Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Am devenit mai înțelepți în Wise Camp!

Din tabăra de la Stâna de Vale... la Șuncuiuș

Am devenit mai înțelepți în Wise Camp!

Iată-ne la finalul Taberei de dezvoltare a abilităților sociale și emoționale, Wise Camp, Stâna de Vale, 2012.

Au fost zile frumoase pentru cei 16 copii participanți la tabără, zile în care s-au distrat, au făcut drumeții, dar mai ales au încercat să devină puțin mai inteligenți din punct de vedere emoțional și al interacțiunilor. Programul de jocuri psihologice a fost stucturat tematic, pe zile. Dacă în prima zi au predominat exercițiile de cunoaștere reciprocă și autocunoaștere, în cea de-a doua, ne-am axat pe înțelegerea emoțiilor noastre și ale celorlalți, a felului în care acestea apar și a modului în care le putem gestiona. A urmat ziua în care corpul nostru a fost în centrul atenției: care sunt limitele lui, ce putem exprima cu ajutorul său, cum îl hrănim și îngrijim, dar și cum îl alintăm!? Dovadă pentru ultimul aspect stau minunatele creații culinare: tortul Buburuza și tortul Fluturaș pe care micii „chefi” le-au devorat cu poftă. Ziua destinată muncii în echipă a promovat ideea de cooperare, superioară individualismului și egocentrismului. Echipele s-au sudat și au învățat să conlucreze pentru un scop comun, încercând formarea de deprinderi extrem de importante într-o societate în care acțiunile noastre au consecințe asupra celorlalți și în care conceptul „teamwork” guvernează organizațiile de succes. A venit apoi rândul afirmării de sine, jocurile din această zi punând în prim-plan personalitatea fiecăruia, exprimarea de sine și rezolvarea unor temeri de a ne expune la evaluările celorlalți (teama de a vorbi în public, de a ne face cunoscute propriile idei etc). Un haios concurs ne-a transformat în vedete de televiziune: am avut un departament de știri (concluzia a fost că Andreea Esca se poate pensiona), unul de divertisment, știri mondene, iar fetele de la meteo (starea vremii) ne-au dat o reprezentație pe cinste. Am încercat să îmbinăm educația emoțională cu educația ecologică prin confecționarea din materiale plastice refolosibile a unor „pușculițe de emoții pozitive” în care să „capitalizăm” lucrurile minunate pe care le vedem și le trăim zilnic. Preferințele copiilor s-au îndreptat însă spre tehnicile psihologice de relaxare în cadrul cărora au învățat că pot să-și genereze (și să-și „gestioneze”) stări de bine, de confort, cu propria minte și corp, cu ajutorul unor autosugestii simple.
Tabăra a fost un bun cadru de a lega prietenii și deja unii din participanți și-au propus și au realizat activități în comun după revenirea acasă. Distracția fiind maximă, la întoarcere, copiii ne-au smuls promisiunea derulării unui nou program.
Un nou proiect, la Șuncuiuș
De data aceasta, va fi un proiect de weekend, desfășurat la Șuncuiuș, în perioada 31 august – 2 septembrie 2012, pe care l-am numit „Wise Girls and Boys Weekend”.
 Ne propunem să răspundem unor întrebări legate de diferențele dintre sexe, relațiile dintre acestea la vârsta prepubertară, beneficiile, capcanele și provocările faptului de a fi fată sau băiat. Toate acestea în cadrul unor jocuri psihologice interactive.
(psiholog principal, Corina Lupău)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Am devenit mai înțelepți în Wise Camp!

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 06:41:54 Ora de vară a Europei de Est