Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2021
1.*BREAKING Calendarul de înscriere în clasa pregătitoare 2021 a fost pus în dezbatere: pe 15 martie încep înscrierile / Greșeală în metodologie, care spune că maximul este de 25 de elevi la clasă, deși legea prevede cel mult 22 elevi în învățământul primar
Ministerul Educației a pus, vineri, în dezbatere publică proiectul calendarului de înscriere a copiilor în învățământul primar, pentru anul școlar 2021-2022, precum și proiectul metodologiei de înscriere în învățământul primar pentru anul școlar viitor. Procedurile încep pe 10 martie, iar înscrierea începe pe 15 martie, cu evaluarea copiilor și emiterea recomandării de înscriere la școală. Proiectul de metodologie are o greșeală: stipulează că maximul de elevi la clasă este de 25 de elevi, deși legea educației prevede din august 2020 că sunt cel mult 22 elevi la clasă în învățământul primar.
Proiectul de metodologie prevede că înscrierea în clasa pregătitoare nu este condiționată de frecventarea grupei mari de grădiniță. Precizarea vine în contextul în care anul acesta școlar este primul în care grupa mare a devenit obligatorie, în România.
O noutate legată de obligativitatea grupei mari de grădiniță intervine, însă, atunci când este vorba despre înscrierea la clasa pregătitoare a copiilor care fac 6 ani după 1 septembrie 2021. Concret, vor fi evaluați psihosomatic doar copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv și care NU au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate. Ceilalți, vor intra la școală pe baza unei recomandări primite de la grădiniță.
Ce spune metodologia: Părinții/ tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2021 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar. De asemenea, și părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv, pot să își înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

2.*Redeschiderea unităților de învățământ este o ,,nebuloasă”, acuză Alianța studenților, care semnalează probleme birocratice și operaționale privind întoarcerea la școală / Măsurile propuse pentru studenți
Redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie este descrisă de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (A.N.O.S.R.), într-un comunicat transmis alături de Consiliul Național al Elevilor (C.N.E.), drept o ,,nebuloasă” care, spun organizațiile, persistă și în condițiile ordinului publicat vineri de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 februarie 2021
1.* Şcolile gimnaziale s-au redeschis astăzi în toată Grecia, alături de liceele din regiunile mai puţin afectate de pandemia de coronavirus, după o pauză de două luni şi jumătate pe durata căreia aceste unităţi de învăţământ au rămas închise. Totodată, Grecia a început luni pregătirile pentru al treilea val al pandemiei, în contextul în care Ministerul Sănătăţii se teme de o posibilă creştere a noilor cazuri de infectare cu SARS-CoV-2, transmite Agerpres.
„Prioritatea noastră este redeschiderea şcolilor, adoptând în continuare măsurile necesare pentru siguranţa voastră şi pentru sănătatea publică”, a declarat luni în faţa elevilor şi profesorilor eleni ministrul grec al Educaţiei, Niki Kerameus, care a vizitat o şcoală gimnazială de la marginea Atenei.

2.* Sunt prea puține cabinete și cadre medicale în școli, stocurile de măști trebuie verificate, sute de unități de învățământ nu au autorizație sanitară, avertizează Consiliul Elevilor, înaintea deciziei privind reluarea școlii
Capacitatea cabinetelor școlare de a realiza teste rapide este semnificativ scăzută, iar multe dintre cadrele medicale școlare, și așa puține sunt în acest moment detașate către alte instituții, arată Consiliul Național al Elevilor într-o poziție publicată înaintea deciziei ministerelor Educației și al Sănătății cu privire la modul în care va începe al doilea semestru, posibil în format fizic. Organizația mai apreciază că milioanele de măști anunțate de ministrul Cîmpeanu ca fiind disponibile în școli trebuie verificate pentru conformitate, având în vedere incidentele cu alte stocuri comercializate.

3.* Rectorul SNSPA Remus Pricopie, considerații despre ministrul Sănătății Vlad Voiculescu: Ușurința partidelor de a promova la ministere oameni fără pregătire în domeniu și fără experiență în gestionarea sistemelor mari este “cât se poate de periculoasă”
Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) a emis, luni, un comunicat în care sunt citate considerațiile rectorului acestei instituții, Remus Pricopie, prezentat și în calitate de fost ministru al Educației și Cercetării, despre nevoia de competență profesională în poziții de conducere ministerială. Singurul exemplu folosit în comunicat este cel al ministrului Sănătății, Vlad Voiculescu, despre care rectorul arată că nu este medic, în condițiile în care promovarea în funcții ministeriale a unor oameni fără pregătire în domeniul acoperit ar fi “cât se poate de periculoasă”.

4.* VIDEO Cîmpeanu: În Europa doar trei țări nu au deschise cel puțin grădinițele și școlile primare – Germania, Danemarca și Portugalia / Ne concentrăm atenția pentru pregătirea școlilor în eventualitatea unei decizii favorabile mâine (astăzi – n.n.)
Doar trei state din cele 27 ale Uniunii Europene nu au deschise cel puțin grădinițele și școlile primare sau nu au luat încă o decizie pentru deschiderea lor, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a mai spus că se fac pregătiri pentru deschiderea școlilor în eventualitatea unei decizii de reluare fizică a cursurilor în clase.
,,La acest moment (luni, 1 februarie 2021 – n.n.) pot să vă spun că interesul major pentru deschiderea școlilor cu prezență fizică se păstrează”.

