școala Gimnazială „Octavian Goga” din Oradea (având ca structură Grădinița nr. 42 – „Maria”); Grădinița nr. 56 (care se mută pe Lisz Ferenc, cu 12 grupe – opt cu program prelungit și patru grupe cu program normal – între care și cele trei grupe de Waldorf de la Grădinița nr. 36); Grădinița nr. 25 (cu două structuri grădinițele nr. 1 și 22) și Grădinița nr. 34 (cu structura Grădinița nr. 48).
„În municipiul Oradea avem: trei colegii naționale, un colegiu economic, cinci colegii tehnice, cinci licee teoretice, opt licee vocaționale (artă, sport și cele confesionale), trei licee tehnologice, 12 școli cu clasele I-VIII (gimnaziale) cu personalitate juridică, o școală cu clasele I-VIII ca structură (e vorba de Școala „Ion Bogdan” – structura Școlii nr. 11) și 12 grădinițe cu program prelungit cu personalitate juridică, celelalte 19 grădinițe cu program prelungit vor deveni structuri de la 1 septembrie 2012, tot structuri vor deveni și 11 grădinițe cu program normal”, a precizat inspectorul școlar general.
„La învățământul particular sunt trei școli postliceale, trei licee, o școală cu clasele I-IV, cinci grădinițe cu program prelungit cu personalitate juridică și patru grădinițe cu program normal cu personalitate juridică; în total, numărul unităților particulare din municipiul Oradea este de 16”, a mai adăugat dl inspector școlar general Daniel Negrean.  
Decât să plătească chirie, mai bine desființează grădinița!
Timp de trei ani, Selina a găzduit, gratuit, Grădinița nr. 36 în localul său de la parterul unui bloc din Cartierul Luceafărul (de pe Calea Aradului). De-acum, municipalitatea urma să plătească proprietarului chirie. Decât să-i plătească respectiva chirie, mai bine a desființat grădinița, împăștiind copiii, care pe unde: cele trei grupe de Waldorf în Nufărul, la Grădinița nr. 56, o grupă la Grădinița nr. 50, grupa maghiară, în centru, la Grădinița „Orsolya”...
Chirii reduse cu 40 sau 50%
Pentru nouă unități de învățământ, Primăria Oradea plătește circa „23.000 de euro lunar (în funcție de cursul euro), respectiv 275.000 de euro pe an, exact bugetul pentru reparațiile curente la cele 81 de unități pe care ni le-am propus pentru acest an, iar pentru patru imobile nu plătim taxă”, a precizat domnul viceprimar. Purtând negocieri cu proprietarii, „Episcopia Romano-Catolică a acceptat o diminuare a chiriei cu 40 la sută, iar cei de la Fundația „Caritatea” o reducere a chiriei cu 50 la sută. Urmează să avem discuții cu cei de la S.C. Perind, dar și cu ceilalți...”, a adăugat viceprimarul Ovidiu Moldovan. 
Investiții și reparații capitale – 8.295.840 lei
În continuare, domnul viceprimar s-a referit la  investițiile făcute în 2012 de administrația locală pentru construirea unor noi unități de învățământ (grădinița de pe str. Lisz Ferenc) și pentru unele reparații capitale la unitățile de învățământ; ele se cifrează la 8.295.840 lei (din care cam jumătate pentru grădiniță). „Menționez că este prima grădiniță, după ’89, care se construiește în Oradea. Încercăm să o finalizăm cât mai repede, chiar dacă vom mai lucra pe exterior până în luna decembrie. Noi sperăm ca la începutul anului școlar, undeva prin septembrie, la începutul lui octombrie, copiii să aibă acces deja la această grădiniță...” La Grădinița nr. 54, lucrăm la partea de acoperiș și fațadă. La Grădinița nr. 46 a fost necesară termoizolarea fațadei. La 1 august 2012 finalizăm amenajările interioare la Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, amenajările interioare, coridoare, casa scării, trei corpuri de clădire; valoarea finală a lucrării este de 1.067.856 lei...”
„Primăria este un partener de onoare, deci ce a promis să investească a investit...” a conchis domnul viceprimar Ovidiu Moldovan. (Ovidiu DAN)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 23:16:32 Ora de vară a Europei de Est