Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cele mai importante 10 noutăți ale anului 2012 la Universitatea Agora

Promovarea imaginii

Cele mai importante 10 noutăți ale anului 2012 la Universitatea Agora

De la distinsul profesor universitar dr. Ioan Dzițac, rectorul Universității Agora, aveam să aflăm care sunt cele mai importante 10 noutăți ale anului 2012 la Universitatea Agora din Oradea.

1. Legiferarea acreditării de către parlament
Acreditarea Universității Agora a fost confirmată prin Legea nr. 59 din 29 martie 2012, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 222 din 3 aprilie 2012: http://univagora.ro/universitate/acreditare/
2. Cartă nouă, aprobată de senat și avizată de Ministerul Educației
Carta nouă, aprobată de senatul universitar și semnată de prof. univ. dr. Adriana Manolescu, președintele senatului, a fost avizată de minister și poate fi consultată la  http://univagora.ro/universitate/carta/.
3. Rector nou, ales de comunitatea academică și confirmat de minister
Ministerul a confirmat în funcția de rector pe domnul prof. univ. dr. Ioan Dzițac (pentru legislatura 2012-2016): http://univagora.ro/universitate/rectorat/ .
4. Decan nou, selectat pe bază de concurs
Rectorul a organizat concurs pentru ocuparea postului de decan al Facultății de Drept și Științe Economice, concurs câștigat de conf. univ. dr. Gabriela Bologa: http://univagora.ro/academic/fdse/
5. Examen de licență cu diplome eliberate de Universitatea Agora
Pentru prima dată Universitatea Agora, proaspăt acreditată, a primit dreptul de a organiza examen de licență în organizare proprie și să elibereze diplome de licență girate de minister. Taxa de licență s-a redus cu 50% față de anii anteriori, iar promovabilitatea a fost de 100%: http://univagora.ro/studenti/finalizare-studii/ .
6. Primul Doctor Honoris Causa al Universității Agora
Universitatea Agora, odată cu acreditarea, a primit și dreptul de a acorda titluri de „Doctor Honoris Causa”. Prima diplomă a fost acordată domnului academician Florin Gheorghe Filip, directorul general al Bibliotecii Academiei Române: http://univagora.ro/universitate/doctor-honoris-causa/ .
7. Acord de colaborare cu chinezii
Prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, președintele Consiliului de Administrație al Universității Agora, a semnat un acord de colaborare cu prof. univ. dr. Yong Shi, reprezentantul Societății Chineze de Modernizare a Managementului: http://univagora.ro/noutati/2012/05/14/acord/ .
8. Instalarea unei platforme de e-learning
A fost instalată platforma Moodle, cea mai performantă platformă de e-learning, care va permite studenților să studieze și să dea teste pe calculator de la distanță: http://moodle.org/ .
9. Programe postuniversitare de un semestru pentru licențiați
Sunt în curs de aprobare la minister trei programe pe domeniul Drept și două pe domeniul Științe Economice:  http://univagora.ro/academic/postuniv/ .
10. Site nou
Un site nou, care se dorește „prietenos”, a fost lansat de curând, propunându-și să ofere informații structurate, în spiritul transparenței și utilității publice, tuturor celor interesați: http://univagora.ro.
Mai putem aminti că, începând cu acest an, în campusul Universității Agora va funcționa și Școala Primară Internațională Agora, cu predare în limba engleză, care încă mai are locuri la clasa pregătitoare, clasa I și clasa a II-a: http://univagora.ro/parteneri/scoala-internationala-agora/ .
De asemenea, au mai rămas locuri pentru admiterea la facultate în sesiunea de toamnă, la specializările: Management (3 ani, 18 locuri), Drept (4 ani, 49 locuri), Poliție locală (3 ani, 79 locuri) și Contabilitate și informatică de gestiune (3 ani, 88 locuri): http://univagora.ro/studenti/admitere/ . (Ov. D.)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 12:40:02 Ora de vară a Europei de Est