Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Formarea cadrelor didactice care vor preda la clasele pregătitoare

În perioada 3-7 septembrie, cea de-a doua sesiune

Formarea cadrelor didactice care vor preda la clasele pregătitoare

În prezent, se desfășoară cea de-a doua sesiune de formare a cadrelor didactice care vor preda la clasele pregătitoare.

În noul an școlar, la nivelul județului Bihor vor ființa 260 de clase pregătitoare, în care vor învăța 3.604 elevi.
Pentru dotarea acestor clase cu mobilier special au fost alocate 728.000 de lei, iar cadrele didactice respective au fost programate să participe la sesiuni de formare. La prima sesiune, desfășurată în perioada 27-31 august 2012, au participat 133 de cadre didactice. Celelalte 127 participă la sesiunea care se desfășoară în aceste zile (în perioada 3 – 7 septembrie). De formarea lor se ocupă cinci experți formatori naționali: prof. dr. Maria Donca, prof. Rodica Popa, prof. Angela Nuță, prof. Doina Lung și prof. Farkas Tunde (inspector școlar pentru învățământul primar și preșcolar în limba maghiară).
Ieri (miercuri, 5 septembrie), am avut curiozitatea să vedem cum se derulează aceste pregătiri (conduse de către dna inspector școlar Farkas Tunde, respectiv  dna prof. dr. Maria Donca).
„Pe aceste planșe, după cum se poate observa, am sintetizat câteva programe: Tehnologii de informare și comunicare, Educație fizică și sport, Matematica și explorarea mediului, Dezvoltare personală (ca disciplină nouă), Muzică și mișcare, Educația pentru societate, Arte vizuale și Lucru manual...
În cadrul sesiunii față în față, ne axăm pe exerciții aplicative practice, concrete, de la clasă, în cadrul unui joc de rol în care  cadrele didactice au „statut” de elevi...” ne explică doamna inspector școlar Farkas Tunde.
Programul pregătirilor este foarte riguros, bine organizat, structurat și gestionat.
Spre exemplificare, vă vom spicui din agenda sesiunii față în față, din programul unei zile. O secvență de învățare de 75 de minute cuprinde: Interdisciplinaritate -Treptele integrării curriculare; în următoarele 60 de minute (după o pauză de 15 minute): Interdisciplinaritate – profiul de competențe al cadrului didactic; în următoarele 60 de minute: Platforma e-Learning - prezentare și utilizare; în 120 de minute: Fundamente psihopedagogice ale integrării curriculare; în 90 de minute Curriculum învățământ primar și formarea competențelor cheie –documente curriculare; în următoarele 30 de minute: concluzii și feedback-ul zilei.
Trecând în revistă programul săptămânii, putem constata o multitudine de probleme abordate, legate de construcția curiculumului (cele trei zone); Principiile și etapele de elaborare a curriculumului în viziune interdisciplinară; Model sinteză/generalizare; Managementul clasei; Strategii didactice; Modul complementar; Metoda proiectelor; Evaluarea învățării și Evaluarea sumativă.
„Totul se învață prin joc”
„Caracteristica activității didactice la clasa pregătitoare este jocul. La această vârstă, totul se învață prin joc, iar predarea este interdisciplinară. În evaluare, nu se acordă note și nici calificative, ci în cadrul unei fișe este consemnat un raport de evaluare. Durata unei ore este de 35 de minute, iar programul unei zile este de la ora 8 la 12...
Obiectivul general al proiectului pe care îl derulăm vizează îmbunătățirea accesului și a participării cadrelor didactice din învățământul primar la oportunități de formare continuă bazate pe resurse digitale și pe cursuri de tip blended learning, în vederea susținerii formării de competențe cheie la școlarii mici prin organizarea interdisciplinară a ofertelor de învățare”, a ținut să sublinieze dna prof. dr. Maria Donca.
În ambele situații surprinse, se lucra pe grupe, în condițiile concrete de la clasă, în care dascălii jucau rolul elevilor, se comportau și reacționau în funcție de sarcina de învățare, dovedindu-se foarte creativi și originali... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Formarea cadrelor didactice care vor preda la clasele pregătitoare. 

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 17:26:54 Ora de vară a Europei de Est