Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Extrase din Raportul rectorului Ioan Dzițac după trei luni de mandat

Universitatea AGORA din Oradea după legiferarea acreditării

Extrase din Raportul rectorului Ioan Dzițac după trei luni de mandat

În decembrie 2010, Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior a propus acordarea acreditării Universității Agora din Oradea. La obținerea acreditării a contribuit întreaga comunitate academică, beneficiind de un management performant și o muncă perseverentă a fondatorilor: prof. univ. dr. Mișu-Jan Manolescu - rector fondator al Universității Agora și prof. univ. dr. Adriana Manolescu - decan fondator al Facultății de Drept și Știinte Economice (FDSE).

Evenimente importante după legiferarea acreditării
Acreditarea a fost consfințită prin Legea 59 din 2012, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, Nr. 222 din 3 aprilie 2012. Începând din acest moment la Universitatea Agora s-au derulat o serie de evenimente importante, pe care le enumerăm în ordine cronologică.
Alegerea rectorului și acordarea primului titlu de Doctor Honoris Causa
2 mai 2012: Rectorul Universității Agora, ales prin vot direct și secret de către comunitatea academică la 24 aprilie 2012 în persoana domnului prof. univ. dr. Ioan Dzițac, a fost confirmat prin ordin de ministru pentru mandatul 2012-2016.
9 mai 2012: Domnul acad. Florin Gheorghe Filip devine primul Doctor Honoris Causa al Universității Agora.
Workshop internațional în domeniul sistemelor suport inteligente pentru managementul crizelor
9-11 mai 2012: Universitatea Agora a organizat manifestarea științifică „Workshop on Intelligent Decision Support Systems for Crisis Management”, la care au participat peste 50 de cercetători din Chile, China, Columbia, România (Arad, Brașov, București, Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Sibiu, Timișoara), Serbia și SUA.
Alegerea prin concurs a decanului FSE și confirmarea directorului DSS
17 mai 2012: Decan al Facultății de Drept și Științe Economice (FDSE) a devenit, prin concurs, doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa. Senatul a confirmat în funcția de director al Departamentului de Științe Sociale (DSS) pe doamna prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu.
Examene de licență pentru promoția 2012
21 iulie 2012: Examen de licență pentru absolvenții specializării Drept (promovabilitate 100%).
28 iulie 2012: Examen de licență pentru absolvenții specializărilor Management și Contabilitate și informatică de gestiune (la ambele promovabilitatea fiind de 100%).
Admiterea 2012, în desfășurare, continuă până în 30 septembrie
31 iulie 2012: Finalizarea primei sesiuni de admitere 2012 (toate locurile fără taxă au fost ocupate, dar au mai rămas locuri cu taxă neocupate).
1 august 2012: Au mai rămas locuri cu taxă la specializările Drept, Poliție locală, Management, precum și la Contabilitate și informatică de gestiune, pentru care se organizează sesiunea a doua de admitere, pe baza mediei de la examenul de bacalaureat, în perioada 1 august - 30 septembrie.
ACCES LA SUCCES!
prof. univ. dr. Ioan Dzițac,
rector al Universității Agora
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Extrase din Raportul rectorului Ioan Dzițac după trei luni de mandat. 

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 13:19:24 Ora standard a Europei de Est