Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Astăzi, începe a doua sesiune a examenului de bacalaureat

Luni, 20 august

Astăzi, începe a doua sesiune a examenului de bacalaureat

A doua sesiune (august-septembrie 2012) a examenului de bacalaureat din acest an începe astăzi (luni, 20 august), cu evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română și în limba maternă, probe ce se vor desfășura și în ziua de marți, 21 august, respectiv miercuri, 22 august (limba maternă).

Pentru susținerea acestora s-au înscris 13.131 de candidați (12.726 de candidați la limba și literatura română și 405 candidați la limba și literatura maternă).
Precizăm că numărul total de candidați care s-au înscris pentru susținerea examenului de bacalaureat în sesiunea august-septembrie este de 99.111. Aceștia au fost repartizați în 304 centre de examen.
Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă modernă este programată în intervalul 21-22 august, în timp ce evaluarea competențelor digitale va avea loc în zilele de 23 și 24 august. Rezultatul obținut de fiecare candidat nu se exprimă prin note sau prin calificativ admis/respins, ci prin stabilirea nivelului de competență, în raport cu standardele europene recunoscute în domeniu.
Prima probă scrisă (limba și literatura română) din cadrul sesiunii curente se va desfășura luni, 27 august. Aceasta va fi urmată marți, 28 august, de proba de limba și literatura maternă. Proba obligatorie a profilului este programată miercuri, 29 august. Ultima probă scrisă - proba la alegere a profilului și specializării - va avea loc, vineri, 31 august. În data de 2 septembrie vor fi afișate primele rezultate (până la ora 16.00) și vor fi depuse contestațiile (16.00 - 20.00). Acestea vor fi soluționate în intervalul 3-4 septembrie, urmând ca afișarea rezultatelor finale să aibă loc în data de 5 septembrie.
Reamintim că rata de promovare înregistrată la prima sesiune a examenului de bacalaureat din acest an a fost de 44,41%, după soluționarea contestațiilor. (Biroul de presă)
 
 Șapte centre de examen în județul Bihor
Pentru cea de-a doua sesiune de bacalaureat, la nivelul județului Bihor vor funcționa șapte centre de examen: la Lic. T. „Onisifor Ghibu” din Oradea - unde vor fi arondate 18 școli (licee, colegii, grupuri școlare orădene), precum și Grupul Școlar Agroindustrial „Tamasi Aron” din Borș; la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea - unde vor fi arondate trei colegii: C.T. „Transilvania”, C.T. „Mihai Viteazul” și C.N. „Arany Janos” din Salonta, cele două grupuri școlare din Salonta (Agricol și Gr. Șc. „Arany Janos”) și Lic. Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca; la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” – unde vor susține examenul candidații de la două colegii („Traian Vuia” și Economic) și trei licee orădene (liceul german și două licee teologice maghiare: „Szent Laszlo” și „Lorantffy Zsuzsanna”); la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” – pentru candidații de la trei colegii tehnice orădene: „C-tin Brâncuși”, „Dimitrie Leonida” și „Andrei Șaguna”; în județ vor fi organizate trei centre, la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd – pentru candidații de la colegiile tehnice din Aleșd și Vadu Crișului, de la Grupul Școlar Industrial din Șuncuiuș și Liceul Teoretic din Bratca; la Colegiul Național „Avram Iancu” din Ștei – pentru candidații din Beiuș (de la C.N. „Samuil Vulcan”, C.T. „Ioan Ciordaș” și Lic. Ped. „Nicolae Bolcaș”), din Ștei, de la cele două colegii și de la Lic. Tehnologic din Dobrești; la Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita – pentru candidații din nouă școli: C.N. „Oct. Goga” și Gr. Șc. Agricol „Horea” din Marghita, grupurile școlare industriale din Popești și Suplacu de Barcău, Gr. Șc. „Horvath Janos” din Marghita, liceele teoretice din Săcuieni și Budoi, Grupul Școlar Agricol din Cadea și Colegiul Agricol din Valea lui Mihai. (Ov. Dan)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 05:04:23 Ora de vară a Europei de Est