Avem mai multe unități de învățământ cu personalitate juridică

Când Primăria Oradea și Inspectoratul Școlar vorbesc aceeași limbă

Avem mai multe unități de învățământ cu personalitate juridică

Viceprimarul municipiului Oradea Ovidiu Moldovan și inspectorul școlar general Daniel Negrean au susținut, ieri (marți, 17 iulie 2012), o conferință de presă în sala mică a Primăriei Oradea.

Generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor și viceprimarul municipiului au prezentat rețeaua școlară a unităților de învățământ de stat (și privat), situația unităților de învățământ pentru care municipalitatea plătește chirie, precum și stadiul lucrărilor de construcție sau reabilitare, după caz, la unitățile de învățământ de stat.
De la 45 la 49 de unități de învățământ cu personalitate juridică
Pentru început dl inspector școlar general, prof. Daniel Dumitru Negrean, s-a referit la rețeaua școlară a unităților de învățământ.
Ca urmare a modificările făcute de conducerea Primăriei Oradea și avizate de conducerea I.S.J. Bihor, numărul unităților de învățământ cu personalitate juridică a crescut de la 45 la 49.
Și-au câștigat personalitate juridică: Școala Gimnazială „Octavian Goga” din Oradea (având ca structură Grădinița nr. 42 – „Maria”); Grădinița nr. 56 (care se mută pe Lisz Ferenc, cu 12 grupe – opt cu program prelungit și patru grupe cu program normal – între care și cele trei grupe de Waldorf de la Grădinița nr. 36); Grădinița nr. 25 (cu două structuri grădinițele nr. 1 și 22) și Grădinița nr. 34 (cu structura Grădinița nr. 48).
„În municipiul Oradea avem: trei colegii naționale, un colegiu economic, cinci colegii tehnice, cinci licee teoretice, opt licee vocaționale (artă, sport și cele confesionale), trei licee tehnologice, 12 școli cu clasele I-VIII (gimnaziale) cu personalitate juridică, o școală cu clasele I-VIII ca structură (e vorba de Școala „Ion Bogdan” – structura Școlii nr. 11) și 12 grădinițe cu program prelungit cu personalitate juridică, celelalte 19 grădinițe cu program prelungit vor deveni structuri de la 1 septembrie 2012, tot structuri vor deveni și 11 grădinițe cu program normal”, a precizat inspectorul școlar general.
„La învățământul particular sunt trei școli postliceale, trei licee, o școală cu clasele I-IV, cinci grădinițe cu program prelungit cu personalitate juridică și patru grădinițe cu program normal cu personalitate juridică; în total, numărul unităților particulare din municipiul Oradea este de 16”, a mai adăugat dl inspector școlar general Daniel Negrean.  
Decât să plătească chirie, mai bine desființează grădinița!
Timp de trei ani, Selina a găzduit, gratuit, Grădinița nr. 36 în localul său de la parterul unui bloc din Cartierul Luceafărul (de pe Calea Aradului). De-acum, municipalitatea urma să plătească proprietarului chirie. Decât să-i plătească respectiva chirie, mai bine a desființat grădinița, împăștiind copiii, care pe unde: cele trei grupe de Waldorf în Nufărul, la Grădinița nr. 56, o grupă la Grădinița nr. 50, grupa maghiară, în centru, la Grădinița „Orsolya”...
Chirii reduse cu 40 sau 50%
Pentru nouă unități de învățământ, Primăria Oradea plătește circa „23.000 de euro lunar (în funcție de cursul euro), respectiv 275.000 de euro pe an, exact bugetul pentru reparațiile curente la cele 81 de unități pe care ni le-am propus pentru acest an, iar pentru patru imobile nu plătim taxă”, a precizat domnul viceprimar. Purtând negocieri cu proprietarii, „Episcopia Romano-Catolică a acceptat o diminuare a chiriei cu 40 la sută, iar cei de la Fundația „Caritatea” o reducere a chiriei cu 50 la sută. Urmează să avem discuții cu cei de la S.C. Perind, dar și cu ceilalți...”, a adăugat viceprimarul Ovidiu Moldovan. 
Investiții și reparații capitale – 8.295.840 lei
În continuare, domnul viceprimar s-a referit la  investițiile făcute în 2012 de administrația locală pentru construirea unor noi unități de învățământ (grădinița de pe str. Lisz Ferenc) și pentru unele reparații capitale la unitățile de învățământ; ele se cifrează la 8.295.840 lei (din care cam jumătate pentru grădiniță). „Menționez că este prima grădiniță, după ’89, care se construiește în Oradea. Încercăm să o finalizăm cât mai repede, chiar dacă vom mai lucra pe exterior până în luna decembrie. Noi sperăm ca la începutul anului școlar, undeva prin septembrie, la începutul lui octombrie, copiii să aibă acces deja la această grădiniță...” La Grădinița nr. 54, lucrăm la partea de acoperiș și fațadă. La Grădinița nr. 46 a fost necesară termoizolarea fațadei. La 1 august 2012 finalizăm amenajările interioare la Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, amenajările interioare, coridoare, casa scării, trei corpuri de clădire; valoarea finală a lucrării este de 1.067.856 lei...”
„Primăria este un partener de onoare, deci ce a promis să investească a investit...” a conchis domnul viceprimar Ovidiu Moldovan. (Ovidiu DAN)

Trimite email

duminică, 7 martie 2021