Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Cele mai importante 10 noutăți ale anului 2012 la Universitatea Agora

Promovarea imaginii

Cele mai importante 10 noutăți ale anului 2012 la Universitatea Agora

De la distinsul profesor universitar dr. Ioan Dzițac, rectorul Universității Agora, aveam să aflăm care sunt cele mai importante 10 noutăți ale anului 2012 la Universitatea Agora din Oradea.

1. Legiferarea acreditării de către parlament
Acreditarea Universității Agora a fost confirmată prin Legea nr. 59 din 29 martie 2012, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 222 din 3 aprilie 2012: http://univagora.ro/universitate/acreditare/
2. Cartă nouă, aprobată de senat și avizată de Ministerul Educației
Carta nouă, aprobată de senatul universitar și semnată de prof. univ. dr. Adriana Manolescu, președintele senatului, a fost avizată de minister și poate fi consultată la  http://univagora.ro/universitate/carta/.
3. Rector nou, ales de comunitatea academică și confirmat de minister
Ministerul a confirmat în funcția de rector pe domnul prof. univ. dr. Ioan Dzițac (pentru legislatura 2012-2016): http://univagora.ro/universitate/rectorat/ .
4. Decan nou, selectat pe bază de concurs
Rectorul a organizat concurs pentru ocuparea postului de decan al Facultății de Drept și Științe Economice, concurs câștigat de conf. univ. dr. Gabriela Bologa: http://univagora.ro/academic/fdse/
5. Examen de licență cu diplome eliberate de Universitatea Agora
Pentru prima dată Universitatea Agora, proaspăt acreditată, a primit dreptul de a organiza examen de licență în organizare proprie și să elibereze diplome de licență girate de minister. Taxa de licență s-a redus cu 50% față de anii anteriori, iar promovabilitatea a fost de 100%: http://univagora.ro/studenti/finalizare-studii/ .
6. Primul Doctor Honoris Causa al Universității Agora
Universitatea Agora, odată cu acreditarea, a primit și dreptul de a acorda titluri de „Doctor Honoris Causa”. Prima diplomă a fost acordată domnului academician Florin Gheorghe Filip, directorul general al Bibliotecii Academiei Române: http://univagora.ro/universitate/doctor-honoris-causa/ .
7. Acord de colaborare cu chinezii
Prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, președintele Consiliului de Administrație al Universității Agora, a semnat un acord de colaborare cu prof. univ. dr. Yong Shi, reprezentantul Societății Chineze de Modernizare a Managementului: http://univagora.ro/noutati/2012/05/14/acord/ .
8. Instalarea unei platforme de e-learning
A fost instalată platforma Moodle, cea mai performantă platformă de e-learning, care va permite studenților să studieze și să dea teste pe calculator de la distanță: http://moodle.org/ .
9. Programe postuniversitare de un semestru pentru licențiați
Sunt în curs de aprobare la minister trei programe pe domeniul Drept și două pe domeniul Științe Economice:  http://univagora.ro/academic/postuniv/ .
10. Site nou
Un site nou, care se dorește „prietenos”, a fost lansat de curând, propunându-și să ofere informații structurate, în spiritul transparenței și utilității publice, tuturor celor interesați: http://univagora.ro.
Mai putem aminti că, începând cu acest an, în campusul Universității Agora va funcționa și Școala Primară Internațională Agora, cu predare în limba engleză, care încă mai are locuri la clasa pregătitoare, clasa I și clasa a II-a: http://univagora.ro/parteneri/scoala-internationala-agora/ .
De asemenea, au mai rămas locuri pentru admiterea la facultate în sesiunea de toamnă, la specializările: Management (3 ani, 18 locuri), Drept (4 ani, 49 locuri), Poliție locală (3 ani, 79 locuri) și Contabilitate și informatică de gestiune (3 ani, 88 locuri): http://univagora.ro/studenti/admitere/ . (Ov. D.)

Trimite email
vineri, 2 mai 2025, 06:40:07 Ora de vară a Europei de Est