Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dislexia - o tulburare întâlnită în rândul copiilor din școala primară

„Mergi mai departe citind”

Dislexia - o tulburare întâlnită în rândul copiilor din școala primară

OMV și Asociația Română pentru Copii Dislexici au derulat prima cercetare națională pe tema dislexiei.

Dislexia este o tulburare întâlnită în rândul copiilor din școala primară, dar prea puțin cunoscută.
*Incidența dislexiei declarată în prezent în România: 25 de cazuri de dislexie la 10.000 de gospodării
*Cazuri noi de dislexie în fiecare an: în medie, 1 din 6 copii dislexici văzuți într-un an în cabinet de specialiști sunt cazuri noi
*În opinia specialiștilor, lipsa terapiei și a metodelor specifice de predare pot duce la autoizolare în rândul copiilor dislexici
*Integrarea copilului dislexic în învățământul primar, o posibilă soluție
În cadrul primului program din România dedicat dislexiei, „Mergi mai departe citind”, OMV, în parteneriat cu Asociația Română pentru Copii Dislexici (ARCD), a derulat prima cercetare la nivel național ce vizează identificarea unor aspecte specifice acestei tulburări, precum și incidența ei în România. Cercetarea, implementată de Institutul de cercetare GfK România, s-a desfășurat pe parcursul a cinci luni, în două etape: o etapă calitativă (noiembrie – decembrie 2011) și o etapă cantitativă: Omnibus (decembrie 2011) și interviuri (februarie – martie 2012).
Studiul Omnibus a fost derulat pe un eșantion reprezentativ la nivel național, de 2.036 de persoane. Interviurile cantitative au fost derulate pe un eșantion de 55 de părinți, 150 de învățători și 119 specialiști, eșantion reprezentativ pentru: părinți care au copii dislexici, învățători care au în clasă copii dislexici și specialiști care fac terapie cu copii dislexici. Specialiștii intervievați sunt logopezi și psihopedagogi din școli publice sau private, precum și psihologi specializați în psihologia copilului, din București și din țară.
„Cercetarea a fost realizată cu scopul de a afla incidența acestei tulburări în România și în rândul copiilor cu vârsta de până în 11 ani. Totodată, a vizat identificarea dificultăților întâmpinate de părinți, pedagogi și specialiști în vederea găsirii soluțiilor optime pentru a veni în sprijinul lor, ajutând astfel copilul dislexic din România. Complexitatea cercetării face din acest studiu o bază reală pentru stabilirea unor direcții de sprijin”, a declarat Cristina Gulie, Research Specialist la OMV Petrom Marketing.
Rezultatele obținute în urma studiului Omnibus au relevat o incidență declarată în rândul populației României de 25 de cazuri de dislexie la 10.000 de gospodării, în condițiile în care doar 15,5% dintre români au auzit despre dislexie.
„Principalul merit al cercetării inițiate de OMV este faptul că este prima inițiativă de acest fel din România. Acest studiu a reușit să surprindă realitatea cu care ne confruntăm în terapia copiilor dislexici. Mă refer mai ales la gradul de cunoaștere îngrijorător de scăzut în rândul specialiștilor și al învățătorilor, identificat în faza calitativă și confirmat de studiul cantitativ. Acest lucru subliniază necesitatea formării specialiștilor din România și elaborarea unor teste standardizate pentru a diagnostica dislexia, lucruri esențiale pentru comunitatea dislexicilor de la noi din țară. Știam că datorită informării precare, mulți părinți nu știu că au copii dislexici, ori copiii nu sunt diagnosticați, deși prezintă toate simptomele acestei tulburări, dar acum avem o confirmare științifică pentru toate acestea și o bază care ne va ajuta să adresăm în mod direct aceste probleme în activitatea noastră”, a declarat Eva Bartok, președintele Asociației Române pentru Copii Dislexici (ARCD).
„Ne bucurăm că suntem deschizători de drumuri și în alte domenii decât cel în care activăm. Această cercetare națională este parte a unei inițiative OMV mai ample, care a inclus acțiuni în premieră în România, precum lansarea www.dislexic.ro, campaniile de informare și de strângere de fonduri derulate la nivel național, seminarul de specialitate organizat în anul 2011 sau pachetul educațional oferit în mod gratuit copiilor dislexici. Prin acestea, am dorit să ne aducem contribuția la cauza Asociației Române pentru Copii Dislexici și să oferim o șansă egală la educație acestor copii care suferă de o tulburare de învățare frecventă în lume. Sperăm că rezultatele cercetării vor ajuta la o mai bună identificare a celor mai adecvate soluții în educarea copiilor cu dislexie”, a spus Dragoș Ivan, Marketing & Training Manager, OMV Petrom Marketing. (Camelia Cristache)

 

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 04:46:49 Ora de vară a Europei de Est