Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„EU –MAGIC” (3-9 iulie 2012) – Istanbul

Diseminare – Mobilitate individuală Comenius

„EU –MAGIC” (3-9 iulie 2012) – Istanbul

Sunt profesor de biologie–chimie, la Grupul Școlar „Ioan Bococi” din Oradea și am decis să împart cu voi bucuria unei experiențe pe care am trăit-o de curând, mai exact între 3 și 9 iulie 2012, o experiență europeană.

După cum bine se știe, învățământul este un domeniu de activitate în care mereu trebuie să te pregătești, pentru a te forma pe tine, ca profesor și implicit pentru a-ți forma și elevii, care trebuie să primească informații de calitate și într-un mod original și plăcut. De aceea, ca profesor, ești mereu interesat de perfecționarea metodelor de predare-învățare folosite la clasă, pentru a face cât mai interesantă ora, iar elevii să vină cu drag la școală.
Astfel în perioada 3 – 7 iulie 2012, am participat la un stagiu de formare în Istanbul - Turcia, în cadrul Programului Sectorial Comenius - Mobilități individuale, participare care a fost posibilă cu sprijinul financiar Comenius-Life Long Learning LLP.
Dorința de perfecționare continuă și de lărgire a arsenalului metodico-pedagogic cu strategii noi  de utilizare eficientă a tehnologiilor moderne  folosite în țări din Europa m-a determinat să  accesez o bursă de formare prin programul de mobilități individuale Comenius. Astfel am depus candidatura pentru cursul „Effective Use of Modern Techonology And Games In Classrooms” organizat de Charles University in Prague, Faculty of Education, curs care a răspuns nevoilor mele de formare și perfecționare în acest moment al carierei de cadru didactic în devenire.
Obiectivele cursului de formare au fost:
 *utilizarea software-ului educațional ActivInspire, jocurilor educaționale și a TIC în procesul de predare-învățare
*proiectarea activităților de la clasă cu ajutorul software-ului educațional (ActivInspire)
*schimb de bune practici și idei inovatoare între participanții de la curs
*familiarizarea cu platforma de învățare (e-learning) Moodle, programul „Google SketchUp”
Experiența și cunoștințele dobândite la cursul de formare Comenius nu mi-au dezmințit așteptările. Cursul s-a desfășurat în cele mai bune condiții, iar profesorii au fost deschiși, răspunzând la toate întrebările noastre. Programul a fost extrem de încărcat, dar foarte variat, frumos și interesant. Am învățat foarte multe în urma acestui curs, în special pe domeniul practic, de predare, în sensul că acum pot folosi cu ușurință multe programe pe calculator, în scopul optimizării metodelor activ-participative în cadrul unei ore. La curs au mai participat profesori din: Grecia, Spania, Polonia, Belgia, Lituania, Letonia, Cipru, Islanda, Ungaria Finlanda și Irlanda ceea ce i-a conferit dimensiune europeană.
Cursul a fost organizat în două module, teoretic și practic, cele două module succedându-se zilnic. Cursul a debutat cu prezentarea de materiale privind: Comunicarea profesor – elev în sala de clasă, precum și exemple concrete de jocuri cu accent pe comunicare și terminologie, integrarea TIC în procesul de predare-învățare.
Au urmat activități practice de utilizare a platformei Moddle (logare, discuții pe forum, încărcarea pe platformă cu materiale de  prezentare a școlii de proveniență a fiecărui cursant, proiectarea de lecții utilizând sofrwer-ul educațional „Activinspire” „Google SketchUp”.
În concluzie, participarea la acest curs m-a motivat să-mi dezvolt continuu competențele profesionale în viitor, mi-a dezvoltat perspectivele în carieră, mi-a oferit o gamă largă de tehnici de predare din care pot alege, mi-a îmbunătățit competențele de utilizare a limbii engleze, deci, am trăit minunata experiență europeană, pe care oricare dintre profesori o poate trăi; este o chestiune de alegere.
Bursele de formare Comenius sunt gestionate de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, iar toate informațiile referitoare la accesarea burselor pentru cursurile de formare Comenius sunt puse la dispoziție pe site-ul Agenției www.anpcdefp.ro.
Conținutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului și AN și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conținutul informației va fi folosit.
prof. Șandor Mariana

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 11:05:45 Ora de vară a Europei de Est